Fórum

MTZ orbitosra alakítása 

Létrehozta: Balázs, 2008-02-23 20:42:49

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #548 csoppika | 2016-08-23 23:43:55

    Válasz lovasnorbi #546. hozzászólására
    A céges targonca is ilyen...ne foglalkozz vele...

  • Válasz » #547 Vadmalac | 2016-08-23 21:26:15

    Válasz lovasnorbi #546. hozzászólására

    Eddig minden orbitos gépben márkától függetlenül elmászott a kormány. Hogy milyen irányba (szerintem egyébként össze-vissza) azt pontosan nem tudom.

  • Válasz » #546 lovasnorbi | 2016-08-23 21:23:24

    Sziasztok !

    Olyan problémával fordulnék hozzátok , hogy az Mtz 82.1-es traktorunkat most alakíttattuk át orbitosra . minden jól is működik csak az a probléma , hogy a kormánykerék menet közben átfordul , a kerekekre nem hat ki csak maga a kormánykerék . nem úgy értem hogy egyik pillantról a másikra hanem szépen fokozatosan . tehát mikor elfordulunk vagy kitekerjük a kormányt akkor utána a kormánykerék nem ugyan abba az állásba áll vissza . még annyi talán fontos lehet , hogy mindíg óramutató járásával megegyezően tekeredik körbe .A szerelő azt mondja , hogy ez mindegyik orbitos Mtz-nél így van de én azért egy kicsit furcsállom . Szerintetek mit tegyünk , mit érdemes átnézni ?

  • Válasz » #545 gyufi76 | 2016-08-23 20:58:57

    Válasz kelemen81 #543. hozzászólására
    Helló! Ez biztosan így van ahogyan leírtad. Jó lenne ha minden így működne ebben az országban, ahogy leírtadsmile thumbup
    Az mtz orbit eleve engedélyes, hiszen árulják, minden része bevizsgált és engedélyezett. Szerintem sokkal veszélyesebb, ha van egy gyári de rosszul, megbízhatatlanul működő kormánymű, mint egy üzembiztos. Ha meg abból indulsz ki , hogy nekedmennek akkor teljesen mindegy , hogy orbitkormányos vagy nem a géped. ott azt nézik ki a hibás. ha van személygépkocsid és most megkérnélek állj rá a fékpadra szerinted minden keréken egyforma fékhatásod lenne???? Ha baleset történik, akkor nem azt nézik, hogy orbit e kormánymű, hanem érvényes okmányokat, és felelőst. a kolléga pedig azért cserélné le mint én is az mtz-ét mert gyárilag szar. Rákölt 60 ezer ft-ot és még mindíg szitál, nehéz, akad, stb stb. A vizsgán valóban észrevehetik, de itt fórumot lehetne nyitni a HW 80-11 pótkocsi 2 méter magagasítójáról, az mekkora szabálysértés,ha 120 mázsa áruval furikáznak. Az a vonórúd azok a fékek 8 tonnára vannak,gyári magasító 70 cm -er mégis műszakizik forgalmit kap.Ne haragudj ezért a hozzászólásért.

  • Válasz » #544 Dzsanosi | 2016-08-23 17:42:45

    Válasz kelemen81 #543. hozzászólására

    Miért gondolom hogy a gyári nem lenne jó.
    Mert már nem gyári kisipari sz@r utángyártott silàny alkatrészeket lehet már csak kapni a régi gépekhez.
    Pl van a bukós 50 /80 gépünk
    Lassan 20 éve. Mikor megvettük elég leharcolt állapotban volt megcsináltuk. 12 évig hozzá se kellett nyulni csak hajtottuk meg müszakizott.
    Mostanra elnyűtük rendesen és mostanában ami cserélünk max2 év oszt megint csere de van amit belerakok 20-30 üzemórát ment oszt kuka.

    Nah emiatt gondolnám hogy olyanra újjitani ami valamivel jobb minőségű.

    Mert van már amit a zetorba is cseréltem és látszik rajta már rögtön hogy nincs olyan massziv mint az előző ami benne volt.
    Rögtön látszik rajta hogy töredékét fogja birni.

    A határba kimenni 800m és elég csendes kis környék nem hinném hogy balesetet csinálnék vagy akár részese lennék.
    Ha meg összetörném magamat az a saját felelőségem


    Mondom a műszaki meg jó helyen van azzal ne törődj.
    De a fotón amúgy nem látszik hogy az első hid mögött munkahenger van vagy összekötő az irányitókarral.
    Mivel szemből hátulról van fotózva meg adattáblák és műszerfal.

