Agroinform

+36 20 477 5467 (H-P 8-16)

Regisztrált felhasználó:

Látogató most: , Tag:

Apróhirdetés: , Mai:

Fórum
Útvonalengedély, egyéb szabályok az utakon

Létrehozta: Vince, 2008-07-14 10:51:09

Hozzászólások sorrendje:

Frissítés
következő > > |
válasz #1 hozzászólásra » | Vince küldte be 2008-07-14 10:51:09-kor

Most az utvonalengedély nem egyszeri utvonalra szól egy adott időpontban? Tiszta cirkusz amit megint müvelnek....

válasz #2 hozzászólásra » | Holmer küldte be 2008-07-14 14:12:48-kor
Holmer

Hát ez tényleg pofátlanság! Most aztán büntetnek is rendesen,mert állitolag fix a büntetési tétele. (200e)
Egyébként az engedély tényleg egy utszakaszra szol,de azthiszem hosszabb ideig is tudják érvényesiteni. Mondjuk azt nem értem,ha nem északnak,hanem délnek megyek egy teljesen másik utvonalon teljesen máshová,akkor mivan?... Van már valakinek ilyen?

válasz #3 hozzászólásra » | ErnőPapa küldte be 2008-07-15 22:39:24-kor
ErnőPapa

Válasz #2. hozzászólásra

Halljátok.
Mi az 1-es számú főútra kértünk, de az BEHAJTÁSI ENGEDÉLY. Kb 5 km-es szakaszon kell igénybe vennünk. Egy telefon a Fehérvári közút Kth-hoz, egy kérvény faxon, és küldik 1-2 napon belül. Nekünk 2 hétre megadták 2 traktorra, és 3 pótkocsira.

válasz #4 hozzászólásra » | jólaci küldte be 2008-07-16 06:29:45-kor
jólaci

Válasz #4. hozzászólásra

zöldrendszám,és megoldódik a probléma.

válasz #5 hozzászólásra » | Holmer küldte be 2008-07-16 08:38:53-kor
Holmer

Válasz #5. hozzászólásra

A zöldrendszámtól nem lesz kisebb a kombájn,utvonalengedély akkor is kell rá.

válasz #6 hozzászólásra » | kukaccsosz küldte be 2008-07-16 10:09:40-kor
kukaccsosz

Az engedélyt nem csak egy úvonalra adják, lehet kérni országosat is és regionálisat ( 20 km sugarú) akár több hónapra is. Csak pénz kérdés.
A zöld rendszám nem elég, ha 260 cm-nél szélesebb.
A közútkezelő kht honlapján van űrlap is és tájékoztató is!

válasz #7 hozzászólásra » | ErnőPapa küldte be 2008-07-16 10:29:27-kor
ErnőPapa

Válasz #4. hozzászólásra

Azt hittük, h majd fizetni is kell. Nem kellett! Mondom: 1 telefon, 1 fax, és 2 nap múlva kipóstázták levélben lepecsételve. 2 MGV-re + 3 piros rendszámos kocsira.

válasz #8 hozzászólásra » | kukaccsosz küldte be 2008-07-16 12:30:13-kor
kukaccsosz

Válasz #8. hozzászólásra
Amit én írtam az a túlméretes járművekre vonatkozik pl: kombájn, traktor ikerkerékkel. Azért fizetni kell. Fél évre egy kistérségi azt hiszem 10000 körül volt

válasz #9 hozzászólásra » | ErnőPapa küldte be 2008-07-16 15:50:38-kor
válasz #10 hozzászólásra » | Ákos küldte be 2008-07-16 20:12:04-kor
Ákos

Adnak útvonalengedélyt a közútkezelőnél viszonylag egyszerűen.
A kistérségi 1 évre szóló engedély 15000 Ft volt a Rábára max 3,5 méter szélességre.
A kombájra 6 havi kistérségi útvonalengedély 3,5 méter szélességre 12000 Ft volt.
Ügyintézés 3 óra ha viszel minden adatot!
Tavaly a rendőr kétszer megbüntetett nem kérdés hogy csináltatok mikor egy bünteteés több mint a két gép engegélye!!

