Fórum

Tömörítő, rögtörő hengerek 

Létrehozta: atcsi, 2009-05-12 18:47:57

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #468 atisgyulai | 2017-01-14 14:25:47

    Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #466. hozzászólására

    Üdv!

    Ha ezzel megmeríted a simítót, ott egyenes lesz a talaj, és a henger már azon gurul. Teljesen mindegy milyen a szántás.
    A simítót meg nem emeli fel szinte semmilyen egyenetlenség, mert mögötte ott a henger, nem csekély súllyal (5,4-es 36q).
    Ha van lehetőséged, próbáld ki mindkettőt azonos körülmények között, és meglátod megváltozik a véleményed.
    Nem véletlen kerülnek annyiba amennyibe.
    Szárazban meg a simító csak lenyomja, míg ez felszedi és megtöri a rögöket.smile winksmile cowboysmile pimp

  • Válasz » #467 Sötét Paraszt | 2017-01-14 12:45:35

    Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #466. hozzászólására

    Esetleg azt is meg lehet fontolni, hogyan hengerez a 2 dekás deszka simítóva hehe.

  • Válasz » #466 >>>>Cs.Gazda>>>> | 2017-01-14 08:28:07

    Válasz atisgyulai #465. hozzászólására

    A szárnyak nagy mozgása, talajkopìrozása hengerezésnél rendbe is van, de szántás símítózásakor az lenne a jó ha minél merevebb a gép. Ennél a sìmító együtt mozog a hengerrel, így soha nem lesz olyan egyenes felszíned több milliós géppel, mint egy párszázezres deszkás símítóval! Fexco-nak érdemes lenne megfontolni ezt is vásárlás előtt!

  • Válasz » #465 atisgyulai | 2017-01-13 15:27:56

    Válasz fexco #454. hozzászólására

    Ezt a Video-t nézd meg.
    Már szétnyitáskor is látszik a szárnyak nagy mozgása, de munka közben igazi a talajkopírozás!
    smile thumbupcool

  • Válasz » #464 fexco | 2017-01-13 12:38:55

    Válasz Sötét Paraszt #458. hozzászólására

    o.k.!má aszthittem megpattantá innen,olyan régen irtál a forumra!!smile thumbupsmile thumbup

  • Válasz » #463 Sötét Paraszt | 2017-01-13 12:18:39

    Válasz atisgyulai #462. hozzászólására

    Ugyan azok az olasz csatlakozók vannak már az mf-en is, mint az mtz-n.
    Meg lesz próbálva veszek én is a hengerre csatlakozókat.

  • Válasz » #462 atisgyulai | 2017-01-13 11:44:18

    Válasz Sötét Paraszt #460. hozzászólására

    Valószínűleg hasonló a rugóerősségük a csatlakozóknak. (Ferga-Heva)
    Azt nem feltételezem hogy az
    mtz-knek mindegyiknek gyenge lenne a szivattyúja.

  • Válasz » #461 mtz1221 | 2017-01-13 11:37:58

    Válasz Sötét Paraszt #460. hozzászólására

    Meg kell ujjazni a gyorscsatlakozókat,lehet az mf-rugója puhább mint az mtz-é.

  • Válasz » #460 Sötét Paraszt | 2017-01-13 11:25:52

    Válasz atisgyulai #459. hozzászólására

    Köszi mester, idén kipróbáljuk.
    Az az érdekes, már a fergussonon is szar csatlakozók vannak az mégis nyitja.

  • Válasz » #459 atisgyulai | 2017-01-13 11:04:44

    Válasz Sötét Paraszt #458. hozzászólására

    Én is így jártam mikor megvettem. (újonnan smile surrender)
    Az öreg 82-es még csak-csak kiemelte, de a 920-as meg se mozdította.
    A furcsa az volt, hogy ha a 82-nek gázt adtam hogy jobban nyomjon, rögtön megállt a munkahenger.
    Kivettük a munkahenger csapját, akkor meg mind a két traki alapjáraton lőtte kifelé.
    Széthúzgáltuk a gyorcsatikat, és a hengerét akár kisujjal is be lehetett nyomni, míg a traktorokét (főleg a nagyét) még csavarhúzóval is alig, olyan erős volt a rugólya.
    Kapott 6 új csatlakozót a henger, azóta minden ok. smile wink