  • Válasz » #543 kelemen81 | 2016-08-23 08:30:24

    Válasz Dzsanosi #541. hozzászólására

    kormánymu átalakitást vagy tipusengedélyel mubizonylattal erre engedélyel rendelkezo szakmuhely végezhet vagy egyedi tervdokumentácio kulon engedélyeztetve amit nem adnak meg vagyissmile tonguesmile lol
    átépito szettet a zetorhoz engedélyel nem árulnak sehol
    de az mtz hez sem láttam eu tipusengedélyest smile lol

    határozat leszedik a rendszámodat és kész ha vissza alakitottad viheted kpm re smile lol

    tok mindegy igényes vagy nem igényes a vizsgán 2006 ota fotozák a gépeket és ha nem stimmel a fotoval bukta ezek a tányeksmile lol

    ha meg tudod ugy csinálni hogy a foton ne lássák esetleg esélyes hogy nem lesz gond de ha bármilyen baleset van ne legyen vagy neked jönnek és biztosito ismételten rábasztál és minden esetben te leszel a hibás akkor is ha nem te voltál az átalqakitásod miatt smile w00t
    mivel a kormány fék futomu átalakitás az nem smile sneaky
    nagyon rá lehet baszni azt meg nem értem mért gondolod hogy a gyári szétesik csak ugy mikor az elzo 20-30 évet ment smile crying

    nagyon merész dolog mind vizsga tekintetében ha meg neked jonnek kocsival teherautoval bármivel és biztositási szakértö megnézi a kárt ha a rendornek nem is esik le rogton bár azok sem hulyék foleg egy falusi rendor faszolni fogsz smile karateka

    részemrol ennyi

  • Válasz » #542 kelemen81 | 2016-08-23 08:30:22

    Válasz Dzsanosi #541. hozzászólására

    kormánymu átalakitást vagy tipusengedélyel mubizonylattal erre engedélyel rendelkezo szakmuhely végezhet vagy egyedi tervdokumentácio kulon engedélyeztetve amit nem adnak meg vagyissmile tonguesmile lol
    átépito szettet a zetorhoz engedélyel nem árulnak sehol
    de az mtz hez sem láttam eu tipusengedélyest smile lol

    határozat leszedik a rendszámodat és kész ha vissza alakitottad viheted kpm re smile lol

    tok mindegy igényes vagy nem igényes a vizsgán 2006 ota fotozák a gépeket és ha nem stimmel a fotoval bukta ezek a tányeksmile lol

    ha meg tudod ugy csinálni hogy a foton ne lássák esetleg esélyes hogy nem lesz gond de ha bármilyen baleset van ne legyen vagy neked jönnek és biztosito ismételten rábasztál és minden esetben te leszel a hibás akkor is ha nem te voltál az átalqakitásod miatt smile w00t
    mivel a kormány fék futomu átalakitás az nem smile sneaky
    nagyon rá lehet baszni azt meg nem értem mért gondolod hogy a gyári szétesik csak ugy mikor az elzo 20-30 évet ment smile crying

    nagyon merész dolog mind vizsga tekintetében ha meg neked jonnek kocsival teherautoval bármivel és biztositási szakértö megnézi a kárt ha a rendornek nem is esik le rogton bár azok sem hulyék foleg egy falusi rendor faszolni fogsz smile karateka

    részemrol ennyi

  • Válasz » #541 Dzsanosi | 2016-08-23 05:51:29

    Válasz gyufi76 #540. hozzászólására

    Nemtudom mikor fogjuk megcsinálni de ha kész mindenképpen rakok képet és véleményt hogy hogy sikerült.
    A vizsga meg megoldható ezt már megkérdeztem. Csak igényes legyen az átalakitás.
    Az meg sima ügy kistrakit is csináltam az is jol sikerült
    Aútótechnikusi vègzettségem van némi átalakitásra ad ez is egy kis előny( engedélyt)

  • Válasz » #540 gyufi76 | 2016-08-22 21:11:20

    Válasz kelemen81 #539. hozzászólására
    Sziasztok! öröm látni, hogy mindenki megpróbál segíteni. Itt mindenkinek igaza van, a gyári lenne a legjobb de az drága, és nem hosszú időre nyújt megoldást. Az orbit átalakítás valóban KPM vizsgán nyűgös, de sima vizsgahelyen nem fognak szólni érte. Itt felénk is kering sok elmondás ki -hogyan járt erre én annyit kértem mutassátok már meg a határozatot ami bélyegzővel van ellátva, azt még eddig senki nem tudta. Én mtz gyári alkatrészekkel átalakított orbitról beszélek. Szerintem is kb 80 ezerből kijön , mivel egy hbr 160 orbit35- 40 ezer, a munkahenger 10-15, a tömlők egy 10es, és a rúdfejet ráépíteni a munkahenger szárára, a vázra a tartót kimaratni. Mint már régebbi kommentemben is leírtam: íratlan szabály , hogy a kormányművet nem kókányoljuk!!!! Igényesen elvégzett átalakítást észre sem fognak venni. Üdv és ha kész várjuk a fotókatsmile thumbup

  • Válasz » #539 kelemen81 | 2016-08-22 20:19:03

    Válasz Dzsanosi #538. hozzászólására

    csak ha nem rendszámos vagy nem szuper ismerosod a vizsgáztató

    mert ha nem és nem tök hülyék föleg ha volt vizsgán 2006 ota és fotozva volt akkor kiváncsi leszek hogy megy át egy ilyen sufni tuningal

    amugy nem megy szét gyorsan kb 8000 uzemóra

    de akkor tegyed azt ha ugy érzed az a jobb
    már volt ismerosom akinek ugrott a rendszáma ilyen okosságon

  • Válasz » #538 Dzsanosi | 2016-08-22 19:32:41

    Válasz kelemen81 #536. hozzászólására

    Ami neki van arra is azt mondta hogy már nem tökéletes már beszitált azis meg le is vette az orrsúlyokat hogy birja tekerni. Mert már úgy nagyon nehéz volt.