válasz #11 hozzászólásra » | kisdobos küldte be 2008-07-17 21:37:05-kor
kisdobos

Utvonalengedélyt lehet alkalomra szólót és évest is kérni.Megyeszékhelyen intézik a megyére szólót,Pesten az országost.3.5 méter alatt előírják a felvezető autót,afölötti méret már macerás!Idöszakos korlátozás is van.Normál ugyintézés kombájn esetében 15 napos,az alapár,éves esetén 15000.Háros napos sürgősség esetén 100%,három órás ügyintézés 200% felár.Ja és rendszám nélkül nem adnak!

válasz #12 hozzászólásra » | JoseyT küldte be 2009-12-31 15:25:11-kor
JoseyT

Január elsejétől lép életbe az új KRESZ, a szabályok nagyobb biztonságot adnak a gyalogosoknak, és lazítják a kerékpárosokra vonatkozó jobbra tartási kötelezettséget is - tájékoztatta a Közlekedési és Hírközlési Minisztérium (KHEM) csütörtökön az MTI-t.
A péntektől érvényes közlekedési rendszabályok szerint az autósok csak olyan tempóban közelíthetik meg a gyalogátkelőket, hogy még előtte képesek legyenek megállni, de indokolt esetben jelzőtábla kihelyezésével is korlátozható a megközelítési sebesség - olvasható a közleményben. Az új előírások a tömegközlekedési eszközökről leszálló utasokat is hangsúlyosabban védik. A rendelet a kötelező fokozott figyelmet a villamosmegállók mellett más, menetrend szerint közlekedő járművek és az iskolabusz megállóhelyeire is kiterjeszti. Szigorúbb előírások érvényesek januártól a burkolati jellel kettéválasztott gyalog- és kerékpárúton közlekedőkre is.
A gyalogosok és a kerékpárosok csak az út számukra kijelölt részén közlekedhetnek, a kerékpárosok legnagyobb sebessége pedig 20 kilométer/óra lehet a máshol érvényes 30-50 helyett.smile biggrin Az új KRESZ kimondja azt is: egyik fél sem akadályozhatja vagy veszélyeztetheti a másik forgalmát. Az új szabályok már lehetőséget adnak arra is, hogy a korlátozott forgalmú övezetet jelző táblát a lakott terület kezdetét jelző táblával együtt használják, így a teljes lakott területen megvalósítható a forgalomcsillapítás - közölte a szaktárca. A kerékpárosokra nézve is számos ponton változik a KRESZ januártól. A minisztérium közleménye szerint a módosítás feloldja a kerékpárosok szoros jobbra tartási kötelezettségét, már nem kötelező közvetlenül az útpadka mellett haladniuk. Hozzátették ugyanakkor, hogy a kerékpárosok ennek ellenére se m mehetnek az úttest közepén, az általános jobbra tartási kötelezettség rájuk is érvényes. Jövő év elejétől a kerékpárosok már akkor is behajthatnak az egyirányú utcába ellenkező irányból, ha nincs kijelölve kerékpársáv, és már táblával sem kell jelezni a behajtás lehetőségét.
A KHEM ugyanakkor hozzátette, hogy azoknál a kereszteződéseknél, ahol az egyirányú utcából ellenkező irányból kerékpáros közlekedhet, a közútkezelő köteles egy erre figyelmeztető táblát kihelyezni. További könnyítést jelent a kerékpárosoknak, hogy januártól az álló autók mellett előresorolhatnak, például a piros lámpánál. Ezzel a minisztérium szerint megakadályozható, hogy a lassabban induló kerékpárosok beragadjanak a gyorsabban induló járművek közé. Hozzátették: a motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok nemcsak a járművek mellett, hanem közöttük is előre sorolhatnak. Kitértek arra is, hogy a motorosok számára is könnyebb lesz a közlekedés, mert az új KRESZ már engedélyezi számukra a három- vagy többsávos utakon az összes sáv használatát, így a motorosok a buszsávot is használhatják. A kormány november végén fogadta el a KRESZ módosítását, 2010. január elsejétől több mint hatvan ponton változnak a közúti közlekedés szabályai.
(MTI)