  • Válasz » #458 Sötét Paraszt | 2017-01-13 10:25:34

    Válasz fexco #457. hozzászólására

    Ne tököjé mester vegyé egy hevát , magyarokat lengyeleket, meg a többi fostalicskát felejtsed el.
    Nyugati trakival húzod akkó meg vonószem kő hozzá, mi a fenének a vonópontját emegetni.?
    Nekünk 540-es heva van, de valamiért az mtz-k nem akarják kinyitni.(1025.2, 82, 80)

  • Válasz » #457 fexco | 2017-01-13 10:04:08

    Válasz atisgyulai #456. hozzászólására

    ok!köszi az érthető magyarázatot!smile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

  • Válasz » #456 atisgyulai | 2017-01-13 09:33:35

    Válasz fexco #454. hozzászólására

    Üdv!

    Azért nem befolyásolja a szélső tagokat, mert azok sokkal többet tudnak függetlenül le-fel mozogni, mit amennyit a középső tagon tudsz emelni.
    Ha pl.-ul a vonólapon emelsz 50 cm-t, a henger középső része mivel messze van a traktortól max 6-8 cm-t emelkedik, mondjuk a simító vonalában. Ettől még egy barázda is mélyebb, és abba is szépen "belefekszik".
    Szintezésen azt értem hogy pl. ha szállításkor a henger kb. vízszintesen van, akkor szétnyitáskor (mivel a kerekek nagyobbak mint a hengerprofil) a hátulja leereszkedik.
    Ehhez szoktam a vonópadot igazítani (kb. a hashúzó kampó magasságába) úgy, hogy egyenes talajon mindhárom simító rész egy vonalba, egy szintbe legyen.

  • Válasz » #455 fexco | 2017-01-13 08:54:55

    Válasz mtz1221 #453. hozzászólására

    ok.már értem,szóval ez egy erős rugo-mehanizmussal,ami áttemeli a sulyt a két szárnyra.mondjuk valoban enélkül nem az igazi a hengerezés...

  • Válasz » #454 fexco | 2017-01-13 08:51:06

    Válasz atisgyulai #452. hozzászólására

    üdv!mostmár naggyábol értem.mondjuk azt azért nemnagyon,hogy a vonorud nem befolyásolja a két szélső tag magasságát.én azt hittem,ha emelem a vonorudat akkor emelkedik az egész koceráj a középső tagon-ami a forgáspont...a szintezés alatt te mit értesz??(néztem videokat,konkrétan pl.heva:valaki fixhuzon huzza,valaki kétponton,vonolappal.)azt akarom ebből kihozni,hogy akkor végülis az a jobb,ha a vonorudnak a szintjét tudom variálni?

  • Válasz » #453 mtz1221 | 2017-01-12 11:37:34

  • Válasz » #452 atisgyulai | 2017-01-12 10:56:02

    Válasz fexco #447. hozzászólására

    Üdv!

    Nem a heva, hanem ez a betett leták hasonlít a vogel terra roll-ra. (a hevának lefelé elölre megvan törve a rúdja)
    Rosszul látod a dolgot.
    A két szélsőnek mindegy hogy áll a vonórúd, az csak a középső részt befolyásolja, és annak is inkább csak a simító részét.
    A "futóművet" teljesen be kell húzni. Illetve nem is kell húzni csak ÓVATOSAN! engedni, mert a szélső tagok súlya úgy is koppra lenyomja, vagyis a kerekeket felemeli.
    Ha úszóba engeded, leesik úgy hogy még az olajat is kivágja a hidro tartályból (a terra roll ilyen, a hevát nem mertem kipróbálni hogy van-e szükítve)
    Én a hevát az említett vonópadról húzom.
    Kapcsolási magasságnak 40-50cm-t ír, tehát kb. jó lenne az mtz hashúzó, de azzal nem lehet szintezni, meg sz@rabb ràakasztani.
    Ezt a leták féle kiskaros akasztást meg kifejezetten utálom (pedig nem okoz gondot a ráállássmile thumbupcool) a tárcsát is a hagyományos vonószemmel kértük.
    Henger esetében szállítási helyzetben meg különösen hátrány, hogy tàvolabb van a géptől az a súly ami a traki farára nehezedik.
    Nézegess videókat róluk. Szinte minden típusról van munka- ill. nyitás-zárás-ról felvétel.
    Ha venni akarsz, akkor meg menj
    Mash-olni és nézd meg mind élőben! smile thumbup