    De
    Találtam egy másik hirdetést is azt is megkérdeztem a pali nagy szaki
    Azt mondta van neki új cucca belibe vagyis fel tudom újitani 50 körül.
    De azt mondta ne foglalkozzak vele hamar kimegy
    Inkább csak tegyem bele az orbitot ő már többet is átalakitott mert sokkal jobb.

    Am a gyári szervószivattyú 15 literes 80 báros. Azt mondta ha olcsóbban akarom mtz orbittal kb 60 de van zetor orbit is azzal 80-90.( új) megoldással
    Használttal atzol függ hogy jutok hozzá a dolgokhoz.

  • Válasz » #537 Dzsanosi | 2016-08-22 05:42:14

    Válasz kelemen81 #536. hozzászólására

    Rendben köszönöm a segitséget

  • Válasz » #536 kelemen81 | 2016-08-21 21:14:31

    Válasz kelemen81 #535. hozzászólására

    ha mégsem megy nem adja kulon vagy nem tudtok megállapodni irj rám és keresek neked egyet szlovakba csehbe vagy lengyelbe gls itt van 3-4 nap alatt kb 100euro lehet de szerintem még felujitottat is találunk ha kell

  • Válasz » #535 kelemen81 | 2016-08-21 21:12:04

    Válasz Dzsanosi #534. hozzászólására szerintem hivd fel ha meg akarsz beszélni vele bármit is egy nagyon normális ipse én ismerem vettem már töle ezt azt meg tudod vele beszélni a dolgokat szerintem
    és nem kereskedö a saját traktora amit bontott



  • Válasz » #534 Dzsanosi | 2016-08-21 19:42:05

    Válasz kelemen81 #533. hozzászólására

    Azért cserélném kompletten mert a ház is kivan verődve. Már néztem
    Az orbinak meg utánna jártam a habinál azt mondták 95 böl kijön. De van olcsóbb hely is csak oda még nem tudtam elmenni.
    De köszi a linket ebbe nem is gondolkoztam hogy használtat nézzek.
    Irtam neki mert igy több dolog is érdekelne majd kiderül mit mond.
    Csak nagyon messze van több mint 450 km.
    Én szabolcsi vagyok Tiszadada

  • Válasz » #533 kelemen81 | 2016-08-21 17:25:45

    Válasz Dzsanosi #532. hozzászólására

    a házát miért is akarod szerélni ...

    de te dolgod

    a bele meg össz 180-240 euro között akkor nem értem

    vagy félsz szétszadni és ha még szét sem volt szedve mért gondolod hogy mindent cserélni kell benne de tudok egy trakit amit most bontottak a hátsó hajtása ment szarrá vagyis ez a része viszonylag ok pár fill megkapod arrol nem is beszélve hogy te ugye használtz orbitot akarsz felrakni mert ha mindent ujat veszel mint itt szeretnéd akkor 300 ezer a minimum orbitnál isű
    szóval még mindig nem értelek mi az olcsóbb

    itt a bontot traki :http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/traktor-alkatreszek/bontott-120-45-zetor-cristal/h_6556601?ref=17c2b7d9

  • Válasz » #532 Dzsanosi | 2016-08-21 16:45:12

    Válasz kelemen81 #530. hozzászólására

    Köszi megnéztem az oldalt hasonló árakat láttam mint ahogy egy ismerős szervizes hozza szlovákbol ami kellett eddig.
    De ami kéne olyat nem találtam itt egybe csak 1-2 alkatrészt hozzá. Aztán ez olyan állapotú hogy viszont az még kevés mindent cserélni kellene benne.
    Azán amúgy kompletten 150 körül beszéltek rólla azért akartuk átalakitani.

  • Válasz » #531 Dzsanosi | 2016-08-21 16:39:39

    Válasz csoppika #529. hozzászólására

    Ha azt nézem bármi elromolhat.
    Ilyen elven vagy ne vegyen az ember semmit mert úgyis elromlik vagy ha megveszi áljon be vele a garázsba oszt nézegesse.
    Benne van a pakliba hogy elromolhat de ami dolgozik annál fenn áll ez a veszély.
    Amúgy meg van egy mtz-nk is azt is szeretem és azt se adnám egyik újjért se.
    Ez egy bukócsöves 50-es 80 as motorral váltóval igy tudja az 1000 es tlt meg van felezője. És a direkt difije miatt csak lesnek mit tud.
    Az erdőre még le merek menni vele mikor már a 820 meg 892es nem mer lemenni.
    És hála égnek nem sok baja volt mióta hozzánk került 16 éve