válasz #13 hozzászólásra » | satyesz küldte be 2009-12-31 16:21:20-kor
satyesz

Kérdezetek bátran..Töbszörös tulméret viszaesö vagyomk.. ano 2009smile cursing

válasz #14 hozzászólásra » | Sanyee küldte be 2010-02-01 20:05:05-kor
Sanyee

Idén igényelt már valaki útvonalengedélyt?
Én úgy veszem észre, hogy árban nem változtattak semmit.
http://akmi.kozut.hu/index.php?id=9456

válasz #15 hozzászólásra » | .Feco. küldte be 2010-02-01 23:10:21-kor
.Feco.

Válasz #14. hozzászólásra

Attól függ, mihez képest... én tavaly tavasszal még 12.000-et fizettem az éves engedélyért, és ott a kistérségi csak 25 km volt, és 4 méter fölött szakkíséretet követelt...


Ezekhez képest a mostani szinte már Tesco-Gazdaságos engedély...

válasz #16 hozzászólásra » | Hartmy küldte be 2010-02-01 23:21:54-kor
Hartmy

Válasz #5. hozzászólásra

Mert az útvonal engedélytől kisebb lesz? smile lolsmile lol Tudom, hogy nem ez a lényege annak amit írtál, csak minden szempontból röhej ez az egész.

válasz #17 hozzászólásra » | norbika2 küldte be 2010-02-02 07:52:53-kor

Ez az egész utvonalbaromság rohej ha már fizetek az engedélyért akkor had kozlekedjek akkor mikor én akkarok.

válasz #18 hozzászólásra » | norbika2 küldte be 2010-02-02 08:00:06-kor

Én összel váltotam engedélyt de ugy van hogy a telephelytöl számitot 50 km belül bárhova mehetek ez a kistérségi és 1 évre 6000 ft.A széleség bedig ugy van3.20 ig nincs idő korlátozás semelyik utra 3,20 felet meg1 és 3 számu urta is van idő korlátozás na és persze felvezető auto kotelező pl egy kombány elé is meg után is de ez tiszta röhely de ha két kombány megy egymás mogot akkor nem elég egy felvezető minden gépnek külön kell.A 4 számu utakra pedig nem kell utvonal engedély széleségtöl fügetlenül.Az biztos hogy amelyik idióta diplomás nagy hájfejü barom arcu ezt kitalálta azt fel kénne akasztani a többivel együtt.

válasz #19 hozzászólásra » | Vadmalac küldte be 2010-02-02 08:03:00-kor
Vadmalac

Sokkal több értelme lenne annak, hogy aki túlsúllyal közlekedik az fizessen mert rongálja az utat, aki meg csak túlmérettel az ne, csak kötelező legyen az amúgy is előírt felvezetőautó, sárga villogó stb., ami a közlekedés biztonságát szolgálja. Lehetne kombinálni, hogy de csak valahanyadrendű útig, attól nagyobbra pl. 1 számjegyűre csak ha máshogy nem lehet megközelíteni a területet, egyébként csak külön engedéllyel, stb... A variációk száma végtelen.

válasz #20 hozzászólásra » | Vadmalac küldte be 2010-02-02 08:07:05-kor
Vadmalac

Válasz #18. hozzászólásra

Szerintem aki egy kombájba beleszáll nappal, bár amilyen fénytechnika van az ekkora újabb gépeken amellett éjszaka is, azt azonnal elküldeném alkalmasságira! Azt viszont megbüntetném, aki pl. összecsukott nehéztárcsával (ami így is van majd 4m széles világítás nélkül közlekedik.