  • Válasz » #451 fexco | 2017-01-12 09:25:37

    Válasz mtz1221 #439. hozzászólására

    ezen az az érdekes,hogy irja,hogy sat kiegyenlitő van rajta.azt hittem csak a heván van.konkrétan hogy működik ez a sat???

  • Válasz » #450 fexco | 2017-01-12 09:23:25

    Válasz mtz1221 #439. hozzászólására

    üdv!nem tudok róla.az agromerkurhoz tudom hasonlitani.

  • Válasz » #449 fexco | 2017-01-12 09:14:27

    Válasz atisgyulai #444. hozzászólására

    legalább ezt is letisztáztuk!!!smile thumbup

  • Válasz » #448 fexco | 2017-01-12 09:13:17

  • Válasz » #447 fexco | 2017-01-12 09:12:27

    Válasz atisgyulai #440. hozzászólására

    üdv!ugy értelmezem,hogy a te hevád a terrarollra hasonlit nagyon?!az eddig ok.ha fentről a potkocsihuzoról huztad,akkor munkahelyzetben tehát a két szélső tag(két első)fejjebb volt mint a középső.mivel hogy azt irták a futóművet koccra kell behuzni.TE a hevát az mtzvel most mivel huzod?a heván is be kell huzni a futóművet koccra munkahelyzetbe?(az összesen?)és miért kell egyáltalán behuzni? vagyis ha jol értem a vonórúd kapcsolási szintjével kell beállitani a hosszvisszintet??

  • Válasz » #446 -subi | 2017-01-12 08:11:59

    Felénk pedig "kacsapofa".smile thumbup

  • Válasz » #445 JOSEY | 2017-01-12 02:29:20

    Válasz VMisi #442. hozzászólására

    felénk kónli-nak hivják smile wink

  • Válasz » #444 atisgyulai | 2017-01-11 22:36:28

    Válasz >>>>Cs.Gazda>>>> #443. hozzászólására

    "Hivatalosan":

    Vonópad



    Vontatóvilla



    smile biggrinsmile w00tsmile lolsmile thumbup

  • Válasz » #443 >>>>Cs.Gazda>>>> | 2017-01-11 22:14:34

  • Válasz » #442 VMisi | 2017-01-11 20:28:08

    Válasz atisgyulai #440. hozzászólására

    Nem csuka az, hanem kógli !!smile thumbup

  • Válasz » #441 VMisi | 2017-01-11 20:27:02

    Válasz fexco #438. hozzászólására

    A futóműn nem lehet állítani, azt koppig kell húzatni. A henger elejét kell ennél lejjebb engedni, hogy vízszintes legyen, és akkor már eléggé dolgozik simító felemelt helyzetben is.

  • Válasz » #440 atisgyulai | 2017-01-11 20:11:03

    Válasz fexco #433. hozzászólására

    Na hali itt vagyok már!
    Csak meló közben nehézkes a fórumozás, meg a mobil is lemerült.
    Szóval ami nálatok a pad, az nálunk a vonólap, a csuka meg ami ezen van, és a "szájába" akasztod a munkaeszközt.
    Visszatérve a hengerekre:
    Ez a henger a terra roll-ra hasonlít nagyon.
    Azt fentről, fix pótkocsihúzóról húztam, mert a "padra" téve az egyenes rúd nagyon lefelé állt szállításkor. Így fentről, viszont munkahelyzetben állt nagyon felfelé az elej. Szóval sehogy sem volt jó.
    A heva vonószeme elég nagy, szerintem mtz-nél a hashúzóról lenne ideális a húzása, mert elég nehéz szàllításkor.
    Ez a leták féle, kiskaros vontatás annyiból előnyös, hogy szállítási és munkahelyzetben is jól beállítható a magasság.
    De miért pont ezt nézted ki? Megy a színe az ekéhez meg a trakihoz? smile thumbup
    Ettől szerintem a török és egyéb heva-koppintàs jobb.
    Árban nem tudom melyik hogy alakul.

  • Válasz » #439 mtz1221 | 2017-01-11 18:55:33

    Válasz fexco #438. hozzászólására
    Valamelyik cég árulja ezeket nálatok.Nézd meg ha gondolod,mert elég jó árban meg minőségben készülnek.
    http://www.hudjik.com/hu/termek/hengerek/

  • Válasz » #438 fexco | 2017-01-11 18:48:14

    Válasz VMisi #432. hozzászólására

    nemvagyok nagyon kepbe,de a kepen ez a beallitas a megfelelo munkahelyzet(arra gondolok a3tagnak igy egyforma a talajnyomasa)vagyis a vonorudnak ez a megfelelo magassaga munkahelyzetbe?vagy lehet varialni a futomut kiemelo nagy hengerrel?vagy szetnyiraskor teljesen bekell huzni vegallasig?

  • Válasz » #437 Drisa | 2017-01-11 18:31:34

    Válasz VMisi #432. hozzászólására

    Sokan próbáltak másolni nagy nyugati gépeket sok technikai részt kihagytak hogy olcsóbb legyen csak így sz*r lett....

  • Válasz » #436 fexco | 2017-01-11 18:23:54

    Válasz VMisi #432. hozzászólására

    Total egyetertek!erre irta valaki hogy lehet ezt a vazat mas hengeratmerore terveztek.ez a prizmacsucsos 7centivel kisebb atmeroben mint a gebrics.de szwrintem ez azzal se mukodne.

  • Válasz » #435 Ares 826 | 2017-01-11 18:12:36

    Válasz fexco #433. hozzászólására

    Miért nem nézet szét a Wiraxnál??? Ott is van minden.smile blink

  • Válasz » #434 VMisi | 2017-01-11 18:07:16

    Válasz fexco #429. hozzászólására

    A hevánál alap a vonószem, de rendelhető a két pontos kapcsolással is. Eléggé terheli a traki hátulját, inkább jobb a fix tárcsahúzón húzni szerintem, de ízlések és pofonok.

    A güttlernél meg talán a 2 pontos az alap.

  • Válasz » #433 fexco | 2017-01-11 18:06:27

    Válasz atisgyulai #430. hozzászólására

    udv na meg ezt se hallottam,hogy csuka!lengo vonorud:az mtzeden a tragyakampo helyett lehet felrakni,ha erositett a hashuzo.vonopad:a hosszabitokarokra rarakni a .vagy mtzn a hosszuszarak le,a helyere fel a pad.mi a csuka?

  • Válasz » #432 VMisi | 2017-01-11 18:03:55

    Válasz fexco #428. hozzászólására

    A letákon az nem tetszett tavaly az agromashon, hogy szállítási állapotban is túl közel volt a simító a talajhoz, és ennél jobban nem is lehetett volna felemelni. Tehát ha egy puhább talajon húzod, akkor nem tudnál keveset simítani.
    Nézd meg itt a képen is. Ráadásul nagyon magasan van a vonórúd, hátra bukik az egész, lejjebb engedve a rudat már hozzá is ér a földhöz a simító és akkor még talaj tömörítésekor a henger még lejjebb megy.

  • Válasz » #431 >>>>Cs.Gazda>>>> | 2017-01-11 15:38:35

    Válasz fexco #429. hozzászólására

    Én a hasi/lengő/alsó húzón vontatom a rolexet!

    Lehet hogy azért vonószemes a rúd, mert a nyugati traktorok függesztő karokkal nem lehet nyomatni vagy fixálni, csak emelni! Szétnyitásnál tolatáskor felemelné a vonórúd toló hatása! (ami nem hidraulikus nyitású)
    De ez csak tipp, majd hozzászól aki gyakorlatban használ ilyen kapcsolatot, hogy hogyan működik.

  • Válasz » #430 atisgyulai | 2017-01-11 14:49:16

    Válasz fexco #429. hozzászólására

    Mit értessz lengő vonórúd és vonópad alatt?
    Én a hevát simán vonólapról-csukával húzom.

  • Válasz » #429 fexco | 2017-01-11 12:38:51

    a vonószemeseket holl szoktátok húzni a traktoron?lengő vonórúd?vagy vonópad?első nekifutásra a 2pontos kapcsolás jobb megoldás,de a nagy gyártók miért mégis a vonoszemet szerelik??

  • Válasz » #428 fexco | 2017-01-11 12:33:35

    a leták elég vonzo árba,(ismerem a kék csodát)de ez a henger meglehet hogy már más kategoria??itt berakta a koléga a képet,hozzáirták,hogy szerinte ezt a vázat egy nagyobb átmérőjü hengertipushoz gyárthatták....(prizmás hengeres valoban kissebb az átmérője)az a kép valoban idétlenűl néz ki.EZT leszámitva mintha jó lenne??

  • Válasz » #427 fexco | 2017-01-11 12:27:45

    üdv mindenkinek elég sokat visszaolvastam.lérdéseim a következőek lennének:melyik a jobb kialakitás a vonórészen:vonószemes,vagy 2pontos?

  • Válasz » #426 colizoli | 2016-12-27 20:54:56

  • Válasz » #425 csoppika | 2016-12-27 18:41:29

    Válasz colizoli #423. hozzászólására

    4.8m az 1200kg..
    Én 1300kg-os tengelyű futóval hoztam...

  • Válasz » #424 colizoli | 2016-12-27 18:21:34

    Azért kérdezem, mert hogy el tudom-e hozni egy nagyobb futóval, vagy valakit fogadni kell, aki elhozza.

  • Válasz » #423 colizoli | 2016-12-27 18:19:05

    Válasz csoppika #420. hozzászólására

    És milyen súlyú egy sima gyűrűs?

  • Válasz » #422 jozef19 | 2016-12-27 12:57:24

    Válasz colizoli #419. hozzászólására

    Van különbözö átméröben,az enyém 460 ha jól tévedek...

  • Válasz » #421 csoppika | 2016-12-27 12:24:49

    Válasz csoppika #420. hozzászólására

    Szóval a szergej megérzi mikor vonulni kell...nem hajtós az ügy...smile lol

  • Válasz » #420 csoppika | 2016-12-27 12:23:32

    Válasz colizoli #419. hozzászólására

    Méter/kg...kb mint egy normál gyűrűshenger... Ha nem kötött a placc, akkor szebb azért a meló... Kötöttbe vagy száraz rögösbe mint a sima gyűrűs... Totál homokba, ami puha mély is, ez is belassul...majdnem megáll... Én használok ilyet...

  • Válasz » #419 colizoli | 2016-12-27 05:43:56

    Milyen súlyú lehet egy 3méteres függesztett cambridge henger?
    smile helpsmilie

Gép- és alkatrész kereskedők, gépgyártók

Lista megtekintése
AB REX Kft.
Agráció Kft.
Agratech Gépker Kft.
Agro-Alfa Kft
Agro-Boma Mezőgép Kft.
Agro-H.M.G Kft.
Agro-man
Agro-Tipp Kft.
Agroázis Kft.
Agrobörze
Agrofém71 Kft.
Agrogép 2004 Kft.
AgroHof
Agroker Holding Zrt.
Agrolánc Kft.
Agromehanika Kft.
Agroshop
Agrosprinter
Agrotec Magyarország Kft.
Alfa-Gép Kft.
Andest 2005 Bt.
Austro Diesel
Axiál
Balla Imre
Bedenek és Társa Bt.
Bihar-Express Kft.
Busa Bt.
Cívis Mezőgép Kft
Cont-Eco Kerítéstechnikai és Kereskedelmi Kft.
Crystal- Mezőtúr Kft
D und H Kft.
Dorker Kft.
EAgro Kft.
Erdőgépker Kft.
Eu-GépKer Kft.
Fejes Art Steel Kft.
Forestdepo Kft.
Földvársarok Kft.
General-Agri Hungary Kft.
GÉPKÖZVETÍTŐ
GI-GA Farm Kft.
Gravetti Kft.
Hanki-ker
Hírös Mobile
HSC Motor Kft.
Idea-Agro Kft.
Interat Zrt.
KaposFlex Gumikereskedelmi Kft.
Kelet Agro Kft.
Két Kata Kft.
Kite Zrt.
Konzum Trade Kft.
Kovács-ker
Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.
Leták Mezőgazdasági Gépgyár Kft.
Madarász Kft.
Majorgép szerviz
Mark-Opall Kft.
Mező-Gép Agro Kft.
Multiva Magyarország Kft
Nagytraktor Kft.
Nyírhidraulik Kft.
Odisys Bt.
Omikron Kereskedelmi Gyártó, Javító és Forgalmazó Kft.
Pal-Tis Kft.
Penda Kft.
Polmetál Pruszynski Kft
Quivogne CEE GmbH
Realagro Kft.
ROBIX-MIKRO Kft.
Royal Marine Kft.
S.C. Lorger S.R.L.
Sato-Gép Kft.
Sióagrár Kft
Stand-Agro Kft
Start Agro Kft.
Strautmann Gépgyártó Hungária Kft.
Szakadáth-Gépker Kft.
Szegána Kft.
Takács Dinasztia Kft.
Tartálygyár Kft
Telkes Gép Kft.
TERV-KÉSZ Kft.
Trade Impact Kft
Trakodó Kft.
Uni Mobil Tyre Kft.
Valkon Kft.
Velox-Ker Kft.
Wild Control Kft.
Zetor-Vas
Ádám és Társa Kft.
Agrárkert Centrum Kft.
Agriline Kft.
Agro-Békés Kft.
Agro-Contakt 2000 Kft.
Agro-Life Gépker Kft.
Agro-Roll 96 Kft.
Agro-Viko Kft.
Agrobazár, Benjamín Popély
Agroconnect Kft.
Agroflex s.r.o.
Agrogyanta Kft
Agroker Eger
Agroko95 Kft.
Agromaster Kft.
AGROPARK
Agrospic Kft.
Agrotec Magyarország Kft
Agrowolf Kft.
Alp-agro
Atra Kecskemét Kft.
Austropannon Kft.
Bács-Agrogép Kft.
Baumachinen Kft.
Bezerédi Agro Kft.
Bohr
CHH Műszaki Kft.
Clear-Globe Kft
Contstar Kft.
Csiszár Csapodi Kft.
D+V 1999 Kft.
Doroti Pack Kft.
Egyedi GépKer Kft.
Erőgép-Szervíz Kft.
Farmgép Kft.
Fliegl Abda Kft.
Földesi agro gép kft.
Gál Mobil Kft
Gépker Kft.
GG 55 Kft.
Golden Lube Kft.
Győri Agroker Zrt.
Hergon Plus Kft
Homokháti Agrogép
Idea Traktor Kft.
IKR Gépkereskedelmi Kft.
Invest Gépkereskedelmi Kft
KC-Békés Kft.
Készenlét Zrt.
Kistata Agro Kft
Komáromi Béla / Komáromigép
Kovács Katalin E. V.
Kőrös-Welt Kft
Lakkos Kft.
LGW Traktorcenter
Magtár Kft.
Malupe-Agro Kft.
Mega-LKW kft.
Milsteman Kft.
Nagy Antal EV
Nyír Zetor Kft.
Nyírker Kft.
Omega Gépker Kft.
Oraker Kft.
Pap-Agro Kft.
Pintér László e.v.
Polyduct Zrt.
Raho-Ker Kft.
Rexxon-Trade Kft.
Romeplow Hungary Bt
Royal-Kert Kft.
Sasform Agrotechnika Kft
Selector Export-Import Kft
Sokoró Kft.
Starex Pro Kft.
Stefán-Camion Ker. 2006 Kft.
Sz-Agro 2007 Kft.
SZAL-AGRO Kft.
Szemi-Agro Kft.
Takács Lajos
Té-Géta-68 Kft.
Tempel Kft.
Tihanyi TB Kft.
TRAKMAX Gépcentrum
Turquagro Kft.
Valbert Bt.
Vektor-Holding Kft.
Veréb József e. v.
Wirax-Hungária Kft.
Zootechnika Gépgyártó Kft.