  • Válasz » #530 kelemen81 | 2016-08-21 07:15:18

    Válasz Dzsanosi #528. hozzászólására

    itt tudod hozzá megrendelni az alkatrészt

    http://www.benozastavka.cz/ceskenaradi/e-basket

  • Válasz » #529 csoppika | 2016-08-21 07:08:24

    Válasz Dzsanosi #528. hozzászólására
    Az a hidraulika meg is sz@pathat majd... De ki tudja?smile thumbup

  • Válasz » #528 Dzsanosi | 2016-08-21 07:06:25

    Válasz gyufi76 #527. hozzászólására

    A szivattyú az jó. A rásegitő bele van ki mert ha megemelem az elejèt simán ló 4-5 centit a kerék úgy hogy a bemenő kormánykereszt a szervóba meg sem mozdul.
    Mikor megvettük nagy volt a holtjátéka lógott össze vissza
    Kicseréltük a 3 kormánykeresztet meg a 4 rúdfejet sokkal jobb lett de még szar könnyűnek könnyű főleg hogy cseréltünk ott is egy olajszűrőt meg olajat is.
    És azért akartuk átalakitani mert azt mondták hogy nagyn drága hozzá az a része.
    És igen ezt nevezik ,,kristálynak" cristal-nak
    Amúgy bitang gép nem adnám oda egy mtz ért
    Több mint 30 éves de a hidraulikáját nagyon eltalálták a magasság szabályzós emelést imádom benne.
    Meg kell nézni a mai mtz k se tudnak ilyet ahoz képest hogy mennyiért adják.

  • Válasz » #527 gyufi76 | 2016-08-20 21:07:04

    Válasz gyufi76 #526. hozzászólására
    Ja és megint lemaradt, hogy az orbithoz is kell ám a jó szivattyú, tehát első lépés kimérni , mert mindkét verzióhoz a szivattyú tökéletes működése szükséges.

  • Válasz » #526 gyufi76 | 2016-08-20 21:04:26

    Válasz kelemen81 #525. hozzászólásáraHelló! Hát lehet azért szeretné mert az mtz-nél is az eredeti kormányoszlopos verzióra ráköltesz 50 ezer ft-ot és még mindig szitál. Azt viszont , hogy mondod, hogy szinte orbit elven működik akkor megfontolandó, hogy 50 ezerért gyári megoldással könnyü a kormány. Én sajnos nem ismerem a zetor traktorokat, sejtem milyen lehet nem CRISTAL néven volt ez ismert a tsz-ekben???? Természetesen Én is a gyári megoldást részesítem előnybensmile thumbup Üdv!

  • Válasz » #525 kelemen81 | 2016-08-20 20:29:23

    Válasz Dzsanosi #524. hozzászólására

    az erefetit ha rendben van tök stabil nem szitál és szinte egy ujjal lehet tekerni ha kivan a szervo szivatyu az kb 30 000fz csehektöl ha a rásegitö van ki az is kompletten 50 000ft akkor minek is az orbitos mikor a rásegitö valójában egy koplett orbit ... nem értelek

  • Válasz » #524 Dzsanosi | 2016-08-20 19:56:58

    Válasz gyufi76 #523. hozzászólására

    Köszönöm a segitséget.
    Hajt az eleje és ugyan akkora az első kereke mint a 892-é 14,9-24"
    Azért próbáltam példálózni azzal mert arra hasonlit és abbol vettem az ötletet.
    Még nem mértem mennyit fordul a kerék de elég nagy a fordulási sugara mert kicsit hosszabb gép mivel 6 hengeres.
    Nem tudom mennyit szállithat a szivattyúja mert hála égnek úgy el van dugva hogy félig szét kellene bontani a gépet hogy hozzáférjek.

  • Válasz » #523 gyufi76 | 2016-08-19 19:48:48

    Válasz gyufi76 #522. hozzászólására

    Ja azt még leírnám, hogy a munkahenger szárának átmérője min 30 mm legyen , és azt is jó lenne tudni , hogy elsőkerék-meghajtás van e a zetorodban és mekkorák az első kerekek méretei. Mert ha olyan nagy mint a .2 MTZ éké, akkor 160 as orbit és min 60 mm dugattyúátmérő, de a gyári szivattyú akkor legalább 14 liter szállítóképeségü legyen. Üdv!!!