válasz #21 hozzászólásra » | Szabo Zoltan küldte be 2010-02-02 08:38:01-kor

Egy csütörtök este megfogtak RÁBÁval amin 360cm -es méllykultivátor volt. 11 fénykép és kimeritö jegyzökönyv készült.Hétfö reggel jött,hogy 350ezerre büntetnek.Fellebezés után nagylelküen 150-re engedték,amit már nem lehet fellebbezni.

válasz #22 hozzászólásra » | füves küldte be 2010-02-02 10:02:12-kor



Mezőgazdasági járművek közútkezelői hozzájárulás iránti igénye

A Magyarországon érvényben lévő szabályozások szerint - ezekről bővebben a Jogszabályok címszó alatt tájékozódhat - a 2,55 m szélességet meghaladó járművek/járműszerelvények közlekedéséhez útvonalengedély kiváltása szükséges.

A közútkezelői hozzájárulást a forgalmi rendszámmal rendelkező vontatóra és a vontatott eszköz együttes legnagyobb méreteire kell kérni.


Az közútkezelői hozzájáruláson egy forgalmi rendszámmal rendelkező vontatót és bármennyi vontatmányt fel lehet sorolni.



Hozzájárulás típusok

Eseti hozzájárulás
-1 alkalomra érvényes a kiinduló és a célállomás között. Ezt a hozzájárulást bármilyen méretre lehet kérni.

Időszakos hozzájárulás
- 3, 6, 12 hónapra érvényes
- Ezen belül lehet:

- Országos közúthálózatra
Szélesség: max. 3 m
Hosszúság: max. 22 m
Magasság: max. 4 m
Össztömeg:
2 tengelyes jármű: max. 22 tonna
3 tengelyes jármű max. 28 tonna

- Egy útra - kiinduló és célállomás között, oda – vissza.
Szélesség: max. 3,5 m
Hosszúság: max. 26 m
Magasság: max. 4,3 m
Össztömeg:
2 tengelyes jármű: max. 24 tonna
3 tengelyes jármű max. 36 tonna

- Kistérségi közúthálózatra.
Érvényes: a kiinduló állomás 50 km-es körzetében.
Bármilyen szélességre kérhető.
Össztömeg : max. 28 tonna



Díjak

Eseti hozzájárulás
- alapdíj: 1.000 Ft + ÁFA
- mérettől, sürgősségtől függ (max. 9.000 Ft + ÁFA)

Időszakos hozzájárulás teljes közúthálózatra
- 12 hónap: 20.000 Ft + ÁFA
- 6 hónap: 15.000 Ft + ÁFA
- 3 hónap: 10.000 Ft + ÁFA

Időszakos hozzájárulás egy kijelölt útvonalra
- 12 hónap: 8.000 Ft + ÁFA
- 6 hónap: 6.000 Ft + ÁFA
- 3 hónap: 4.000 Ft + ÁFA

Időszakos hozzájárulás kistérségi közúthálózatra
- 12 hónap: 4.800 Ft + ÁFA
- 6 hónap: 3.600 Ft + ÁFA
- 3 hónap: 2.400 Ft + ÁFA

A formanyomtatvány megtalálható a Jogszabályok, dokumentumok címszó alatt, illetve beszerezhető a területileg illetékes Megyei Igazgatóságon lévő ügyfélszolgálatoknál.
A kitöltött formanyomtatványt telefaxon, levélben, vagy személyesen kell eljuttatni az ügyfélszolgálatok egyikére. A igényeket egyszerűsített formanyomtatványon is be lehet nyújtani.



Nyomtatvány kitöltési minta

Amennyiben a járművek üzembentartója nem magánszemély, úgy az Üzembentartóhoz a cég nevét kell beírni. A számlázási adatokhoz azokat kell beírni, aki nevére (magánszemély, cégnév) a számlát ki kell állítani.





A közútkezelői hozzájárulás közlekedési feltételei

A hozzájárulásokon a különböző szélességű járművekre/járműszerelvényekre különböző közlekedési feltételeket írunk elő.

Kíséret, napszakkorlátozás

Szélesség 2,55-3,20 m között van

Kíséret

- Az útvonalleírásban megjelölt, emelt sebességű, lakott területen kívüli (1,2 vagy 3 szám-jeggyel jelölt) főúti szakaszokon egy figyelmeztető jelzést használó kísérő kocsi biztosítása mellett közlekedhet.

HA AZ ÚTVONALENGEDÉLY ÚTVONALLEÍRÁSÁBAN NINCS ILYEN SZAKASZ MEGJELÖLVE, NEM KELL KÍSÉRET.

Napszakkorlátozás

- Az útvonalleírásban megjelölt, 8000 egységjármű átlagos napi forgalmat meghaladó (1, 2 vagy 3 számjeggyel jelölt) főúti szakaszokon csak 19-06 és 10-15 óra között közlekedhet.

HA AZ ÚTVONALENGEDÉLY ÚTVONALLEÍRÁSÁBAN NINCS ILYEN SZAKASZ MEGJELÖLVE, NINCS IDŐKORLÁTOZÁS.



Szélesség 3,21-4 m között van

Kíséret

- Egy figyelmeztető jelzést használó gépjármű biztosításával közlekedhet.

Napszakkorlátozás

- Az útvonalleírásban megjelölt, 8000 egységjármű átlagos napi forgalmat meghaladó (1, 2 vagy 3 számjeggyel jelölt) főúti szakaszokon csak 19-06 és 10-15 óra között közlekedhet.

HA AZ ÚTVONALENGEDÉLY ÚTVONALLEÍRÁSÁBAN NINCS ILYEN SZAKASZ MEGJELÖLVE, NINCS IDŐKORLÁTOZÁS.



Szélesség 4,01- m felett van

Kíséret

- A mellékúthálózaton egy figyelmeztető jelzést használó gépjármű biztosításával közlekedhet.

- Az útazonosító táblán 1, 2, 3 számjeggyel jelölt országos főutakon két figyelmeztető jelzést használó gépjármű biztosításával közlekedhet.

Napszakkorlátozás

- Az útazonosító táblán 1, 2, 3 számjeggyel jelölt országos főutakon a jármű/járműszerelvény 19-06 és 10-15 óra között közlekedhet. A MELLÉKÚTHÁLÓZATON NINCS IDŐKORLÁTOZÁS.

válasz #23 hozzászólásra » | Hartmy küldte be 2010-02-02 10:11:35-kor
Hartmy

Válasz #18. hozzászólásra

4-es számú útnak mik minősülnek? Erre van valami meghatározás gondolom. smile confused

válasz #24 hozzászólásra » | .Feco. küldte be 2010-02-02 14:55:56-kor
.Feco.

Válasz #23. hozzászólásra

ezek az út számozásának a számjegyek száma...
pl.: 3 sz. főút: 1
35 sz. főút: 2
435 sz. út: 3
3335 sz összekötő út: 4

válasz #25 hozzászólásra » | Hartmy küldte be 2010-02-02 15:08:07-kor
Hartmy

Válasz #24. hozzászólásra

Jaah, értem, ebben nem nagyon vagyok otthon, köszi.smile blush

válasz #26 hozzászólásra » | jani6 küldte be 2010-02-04 16:57:40-kor
jani6

Válasz #18. hozzászólásra Itt olvastam,hogy a 4 számjegyü utakra nem kell utvonol engedély bármely szélességtöl függetlenül! Milyen rendelet írja? Hol lehet megnézni,hogy melyik út hány számjegyü?

válasz #27 hozzászólásra » | jani6 küldte be 2010-02-04 18:26:19-kor
jani6

Válasz #26. hozzászólásra nem tudja senki hogy hol lehet megnézni interneten az utvonal számozást ! én nemjutottam sehova! Ha igaz az,hogy 4 számjegyü utra nem kell utvonal engedély,akkor a rendör mehet a....ba!

válasz #28 hozzászólásra » | jani6 küldte be 2010-02-04 19:11:34-kor
jani6

Válasz #27. hozzászólásra Fórum Moderátora: Te sok mindent tudsz ! Segits az utvonal és a zöld redszám ügyben! Köszönöm!