  • Válasz » #522 gyufi76 | 2016-08-19 19:39:31

    Válasz Dzsanosi #521. hozzászólására

    Helló! Igen meg lehet oldani, nem is egy vagyonba kerül. Első lépés, hogy a kormányt eltekered pl, balra , az irányítókarra teszel egy jelölést, a vázon egy fix ponthoz, majd eltekered jobbra szintén ütközésig és máris megkaptad a szükséges munkahenger hosszát. Ezalatt a munkaút hosszát értem. Pl: ha a két pont között 28 cm a távolság akkor egy olyan henger kell ami 28 cm ert mozdul.Ha rövidebb akkor nem fogod tudni annyira alászedni a kormányt, ha hosszú vagy letöri a határolót , vagy beleér a kerék a vázba. Orbit szivattyúnak a habinál kapható HBR 100 asat ajánlom, vagy bontott kombájn orstra orbitját ez 20-25 ezer a hbr 35 körül van. A munkahenger dugattyú átmérő 45-55 mm között legyen mert a 100 as orbithoz az a méret ami elegendő kormányelfordításra megtölt olajjal. Nem ismerem a zetort de szerintem a gyári szervószivattyú ellátja olajjal az orbitot. A 892 es munkahengere 60 mm átmérőjű és úgy tudom 200mm a munkaútja ami szerintem rövid neked. Nagyon sok munkahenger kapható a jófogáson 10-18 ezer ft között szerintem fogsz találni. Ha bármi további kérdésed lenne szívesen segítek ha tudok, meg persze itt a fórumozó kollégák issmile thumbup Jó munkát!!!!

  • Válasz » #521 Dzsanosi | 2016-08-17 19:27:31

    Hello szakik segitséget szeretnék kérni
    Van egy zetor 12045 gépezet ami ha lehetséges átalakitanánk orbitosra.
    Nem tudom lehetséges e meg mi kell hozzá ha igen.
    Jelenlegi kormányműve úgy van csinálva hogy elöl összekötve a két kerék aztán az egyik oldal rövidebb karral az irányitó karhoz.
    Rásegitős lenne gyárilag de úgy vettük elég pocsék a kormány menet közbe beszitál kivan a rásegitőnek a bele meg elég kemény is.
    Igy ha lehet kicserélnénk munkahengerre az irányitó kart meg berakni a kormányhoz az orbitot és a gyári szervó szivattyúra rákötni.
    Működhet ez?? Pl a 892 munkahengere elég ehez vagy nagyobb erősebb ??
    Meg mennyibe kerülhet.

  • Válasz » #520 fexco | 2016-08-01 19:00:22

    Válasz gyufi76 #516. hozzászólására

    hello!!!annyival jobb,hogy ezen rajt van a gyári felfogatási pont.ez épp elég ok volt a cserére.egyébbként semmivel se gyengébb külső szemrevételezéssel mint az eredeti.amióta be lett épitve,azota ez megy.ha meg eltörik vagy kettétörik,majd kicseréjjük.......

  • Válasz » #519 fexco | 2016-08-01 18:56:55

    Válasz csoppika #518. hozzászólására

    a jó öreg 82esen márpedig állohelyzetben is nagyon -nagyon sokat van tekergetve a kormány,ja és beton placcon,ezzel van a ganyérakás,ganyézás,meg bálapakolás az utóbbi az nudli... ja és nagyonsokszor kurvakis helyen....szóval muszálly állohelyzetbe tekerni a kormáyt!!!!!smile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

  • Válasz » #518 csoppika | 2016-07-31 21:58:09

    Válasz fexco #515. hozzászólására

    A pilótán is múlik... Ez nem targonca, hogy álló helyben tekergetjük a kormány:-)))

  • Válasz » #517 gyufi76 | 2016-07-31 21:56:26

    Hegesztett tartósmile thumbup

  • Válasz » #516 gyufi76 | 2016-07-31 21:40:59

    Válasz fexco #515. hozzászólására
    Helló! Mennyivel jobb a 3 részes híd mint a régi 2részes??? Semmivel, vagy még rosszabb mert kevesebb vasérc , több ócskavas amiből öntve van!!! Nincsen köze hozzá, ha töri az irányítókart ott gondok vannak!!!! Az orbitos irányítókar hosszabb mint a kormányoszlopos, a gömbfej is nagyobb , mert a rövidebbel alá sem tudod szedni a kormányt, beleér a királycsapszeg tartójába. Egy kormány alkatrészét pedig semmilyen körülmények között nem szerelünk kókányolva. ez íratlan szabály!!!! Az MTZ traktornál 100 dolog van ami gyárilag sz@r, ezért nem mindíg megoldás, hogy megveszünk olyan alkatrészt ami 50 x annyiba kerül mintha átalakítanánk a meglévőt. Ez az Én véleményem, ne haragudj meg ha a ráhegesztést erőltetem , de tapasztalatból mondom nektek, hogy minél újjabb annál vékonyabb az anyag és írtó drága. Ma már nem mondhatjuk, hogy az MTZ olcsó traktor!!!! Üdv mindenkineksmile thumbup!!!!!

  • Válasz » #515 fexco | 2016-07-29 09:14:56

    Válasz Sanyee #513. hozzászólására

    a másik:amióta átt lett szerelve orbitosra(3részes uj hidat kapott)azóta a 2.irányitókart törte el!!erre az a magyarázat,hogy eddig még a két kormányösszekötös verzióba van a gép.ugyanis az egyirányitókaros sokkaL erősebb felipítésű:irányitókar,kormányösszekötö rudazat,gömbfejek!!!!!

  • Válasz » #514 fexco | 2016-07-29 09:10:19

    Válasz Sanyee #511. hozzászólására

    nemegésszen,az az irányítókar csak az egyik kereket irányitja,vagyis az a 312 csavar+a 2stift.hozzáteszem én előszőr gányolást csináltam,mondhatni s.o.s.-be,a munkahengertartot.aztán úgy összejött,hogy amikor elkészült aztmondtam ez majd birja a kiképzést....kb 1 hétig birta,utána széttörött minden darabokra....ennyit a gányolásokról.