válasz #29 hozzászólásra » | jani6 küldte be 2010-02-04 20:09:34-kor
jani6

Válasz #28. hozzászólásra Mf-es Moderátor merre vagy?

válasz #30 hozzászólásra » | jani6 küldte be 2010-02-04 20:46:27-kor
jani6

Válasz #22. hozzászólásra Nincs szó a négyjegyü utakról ergo lehet közlekedni utvonal engedély nélkül kombájnnal??,smile lol

válasz #31 hozzászólásra » | jani6 küldte be 2010-02-05 12:40:21-kor
jani6

Ujból elolvastam: minden uton fízetni kell,a négyjegyű uton is!

válasz #32 hozzászólásra » | Traktoros Jani küldte be 2010-02-05 14:12:41-kor

Nekem a Forschritt E-514-es kombájnomon nincs rendszám,akkor nem is kérhetek rá útvonalengedélyt?

válasz #33 hozzászólásra » | jani6 küldte be 2010-02-05 15:21:40-kor
jani6

Válasz #32. hozzászólásra Csak redszám után adnak! Minket szerényen megbüntetett a rendör.:nem volt semmi a cd 105 konbájnon:se rendszám,se biztosítás ,se jositvány,se igazolvány.Még szerencse elnézte a széles vágóasztalt,--igazán az lett volna a húzos 150 nél kezdődik a tarifa,megúsztuk 60 ból.smile rolleyes

válasz #34 hozzászólásra » | Traktoros Jani küldte be 2010-02-05 18:30:22-kor

Válasz #33. hozzászólásra
10 km-t kellene mennem a területre.Így akkor nem marad más, meg kell próbálni aztán vagy szerencsém lesz vagy nem.

válasz #35 hozzászólásra » | Gox küldte be 2010-02-18 08:41:05-kor

A híradóban mutogattak egy MTZ-s gazdát, hogy már ő is engedéllyel és kísérettel mehet közúton, ha pl. tárcsát is visz. Félre magyaráznak valamit?

válasz #36 hozzászólásra » | gazsi 1 küldte be 2010-02-18 08:55:25-kor
gazsi 1

Még egy utolsó ütést akarnak mérni a szocialisták a termelőkre?
2010.02.18.

Sárga villogóval ellátott kísérőautó és engedély kiváltása nélkül telephelyük közelében sem közlekedhetnek traktoraikkal a gazdák a hamarosan megkezdődő tavaszi mezőgazdasági munkák idején. Ha mégis megteszik, több százezer forintos bírságot kockáztatnak.

A Marcaltőn élő Nagy Lajos 35 hektáron gazdálkodik. Éppen annyi a bevétele, amiből a családja meg tud élni. Inkább kerülőutakon fog eljutni a földjére, de arra már nincs pénze, hogy újabb engedélyekre költse, és figyelmeztető jelzéssel ellátott autóval kísértesse a traktorját.

Kovács Zoltán egyéni gazdának hat munkagépe és öt alkalmazottja van. Ha minden gépre engedélyt vásárol tavasszal, és beszerzi a hivatásos jogosítványt, amely egy sárga villogóval ellátott kísérőautó vezetéséhez szükséges, már elköltött 100 ezer forintot úgy, hogy még hozzá sem látott a földek megműveléséhez.

A Veszprém Megyei Gazdakörök vezetője szerint a gazdák nem az előírások betartása, hanem a tönkretételükre irányuló kísérletek alól akarnak kibújni. Győrffy Balázs úgy véli, a szocialisták még a leváltásuk előtt egy utolsó, nagy erejű ütést akarnak mérni a termelőkre, amellyel elérhetik, hogy a gazdálkodók a maradék földjükről is maguktól mondjanak le.

"A tavalyi egyeztetés során felajánlottak egy olyan alternatívát, ami egyébként ma már jogszabályként is működik, hogy 6, illetve sürgősségi eljárással 12 ezer forintért lehet engedélyt kérni ezeknek a járműveknek a közlekedésére. Ebbe a Magosz nem ment bele, mi továbbra is fenntartjuk azt az álláspontunkat, hogy 50 kilométeres körzetben ezt az engedélyt ingyenesen bocsássák a gazdák rendelkezésére" - mondta el Győrffy Balázs.

Szabálytalan közlekedés miatt a rendőrség a munkagép üzemben tartójával pótdíjat fizettethet, amelynek mértéke az adott útra vonatkozó díj tízszerese, de minimum 40 ezer forint, de a hatóság meg is tilthatja a további közlekedést.

Forrás: hirtv.hu

válasz #37 hozzászólásra » | gazsi 1 küldte be 2010-02-18 08:57:01-kor
gazsi 1

Traktorosok a büntetések és a bürokrácia fogságában
2010.02.18.

Az ígéretek ellenére nem született döntés időben a mezőgazdasági nehézgépjárművekre vonatkozó közlekedési szabályok enyhítéséről. Így a gazdáknak a hamarosan kezdődő tavaszi munkák előtt hivatali tortúrán kell átesniük, hogy megközelíthessék a földeket - írja a Magyar Hírlap. A cikkre reagált a közlekedési minisztrérium, közleményében hangsúlyozta: a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium az agrárkamarákkal és mezőgazdasági érdekképviseletekkel egyeztetett módon már tavaly nyáron enyhítette a vonatkozó előírásokat.

Ha valaki például útnak akar indulni egy 2,55 métert meghaladó szélességű járművel, akkor hozzájárulást kell kérnie a területileg illetékes közút üzemeltetőjétől. Nem mindegy azonban, hogy hány kilométert akar a gazda megtenni, és az sem, melyik napszakban.

Nem mellékes egyébként, hogy mennyi műtrágyát szállít a gazda, s milyen anyagból készült a teherautó platója. Adott esetben rendőrségi felvezetést kell kérnie, s egy sárga villogóval felszerelt járműnek is csatlakoznia kell a sorhoz. Ezt az autót azonban csak az vezetheti, akinek erre szakvizsgája van. Az engedélyek költségét, a rendőri felvezetést a gazdáknak kell fizetnie.

Ha valamit elvét, a hatóság a jármű üzemben tartójával pótdíjat fizettet, amelynek mértéke az adott útra vonatkozó díj tízszerese. A bürokratikus terhek csökkentését régóta kérik az érintettek, akiknek tavaly júliusban azt ígérték, hogy olcsóbbá, egyszerűbbé teszik a túlsúlyos, túlméretes járművek közlekedésének engedélyeztetését.

Ezzel szemben a minisztériumi arról tájékoztatta az Autómenedzser.hu-t, hogy 2009 júniusában megjelent új rendelet a telephelytől számított 20 kilométeres körzethatár helyett 50 kilométerben állapította meg a közútkezelői hozzájárulás hatáskörét. Ezzel a változással a szabályozás a korábbiaknál jobban megfelel a hazai birtokszerkezet sajátosságainak. Emellett 60 százalékkal, éves szinten nettó 4800 forintra mérséklődött a hozzájárulás beszerzésének költsége. Könnyítést jelent az is, hogy megszűnt a pótdíjfizetési kötelezettség, nincs kétszeres büntetés, csak közigazgatási bírságot szabhatnak ki azokra, akik az előírásokkal szemben vétenek. Megszűnt a napszakkorlátozás lehetősége azokon az utakon, melyeket átlagosan napi 8000 járműnél kevesebb használ. A 3,2 méternél nem szélesebb járművekhez csak akkor kell kísérőkocsit biztosítani, ha az emelt sebességű főúti szakaszon halad át. Földutakon pedig tavaly nyár óta útvonalengedély nélkül is közlekedhetnek a túlméretes mezőgazdasági járművek.