  • Válasz » #513 Sanyee | 2016-07-28 15:39:59

  • Válasz » #512 csoppika | 2016-07-28 14:16:58

    Válasz Sanyee #511. hozzászólására
    Van ott vmi illesztőstift is, nem?

  • Válasz » #511 Sanyee | 2016-07-28 10:59:33

    Válasz gyufi76 #508. hozzászólására

    Egyébkét meg az irányítókart 3 darab M12 es csavar fogja fel a reduktorházra, az sokkal gyengébb pont lehet mint 2 darab M18-as.

    Ns-10 alapjáraton kicsit lassabban dolgozik, 1100-től már nincs gondja.
    NS-10 orbit

  • Válasz » #510 Büresz | 2016-07-28 05:56:14

    Válasz gyufi76 #509. hozzászólására

    Nekem 2 db orbitos mtz-m van, az egyik 10-es a másik 14 es szivattyúval, de mindkettő 100-as orbittal. A 14-es szivattyús sokal könnyebb a kormánya még alapjáraton is, de a 10-essel szerelt gépem pedig 8 éve úgy megy, de akkoris ezerszer jobb mint a gyári oszlopos.smile thumbupcool

  • Válasz » #509 gyufi76 | 2016-07-27 22:29:18

    Válasz Sanyee #507. hozzászólására

    Köszi a választ! Végül is nem egy nagy munka kicserélni , mivel van egy 10 es új szivattyúm, ha nem fog menni akkor veszek egy új 14 est.-) Az első híd témához, annyit írnék, hogy ez egy gyári minőségü tokház utánzat mert 1998- és 2001 közötti gépek 80% án rajta van az orbit helye. a kisipari ráhegesztett tartóhoz semmi spéci pálca nem szükséges csupán co hegesztő. az acélönvény védőgázzal hegeszthető de a hegesztés csak mellékes a tartást a 4db M18 as és 1db M14es csavar végzi. Mint leírtam anno tanultam mechanikát, de hogy mindenik értse, egy személyautó féknyergét 2 db M12 es csavar tartja 10.9 keménységben. Én 8.8 as csavarokat használtam de arra mérget vennék, hogy hamarabb szakadna le a szöghajtás felfogócsavarja mint a munkahengertartó a tokról. Továbbra is mindenkinek a ráfúrást ajánlom, egy indok miatt ami pedig a PÉNZsmile thumbup Köszi a szivattyú-hoz kapcsolódó tanácsot, ha kicseréltem írok. Üdv!!!!

  • Válasz » #508 gyufi76 | 2016-07-27 22:29:17

    Válasz Sanyee #507. hozzászólására

    Köszi a választ! Végül is nem egy nagy munka kicserélni , mivel van egy 10 es új szivattyúm, ha nem fog menni akkor veszek egy új 14 est.-) Az első híd témához, annyit írnék, hogy ez egy gyári minőségü tokház utánzat mert 1998- és 2001 közötti gépek 80% án rajta van az orbit helye. a kisipari ráhegesztett tartóhoz semmi spéci pálca nem szükséges csupán co hegesztő. az acélönvény védőgázzal hegeszthető de a hegesztés csak mellékes a tartást a 4db M18 as és 1db M14es csavar végzi. Mint leírtam anno tanultam mechanikát, de hogy mindenik értse, egy személyautó féknyergét 2 db M12 es csavar tartja 10.9 keménységben. Én 8.8 as csavarokat használtam de arra mérget vennék, hogy hamarabb szakadna le a szöghajtás felfogócsavarja mint a munkahengertartó a tokról. Továbbra is mindenkinek a ráfúrást ajánlom, egy indok miatt ami pedig a PÉNZsmile thumbup Köszi a szivattyú-hoz kapcsolódó tanácsot, ha kicseréltem írok. Üdv!!!!

  • Válasz » #507 Sanyee | 2016-07-27 17:12:02

    Válasz gyufi76 #505. hozzászólására

    Igen menne. Gyárilag is úgy szerelték.
    160-as orbitokhoz van az Ns-16.
    100-as orbitokhoz pedig az Ns-10.

    Az Ns-14 nem tudom, hogy mihez lett.
    A nagyobb szivattyú több olajat szállít, így alapjáraton is könnyebb/gyorsabb eltekerni az orbitot. Ns-10 nél 600-700-as fordulatnál azért van egy kis tétovázás.

  • Válasz » #506 Sanyee | 2016-07-27 17:05:01

    Válasz zsozsi51 #500. hozzászólására

    Valami utángyártott féleség lehet, de a habinál is ezt kapod.
    Régen sehol nem lehetett kapni ilyet, így gondolom valamilyen utángyártó újraönti. Ha jól van kifúrva a csapágynak az a 2-3 hely belül akkor nem kell tőle félni. Ha meg nem homlokrakodózól akkor még fele annyi terhelésed se lesz rajta.

    Mikor mi csináltuk akkor a hegesztés mellett is dönthettünk volna, de úgy voltam vele, hogy inkább gyári legyen még ha 50 ezerrel többe is jön ki csak egyszer kell megcsinálni rendesen. 8-10 ezerért normális helyen megcsinálják rá a tartó helyét.
    Ha hegesztik akkor lehet 30-50 ezer amit a kolléga is mondott, de ott már gyengébb lesz az öntvény a hegesztésnél. Vagy veszel még rá nekik egy kiló spéci pálcát ami 20 ezer. Mondjuk ez a 16-os befúrás tetszett, úgy biztos erősebb!
    Láttam ahol csak körbevarták és semmi gond vele (na oda kell a normális pálca és hegesztőtudás is.)

  • Válasz » #505 gyufi76 | 2016-07-26 21:50:52

    Válasz trógerzoli #504. hozzászólására

    Helló! Hanyas orbithoz raktad a 16 literes szivattyút? Az ns 10 es el menne szerinted a 100 as orbit? Köszi!!!!

  • Válasz » #504 trógerzoli | 2016-07-25 09:43:21

    Válasz csoppika #498. hozzászólására

    Helló mi is sokat kínlódtunk a hasonló problémával. A 140-es szivattyúval melegen nem volt jó egyik sem. Az egyik lenti munkahengeres, a másik a gyári munkahengert vezérli. Egyik sem ment . Majd amikor megvettük a 16-os szivattyút mind a kettő egycsapásra jó lett, kb 1 éve teljesen probléma mentes mindkettő

  • Válasz » #503 gyufi76 | 2016-07-23 21:18:15

    Válasz zsozsi51 #502. hozzászólására
    Helló! Én nem vásároltam, de miért nem hegeszted rá???? Nem akarok senkinek beleszólni az elgondolásába, de írreálisan magasnak tartom a lenti képen látható alkatrész árát. Arra még ugyanúgy lyukakat kell fúrni, síkba maratni. Egy gépipari műhelyben szerintem 30-50 ezerért tutira készre csinálják neked! Én is dilemmáztam vagy 3 évig, aztán 1 nap alatt átalakítottam. Igaz nekem van hegesztőm meg oszlops fúróm és némi szakértelmem a lakatos munkához. A kockát 15 ezerért marták ki, a srác adta az anyagot is , én ráfúrtam a tartót, 16 os átmérőjű fúróval utána körbevartam majd átfúrtam a hidat bele M18 as menet 4 db aztán kész is a tartó. Vannak itt a fórumon képek, de szívesen segítek a méretek megadásában. Hidd el sok 20 ezret fogsz spórolni ami a mai árak melett is jó kis lóvésmile thumbup Üdv!!!!

  • Válasz » #502 zsozsi51 | 2016-07-23 13:53:07

    Valaki vásárolt már a traktorfek.hu honlapról első hídtokot?

  • Válasz » #501 _NB_ | 2016-07-22 22:42:54

    Válasz csoppika #498. hozzászólására

    Hát igen figyelni kell,hogy mikor gyártották
    ne hétfőn amikor még a fű sem nő és
    ne pénteken amikor már a fű sem nő és
    ne fizetés előtt hétben amikor már csak száraz kenyérre futja és zéró a munkakedv és
    ne fizetés napján amikor elkeseredésében az ember csak törni volna kedve és
    ne fizetés utáni hétben amikor mindenki rúdban veszi a parizert és lehajolni sem tud vagy épp taj részeg...
    Így maradt az a pár nap amikor maradandót alkotnak na azt kell kifogni smile lol

  • Válasz » #500 zsozsi51 | 2016-07-22 22:14:41

    Válasz Sanyee #493. hozzászólására

    Sziasztok,

    én is orbitozás előtt állok, valaki meg tudja mondani, hogy az említett híd eredeti-e vagy valami hitványabb dolog? Vásárlás előtt jó lenne tudni hogy 190Eért vagy 120ért szerezzem be, valamint az sem utolsó, hogy csak egyszer szeretnék bontani, ill összerakni.

  • Válasz » #499 gyufi76 | 2016-07-09 21:02:34

    Sziasztok!!! 100as orbithoz NS 10 es szivattyút fel lehet rakni??? Most NS 14 van rajta de melegen nem megy olyan könnyen a kormány. A másik véglet ha újat kell vásárolni akkor ugyan annyi az ára az NS 16 nak , a 100as orbithoz azt megvehetem??? smile thumbup

Gép- és alkatrész kereskedők, gépgyártók

Lista megtekintése
AB REX Kft.
Agrárkert Centrum Kft.
Agriline Kft.
Agro-Békés Kft.
Agro-Contakt 2000 Kft.
Agro-Life Gépker Kft.
Agro-Roll 96 Kft.
Agro-Viko Kft.
Agrobazár, Benjamín Popély
Agrofém71 Kft.
Agrogazda.hu mérőműszerek Kft.
Agrogyanta Kft
Agroker Eger
Agroko95 Kft.
Agromaster Kft.
AGROPARK
Agrospic Kft.
Agrotec Magyarország Kft
Agrowolf Kft.
Alp-agro
Atra Kecskemét Kft.
Austro Diesel
Axiál
Balla Imre
Bartifarm Kft.
Bedenek és Társa Bt.
Bicsak Kft.
Biomassza Magyarország Kft.
Busa Bt.
Cívis Mezőgép Kft
Contstar Kft.
Csiszár Csapodi Kft.
DM-Ker Kft.
Doroti Pack Kft.
Egyedi GépKer Kft.
Erőgép-Szervíz Kft.
Farmtechnik Kft.
Fliegl Abda Kft.
Földesi agro gép kft.
Gál Mobil Kft
Gépker Kft.
GG 55 Kft.
Golden Lube Kft.
Győri Agroker Zrt.
Hergon Plus Kft
Homokháti Agrogép
HSC Motor Kft.
Idea-Agro Kft.
Interat Zrt.
Invest Gépkereskedelmi Kft
Kelet Agro Kft.
Két Kata Kft.
Kite Zrt.
Konzum Trade Kft.
Kovács-ker
Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.
Leták Mezőgazdasági Gépgyár Kft.
Madarász Kft.
Majorgép szerviz
Mark-Opall Kft.
Mező-Gép Agro Kft.
Multiva Magyarország Kft
Nagytraktor Kft.
Nyír Zetor Kft.
Odisys Bt.
Omikron Kereskedelmi Gyártó, Javító és Forgalmazó Kft.
Pal-Tis Kft.
Pintér László e.v.
Quivogne CEE GmbH
Rexxon-Trade Kft.
Romeplow Hungary Bt
Royal-Kert Kft.
Sasform Agrotechnika Kft
Selector Export-Import Kft
Sokoró Kft.
Stand-Agro Kft
Start Agro Kft.
Syrius-Weld Kft.
SZAL-AGRO Kft.
Szemi-Agro Kft.
T-Oriens Kft.
Takács Lajos
Telkes Gép Kft.
Terra Hungária Építőgép Kft.
Trade Impact Kft
Újhelyi Kft.
Väderstad Kft.
Valbert Bt.
Vektor-Holding Kft.
Villám István
Wirax-Hungária Kft.
Zetor-Vas
Agráció Kft.
Agratech Gépker Kft.
Agro-Alfa Kft
Agro-Boma Mezőgép Kft.
Agro-H.M.G Kft.
Agro-man
Agro-Tipp Kft.
Agroázis Kft.
Agrobörze
Agrogama Kft
Agrogép 2004 Kft.
Agroinform
Agroker Holding Zrt.
Agrolánc Kft.
Agromehanika Kft.
Agroshop
Agrosprinter
Agrotec Magyarország Kft.
Alfa-Gép Kft.
Andest 2005 Bt.
Auditker Kft.
Austropannon Kft.
Bács-Agrogép Kft.
Balog Mihály
Baumachinen Kft.
Bezerédi Agro Kft.
Bihar-Express Kft.
Bohr
CHH Műszaki Kft.
Clear-Globe Kft
Crystal- Mezőtúr Kft
D+V 1999 Kft.
Dorker Kft.
EAgro Kft.
Erdőgépker Kft.
Eu-GépKer Kft.
Fejes Art Steel Kft.
Forestdepo Kft.
Földvársarok Kft.
General-Agri Hungary Kft.
GÉPKÖZVETÍTŐ
GI-GA Farm Kft.
Gravetti Kft.
Hanki-ker
Hírös Mobile
Horizont Trade Kft.
Idea Traktor Kft.
IKR Gépkereskedelmi Kft.
Interoffice Trade Service Srl Magyarországi Fióktelepe
KC-Békés Kft.
Készenlét Zrt.
Kistata Agro Kft
KomAgrartechnik s.r.o.
Kovács Katalin E. V.
Kőrös-Welt Kft
Lakkos Kft.
M.C.I. Kft.
Magtár Kft.
Malupe-Agro Kft.
Metalwolf Kft.
Milsteman Kft.
Nagy Antal EV
Nowton Bt.
Nyírker Kft.
Omega Gépker Kft.
Oraker Kft.
Pap-Agro Kft.
Polyduct Zrt.
Realagro Kft.
ROBIX-MIKRO Kft.
Rotáció Kft.
S.C. Lorger S.R.L.
Sato-Gép Kft.
Sióagrár Kft
Speed-ex Kft.
Starex Pro Kft.
Strautmann Gépgyártó Hungária Kft.
Sz-Agro 2007 Kft.
Szegána Kft.
Szentmihályi Gép Kft.
Takács Dinasztia Kft.
Té-Géta-68 Kft.
Tempel Kft.
Tihanyi TB Kft.
TRAKMAX Gépcentrum
Uni Mobil Tyre Kft.
VAgro Mezőgazdasági Gépgyár
Valkon Kft.
Velox-Ker Kft.
Wild Control Kft.
Zetor- West Hungary Kft.
Zootechnika Gépgyártó Kft.