A túlsúlyos vagy túlméretes járművek fokozott közlekedési kockázatot jelentenek, ugyanakkor más járművekhez képest nagyobb mértékben járulnak hozzá az úthálózat elhasználódásához. Ezért a kormány változatlanul szükségesnek tartja közlekedésük különleges szabályozását és bizonyos esetekben díjkötelezettségét.

válasz #38 hozzászólásra » | füves küldte be 2010-02-18 10:15:49-kor

Tudja valaki tőlunk nyugatabra ,hogy van ez? Mert néha látni 1-2 "csodát"
oda át.JOGHARMONIZÁCIÓsmile hammersmile blush

válasz #39 hozzászólásra » | gabri86 küldte be 2010-02-25 15:19:35-kor

És az hogy is van, hogy a paradicsomkombájn (Guaresi)gépkönyvében 2,5m van írva szélességnek, valójában pedig 2,8-nak mérte A KPM:-(((! Tehát elvileg útvonalengedéj köteles. Érdekes!

válasz #40 hozzászólásra » | e t küldte be 2010-02-26 10:53:47-kor

a traktoron a sárga villogot be kell jegyeztetni a forgalmiba? Van erröl jogszabály?

válasz #41 hozzászólásra » | antaljoco0 küldte be 2010-02-26 22:07:11-kor
antaljoco0

Válasz #40. hozzászólásra

Ha mobil villogó, akkor nem. De csak az útvonal engedélyben leírtak szerint használható.

válasz #42 hozzászólásra » | antaljoco0 küldte be 2010-02-26 22:10:58-kor
antaljoco0

Elnézést, rosszul írtam. Az útvonal engedélyben leírtak szerint nem csak használható, hanem kötelező is használni. De a lényeg, ha mobil akkor nem kell bejegyeztetni.

válasz #43 hozzászólásra » | Garfield küldte be 2010-02-26 22:21:41-kor
Garfield

ti ezen rágodtok? a legujabb,hogy gázolajat vegyszert mütrágyát csak adr-es potkocsin adr-es személy szállithat

válasz #44 hozzászólásra » | lothár küldte be 2010-02-26 22:25:16-kor
lothár

Válasz #43. hozzászólásra

még vannak ötleteik a tarsolyaikban nemigaz? Az ember nem tud csalodni bennüksmile nonono

válasz #45 hozzászólásra » | moly küldte be 2010-02-26 22:25:30-kor
moly

Válasz #43. hozzászólásra

Mi az,hogy ADR-es pótkocsin? _lófaxt,neked legyen ADR vizsgád.(32000ft,egy nap alatt megvan)

válasz #46 hozzászólásra » | Garfield küldte be 2010-02-26 22:28:30-kor
Garfield

csak tudd egy fullos adr-es vizsga(kamionozás céljábol),100er ehez képest a 32000 kurva sok

válasz #47 hozzászólásra » | jd /4650 küldte be 2010-02-26 22:28:54-kor

Válasz #45. hozzászólásra

nekem is megvan de ha a shützh televan /1000 lityi/ akkor már nem ér a vizsga semmit ha a pótkocsi vagy utánfutó nem ADR es
megmondták már a vizsgán issmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile thumbdownsmile thumbdownsmile thumbdown

válasz #48 hozzászólásra » | moly küldte be 2010-02-26 22:43:04-kor
moly

Válasz #47. hozzászólásra
Én pont ma voltam,főleg azért mert a 34%-os AM miatt baxogatják az embert.Ehez nem kell különleges pót.(1000literig a kannás gázolajhoz sem)

válasz #49 hozzászólásra » | jd /4650 küldte be 2010-02-26 22:47:54-kor

Válasz #48. hozzászólásra

ezek azt mondták ha 1000 lityi megvan a szerelvény már ADR köteles!
na mondtuk akkor minek az egész
legfeljebb azt ajánlották ne tankoljuk tele a shützitsmile lol

válasz #50 hozzászólásra » | moly küldte be 2010-02-26 22:53:33-kor
moly

Válasz #49. hozzászólásra

Minek az egész?
Píízbehajtás!
80 valahányan voltunk, 2.6 miller..smile cursing

 
 • következő »
Bejelentkezés
Online felhasználók
Programok

Gép- és

alkatrész

kereskedők,

gépgyártók ajánlatai: