Gázolaj árak 647 Ft Benzin árak 650 Ft EUR 393.39 Ft USD 367.65 Ft CHF 403.23 Ft GBP 457.46 Ft

Fórum

Csapágyak, láncok a mezőgazdaságban

Létrehozta: dutra0 , 2010-03-22 22:20:43

Kedvencekhez Segítség

154 hozzászólás
Nincs profilkép
#1 dutra0
2010-03-22 22:20:44

Mlyen tárcsacsapágyat használtok?
Érdemes kínai helyett (TR, NAS, NIS) helyett INA, NTN-t venni, bár 3szoros az ára.
Lehet még kapni MGM, FKL, IKL tárcsacsapágyat?
Mik a tapasztalatok?

Nincs profilkép
#2 Petike_88
2010-03-22 22:26:59

Mi FKL-t használunk. Máshoz nem tudom, hasonlítani, mert nem kísérleteztünk, de nem egy strapabíró jószág...

#3 biga imi
2010-03-22 22:49:49

Válasz #1. hozzászólásra

Én a NAS tudom ajánlani ha zsírzod 100 hektáronként akkor sokáig tart, Tavaly két doboz FK-t használtam el pedig nem is tárcsáztam anyit mint előzö évben.

#4 Sz J
2010-03-23 05:46:48

confidenzia csapágyszolgálat. Neten megtalálod őket. Árba és választékba is nagyon ott vannak. Küldik postán vagy futárral ha kell. Amúgy meg a zsírzás a lényeg és a hézagolás. Ha jól van beszerelve és rendszeresen zsírozva akkor sokáig jó bármelyik.

Nincs profilkép
#5 tm155
2010-03-23 17:29:05

Válasz #4. hozzászólásra
én is nemrég vettem nas csapágyakat a tárcsámhoz
érdekes volt hogy 1 kis boltban a nagyker ár 80%áért meg tudtam venni 20 csapágyat,
ez a legjobb axiálos ár 65%-a volt!
amugy mindenhol alkudtam

#6 Pintér Zoltán
2010-03-24 08:50:56

Üdv Mindenkinek.
Ha valaki esetleg nem tudná csak azért teszem fel.

Csapágy jelölések és jelentései, megtévesztő csapágymárka jelölések.

A gyakorlatban öt fő csoportosítás van a gyártmányok között.

* Tőkés - nyugati minőség, (NTN, NSK, SKF, FAG, DÜRRKOPF ,NADELLA GMN, INA, TIMKEN,TORRINGTON,MNB stb.) a régóta ismert világmárkák világszínvonalú árakon.
* Demes - demokratikus minőség (MGM, ZKL, FLT, GPZ, URB, ZVL, BM3, stb.) megbízható minőség kedvező árakon. A volt kelet-európai gyártmányok.
* Kereskedői márkák (LFD, ELD, HKW, NKE, CX, EU-ROLL, NAS, KG, DPI, stb.) alacsony árak, távol-keleti gyártmányok, a kereskedelmi cégek emblémájával.
* Távol-keleti gyártók (ZWZ, LYC, LYBEC, HCH, TR, SBC,NXZ, KBC, ZNL stb.) alacsony ár és megbízható minőség, közvetlen gyártói kapcsolat.
* Neutrál gyártmányok. Márka jelzés nélkül legyártott termék nem ismert minősítéssel. Alacsony ár nem ismert gyártó és forgalmazó. A gyártmányba a csapágyjelen kívül nincs semmilyen beazonosítható jel vagy adat. Ha viszonylag minőségi gyártónál gyártották akkor a belső / külső gyűrűn a márkajelzés helyén "-" jel található.

VÁLTOZÁSOK.
Az utóbbi 10 évben felgyorsult a csapágygyártás átrendeződése a világban. Ebben való tájékozódáshoz ad segítséget az alábbi összeállítás:

Tőkés gyártók

* 1994-ben az SKF megvette a STEYR.-t
* 1995-ben az NSK megvette az RHP-t-
* 1998-ban a FAG megvette a CBF-t.
* 2000 tavaszán szakmai együttműködés kötött az NSK és az NTN
* 2001.09.09-én az INA bejelentette , hogy megvásárolja a FAG részvényeit.
* 2001.12.21-én az USA kartelhívatala erre az áldását adta.
* 2002 decemberében a TIMKEN bejelentette, hogy megveszi a TORRINGTON-t.
* 2003 februárjában az SKF megvette a bolgár BM3-at , új neve SBB, SKF Bulgarien Bearings.
* 2004 áprilisában az NTN közös céget alapít a második legnagyobb kinai gyártóval a Luoyangi LYC-el.
* A DKF volt gyáraiból a fraureuth-i gyár [DKFL] SLF márkanéven folytatja termékei gyártását
* 2007: az NTN megvette a Francia SNR céget. Ezáltal megerősítette pozícióját a legnagyobb csapágygyártók között a világon úgyis, mint Európában. Az SNR márkanevét megtartják és továbbra is ellátják a piacot.

Nem jeleztük azokat a felvásárlásokat amely márkák a mi régiónkban nem annyira közismertek

Változások a volt szocialista gyártóknál.

*

Magyarország:
Az MGM gyárat a DAEWOO privatizálta 1992-ben, az MGM DAEWOO jelzésű csapágyat gyártják.
*

Csehország, Szlovákia (11 gyár):
ZKL jelzéssel csak cseh gyártmányok vannak, ZVL és ZKL jelet a Szlovák gyártók használnak felváltva. Ismert gyártói embléma a KLF , KINEX jel.
Megtévesztő lehet a Szlovákiában fellelhető ZLV, ZLK jel, mindkettő szlovák kereskedők gyártmánya és megtévesztésből használják a fenti jelzéseket. Általában rossz a minősége a csomagolás nagyon hasonlít az eredeti ZKL-ZVL csomagolásra. Van amikor kiváló az egyedi csomagolás de NEUTRÁL van a dobozban.
Kereskedői márka az EU-ROLL is. Megtévesztő a fémtömítésbe beütött GER felirat. A megtévesztő felirat a német gyártmányt sugallja, ami azonban valoszínű hogy ismeretlen és minősítetlen távolkeleti gyártót takarhat.
Az AKE-AKV kereskedői márka régebbről is gyártatott a csehszlovák gyárakkal, ma egy pozsonyi cég képviseli.
Önálló ISO minősítéssel bíró gyártmány az indiai ZNL. Ez is a volt csehszlovák technológiára épült. A csomagolása hasonlít a ZKL-re, de a két szélén a fehér vonallal eltér attól. A 11 csehszlovák gyár különféle tulajdonlásban és érdekekben változott. Brno-ban alakult egy új csapágy gyártó a ZKL-től függetlenül, de ZKL-es szakemberekkel, SLF néven. Nem összetévesztendő a kelet-német SLF-el.
*

Lengyelország:
A volt 4 gyártó az alábbira változott:
o FŁT-4 Kielce: ISKRA megvette az NSK-t. 2002-től 32 gyártósor felszerelését tervezik. Az egész EU gyártást ide helyezik.
o FŁT-3 Poznan: megvette az SKF és SKEFCO néven hozta termékeit a piacra.
o FŁT-8 Sosnowiec: megvette a TIMKEN és TPS jellel hozta forgalomba a csapágyait
o FŁT-1 Krasnyik: maradt FŁT gyártó, a hadiipari háttér miatt.
Lengyelországból több új márka is elindult igen kedvező árakkal, ez pedig a KINKELY, kereskedő saját márkája katalogussal, árjegyzékkel.
A másik ismert új márka a Lódz-i CX. Árjegyzékes katalogussal beismerten távolkeleti gyártással. Ez a gyártmány is tartalmaz ********** jelzést. A termékein szerepel a JAP feirat, amely szintén a japán gyártást sugallja amit igen diszes csomagolással próbálnak alátámasztani.

*

Volt NDK, DKF gyárak:
o DKFL-Leipzig: jelenleg a KRW márka alatt gyártják a volt Lipcsei sorozatokat. (Kugel- und RollenlagerWerk)
o DKFL-Berlin: megszűnt.
o DKFL-Fraureuth: jelenleg SLF márka alatt gyártja a volt saját sorozatát. (Spindel- und Lagerungstechnik Fraureuth)

*

Jugoszlávia (3 gyár):
A Temerini FKL, és a Belgrádi IKL önállóan működnek, a Sarajevói UTL az ott működő VW -t látta el.
*

Szovetunió-FÁK országok:
Az ismert 28 GPZ gyártó 59 gyára az alábbiakra változott:
o GPZ-1 Moszkva = EBC (Eropean Bearing Company) GPZ 16, GPZ 15- ből szerveződött, melyről kiváló katalógust adtak ki, amely tartalmazza a GPZ jelölést a DIN jelöléssel együtt.
o GPZ-2 Moszkva
o GPZ-3 Saratov
o GPZ-4 Samara SBP - kiváló, ISO min?sítés? gyártó.
o GPZ-5 Tomsk ROLLTOM márkanév alatt
o GPZ-6 Jekatyerinburg (jelenleg Uralszki csapágynév)
o GPZ-7 Baku
o GPZ-8 Harkov (most UBS csoportosulás tagja)
o UBS (Unided Bearing Supply) az ukrán gyárakból szervez?dött.
o GPZ-9 Samara (MBF - Miniatur Bearing Factory)
o GPZ-10 Rostov na Donu
o GPZ-11 Minsk (ma MPZ)
o GPZ-12
o GPZ-13
o GPZ-14
o GPZ-15
o GPZ-16
o GPZ-17

*

Ausztria:
A STEYR gyárat megvette az SKF. STEYR márka megszűnt. A gyár volt kereskedelmi kapcsolatára épülve az NKE néven (Neu Kugellager Europa) forgalmaznak csapágyat a volt kereskedők. A gyártás nagy része távol-keleti, de minőségi gyártásokat is tudnak produkálni az európai gyártók szabad kapcitását kitöltve. A külső csomagolás és katalógus a francia SNR-re hajaz.
*

Olaszország:
A RIV, a GNUTTI, és a CBF voltak az ismertebb gyártók. A RIV-et az SKF vette meg a GNUTTI megszűnt, a CBF a FAG hatáskörébe került. Mai gyártó az SNFA speciális 7000-ket ill. keresztgörgős szélmotorcsapágyakat gyárt. (Később ez is FAG befolyása alá került.)

Kereskedői márkák
Létrejöttüknek több oka is van:

1. Nyugat-európában a gépgyártás során olcsó csapágyak kerülnek beépítésre. A termék imidzse nem engedheti meg, hogy a Made in Germany feliratú gépbe Made in China feliratú alkatrész szerepeljen. Ezt a kereskedők felismerték és a saját nevükre emblémázott csapágyakat adtak a gyártóknak. Pl.: LFD, ELD, HKW, stb.
2. a gyár felvásárlások során sok cég meglévő kereskedelmi apparátusát a vevő nem alkalmazza tovább, mert a saját eladói hálózatában folyik a termék értékesítése. A kikerülő üzletkötők a saját meglévő régi kapcsolatukat egy új márkával látták el . Pl.: NKE
3. A kelet-europai kereskedők is alakítanak új márkaneveket. A lengyel Complex a CX-et gyártatja távolkeleten. Az EU-ROLL és az FLT (nem a lengyel Ł betűvel ! ) szintén ismeretlen gyártoktól származik. Közös jellemzöjük, hogy a csapágyon szereplő jelzésekkel (a CX a JAP felirattal, az EU-ROLL a GER felirattal az FLT nem a lengyel Ł-l ) a Vevőt ********** (a diszes csomagolással együtt).
4. Szintén kelet europai megtévesztés az amit a csomagolással és a hasonló feliratozással érnek el a ZLK, és a ZLV jelölésekkel, a ZKL és ZVL helyett.
5. Távolkeleti kereskedők találmánya a DIN 623, és az ISO 9002 márkázottság amikor az ismert szabványt teszik a márkanévnek..
6. Indiai kereskedő emblémája a KG. Khali Ghupta a tulajdonos és egyben az embléma névadója. A gazdag Emirátusokból üzletel és a legkülönfélébb helyeken gyártat. A csomagolása kiváló. Rendkivül jó europai marketinggel rendelkezik.

Csapágy jelölések és jelentései, megtévesztő csapágymárka jelölések

#7 Sz J
2010-03-24 19:59:24

Válasz #5. hozzászólásra

Én az axiálso árhoz képest kb 1/3áért vettem a st740es csapágyakat. Anno mikor még ih tárcsám volt.

#8 FRANKENSTEIN
2010-03-25 22:15:51

Válasz #6. hozzászólásra

Ez klasz, jó hogy betetted!
Hol találtad?

#9 Pintér Zoltán
2010-03-26 01:18:59

Válasz #8. hozzászólásra
Üdv, tedd a kurzort a legalsó zöld sorra és Neked is elárulja.smile thumbup
Örülök ha segíthettem.

Nincs profilkép
#10 dutra0
2010-03-30 21:45:28

http://www.machinnov.com/
Ismeri valaki?

Nincs profilkép
#11 Shell
2010-11-12 13:53:00

Válasz #10. hozzászólásra

Felhívtam őket, saját gyártásu a csapágy, szélesebb is és 4x tömitéssel. Azt mondja a muksó van olyan ügyfele kinél 6 évet ment. Négyzet belsővel a ST740 kinál a legolcsóbb? Mondja az egyik eladó a NAS is kinában készül...smile confusedsmile confusedsmile confused a NIS,CHM is...

Nincs profilkép
#12 Shell
2010-11-12 17:03:05

kinál=kinél

#13 JOSEY
2010-11-12 19:05:23

Válasz #10. hozzászólásra

néhány évvel( kb minimum 10 )ezelőtt egy néhány kereskedőnek bosszuságot okozott, mert eléggé silány volt a minőség....aztán perek lettek belőle, a többit nem tudom.
az, hogy hányszoros tömitésről beszélünk, nincs jelentősége, mert ugye a tárcsacsapágyat ugy a legegyszerűbb kivégezni, ha újonnan addig nyomjuk zsirral mig a csapágynál és a lemez illesztéseknél nem jön kifelé gazdagon, innét azonnal mehet a csapágy a kukábasmile hammer

#14 JOSEY
2010-11-12 19:12:47

Válasz #13. hozzászólásra

Igy néz ki belülről egy INA csapágy
St
hova lehet még tömitést eldugni?

#15 BNC
2010-12-02 07:53:05

Kedves Fórumozók!

Egy gépbontóban jutottam hozzá az alábbi képen látható csapágyházhoz, de sajnos nem tudták megmondani, hogy miből lett kiszerelve. Most úgy néz ki, hogy szükségem lenne még egy példányra, de nem tudom, hogy mit keressek, ezért kérem, hogy ha valaki ráismer, írja meg, hogy melyik gépben milyen funkcióban-pozícióban volt ez beszerelve.

A tengelyen 2db csapágy van: egy MGM RADAX 6312 és egy 6212. Az öntvényház 24kg, az alapterülete 200x280mm a magassága 190mm. Egyik végén egy egypályás ékszíjtárcsa volt. Az egész tetején egy zsírzótömb van, ezen keresztül lehet feltölteni a házat zsírral és a nagy csapágy felőli végénél egy szimmering gyűrű található.

Többet sajnos nem tudok.

A segítségeket előre is köszönöm!

Szép estét!

Terenyei István

#17 .Norbert
2012-05-29 15:39:24

CX csapágyakról tudtok valami jót mondani?? (első kerékagyba menne) Mert ez a CX kerül 3-4-ezerbe azt mondta a kereskedő hogy felsőközépkategóriás a tuti minőségű meg 17 ezer smile hammersmile hammer Valami jót kellene beletenni mert nem akarok fél vagy egy év múlva újra legózni smile lolsmile lol

#18 Bán Zsolt
2012-05-29 15:44:18

Válasz #17. hozzászólásra

Jókai utcán a Bearings-ben próbáltad?

#19 .Norbert
2012-05-29 15:46:56

Válasz #18. hozzászólásra

Ott mondták a 17-et smile hammersmile hammer Ott van távoltkeleti 8 ért de ez a CX is távolkeleti ha jól tudom...

#20 Gábor0(Claastra)
2012-05-29 16:17:25

Válasz #19. hozzászólásra

azért a 3-4000ft-ost nem tenném be,kerékagycsapágy nagy terhelés

#21 .Norbert
2012-05-29 16:25:57

Válasz #20. hozzászólásra

Jah mi is ezen filóztunk hogy vajon mit bírhatsmile confused Mondjuk nagyon keveset van használva évi 100 órát ha megy az már rengeteg de lehet akkor a 8 ezres lesz

#22 Gábor0(Claastra)
2012-05-29 16:28:28

Válasz #21. hozzászólásra

kardánkeresztet sikerült intézni?

#23 Bán Zsolt
2012-05-29 16:46:31

Válasz #21. hozzászólásra

nincs köztes?
pedig azért is szeretem őket mert ugyan abban a méretben 3-4 árkategóriát is tudnak adni.
agroker parkolóban van még a géró ott is elég nagy a választék

#24 .Norbert
2012-05-29 16:48:30

Válasz #23. hozzászólásra

okés köszi holnap benézünk oda is smile thumbupcool

#25 .Norbert
2012-05-29 16:50:13

Válasz #22. hozzászólásra

Még teljesen szét sincs szedve csak az egyik csésze esett ki tegnap. Este majd faterral megpróbáljuk tegnap már későn volt meg tiszta olajsaras és hagytuk a picsába...

Nincs profilkép
#27 Madárka
2012-05-29 17:56:19

Válasz #17. hozzászólásra

Ilyen kevés óra alatt nem megy ám szét a 8000ft-os csapágy.Bár a Te döntésed.

#28 jamo
2012-05-29 21:00:30

Válasz #24. hozzászólásra

Őket is kérdezd meg én mindig tőlük vásárolok nagyon nagy raktárkészletük van, segítőkészek és jó áron dolgoznak. Kínai és kínai között is nagy különbség van. Ők megmondják hogy ezt a kínait bele lehet tenni, azt meg nem ajánlják de annak márkája sincs. És egy méretből van általában 4-5 minőségi és árfekvési választék náluk.smile thumbupcool

#29 .Norbert
2012-05-29 21:19:23

Válasz #28. hozzászólásra

Igazából csak 3 csapágy kellene egy rakás szimering meg egy pár o gyűrű. Holnap reggel akkor velük kezdünk. Csak sűrgős is lenne mert már szőlőt kellett volna permetezni...

#30 jamo
2012-05-29 21:23:05

Válasz #29. hozzászólásra

O gyűrűt pedig tőlük. Fillérekért kapsz náluk mindenféle méretet, colosat is. Küldik futárral is, másnapra ott van. smile thumbupcool

Nincs profilkép
#31 dobó+
2012-05-29 22:48:54

Válasz #25. hozzászólásra

Nem akarom megkérdőjelezni a hozzáértésed de nem lehet hogy a csapágy nem véletlenül ment tönkre?
Nállunk a pótkocsikon volt egy eset hogy a gépész jól meghuzgálta a kerékagy anyáit és lebíztosította széppen kupak rá és kész.
Igen ám de 2 hét alatt szarrá is mentek a csapágyak .
Vettem bele olcsó nevenincs csapágyat összeraktam és azótta is megy.Néha a kupakba rakok zsírt szinültig és rákalapálom.
Ha 2 kupos csapágy van egymással szemben akkor hagyni kell közte egy kis hézagot pár tized mm.
Annyi elég hogy jól meghuzod a rögzítőcsavart és aztán engedsz rajta visszább addig hogy az alatta lévő alátétet csavarhúzóval könnyen meg tudd mozgatni oldal irányba.

#32 .Norbert
2012-05-30 07:51:09

Válasz #31. hozzászólásra

Ehhez a trakihoz mi még nem nyúltunk hozzá! A másik meg hogy nem csapágy baja volt leginkább hanem egyik oldalt a féltengelyen lévő kis fogaskereket biztosító két zégerből az egyik eltűnt emiatt a fogaskerék az álló részhez tudott érni és darálta a fémet ezért mind a két csapágy kuka. A másik oldalt meg a féltengelyt központosító fix részt fogó mind a 10 csavar ki volt lazulva!!smile oops A biztosító lemezek nem voltak ráhajtogatva!! Ezért ott kiverte a szimeringeket ez a nagy lógás. Az olajfolyás miatt lett nekifogva az egésznek...

#33 Gábor0(Claastra)
2012-05-30 08:05:14

Válasz #32. hozzászólásra

meg ha joltudom itt nem is lehet rászorítani a csapágyat,sőt még állítani se nagyon lehet a csapágy hézagon,maximum hézagoló lemezekkel

#34 .Norbert
2012-05-30 08:13:57

Válasz #33. hozzászólásra

Alátét nincs alatta annyira húzom meg amennyire akarom csak arra kell figyelnem hogy tudjam biztosítani. Az egyik oldalához nem lett nyúlva szerintem még gyári volt és az az oldala azért eléggé meg volt húzva... 2-3 kalapácsütésre lazult meg. smile whistling

#35 jamo
2012-05-30 08:14:28

Válasz #33. hozzászólásra

Nem szedtem még szét ilyen hajtást. De valószínűleg igen. És általában ezek a csapágyak elő vannak feszítve pár századot, legalább is a fergán eddig minden kúpcsapágyas rész így volt ami meg lett bontva. Az hogy csúszkáljon alatta az alátét az szgk meg pótkocsi keréknél okés.

#36 jamo
2012-05-30 08:17:48

Válasz #34. hozzászólásra

Ha úgy lazult meg akkor valami távtartónak kell lenni a két csapágy között. Ésszel ragd össze mert ha összefeszíted a két csapágyat akkor pár nap múlva kezdheted elölről. Mikor összeraktad a csapágyakt késze pörgesd meg a kereket ha nem pörög magától akkor valami nem jól van. Lehetőleg olyankor pörges mikor még a féltengely agya nincs felcsavarozva ( ha lehetséges) így a féltengely nem tud "beleszólni" a forgatásba.

#37 .Norbert
2012-05-30 08:18:25

A fogaskerék mögötti anyával tudok feszíteni a csapágyakon. Így ahogy mondod biztos elő volt feszítve.

#38 .Norbert
2012-05-30 08:21:19

Válasz #36. hozzászólásra

Ok köszi a tanácsokat! Uhh olyan boldog leszek ha sikerül pöpecül összerakni. Idáig ez a legnagyobb ilyen szerelési melóm. De azzal nem tanulok ha elviszem szerelőhöz...

#39 jamo
2012-05-30 08:24:32

Válasz #37. hozzászólásra

Az nem attól függ hogy mivel tudsz állítani. Azt lenne jó tudni hogy gyárilag hogy kell beállítani. De ez valószínűleg előfeszítős ha lógna akkor az odabaxna a bolygóművének.

Két csapágy között nincs valami cső vagy lemez alátétek esetleg vállas tengely amire a külső csapágy nem csúszik végig fel hanem megütközik?

#40 .Norbert
2012-05-30 08:25:32

Válasz #36. hozzászólásra

Ebbe a házba van a két csapágy egymással háttal fordítva. A két csapágy között van min 1,5-2 centi.

#41 jamo
2012-05-30 08:27:19

Válasz #38. hozzászólásra

Ja ja! Csak ne kapkodjál, ha valamiben nem vagy biztos inkább kérdezzél meg valakit. Amúgy nem egy ördöngősség, biztosan sikerülni fog. smile thumbupcool

#42 jamo
2012-05-30 08:28:23

Válasz #40. hozzászólásra

De a belső gyűrűi között kellene távtartónak lenni, a tengelyen. smile smile

#43 .Norbert
2012-05-30 08:28:47

Válasz #39. hozzászólásra

A jobbik oldalát mikor szétszedtem az nem lógott semmit se ugyhogy azt fogom alapul venni sztem holnap egyik oldala készen lesz a másik meg csak hétvége fele mert bele van szakadva egy csavar meg a kormánygömbfej helye kicsit megkopott, ma viszem az esztergályoshoz..

#44 .Norbert
2012-05-30 08:42:08

Válasz #42. hozzászólásra

Csak ezt a képet találtam de szerintem nincs köztük távtartó csak az 1,5-2 centis távolság a két csapágy között

#45 ARES-826
2012-05-30 09:22:56

Válasz #44. hozzászólásra

ti itt már trakit is tudnátok gyártani, a tengely végén van koronás anya akkor nem kell a hézagoló, mert azzal kelllene beállítani a csapágy hézagot!!smile blinksmile blink

Nincs profilkép
#46 dobó+
2012-05-30 14:38:36

Válasz #44. hozzászólásra

Oké már látom nem egyszerű szekértengellyel van dolgodsmile thumbupcool
A két csapágy közözz ha nem volt távtartó persely (cső)Akkor a koronás anyával kell lebiztosítani. Az anya gondolom nem sasszeges hanem beütős aminek a perenét beütheted egy horonyba ugye?
Mert akkor azzal tudod a hézagot beállítani.
Ilyenkor szokták azt mondani hogy teljesen behuzatod a csapágyat hogy a külső gyűrű teljesen befeküdjön a helyére ha eddig nem ott lett volna, és aztán a csavaron engedsz egy fél fordulatot.
De ez itt nem jó megoldás mert a bolygómű miatt ide pontosabb beállítás szükséges.
Mondjuk én kb 0,05 és 0,1mm közötti értékre állítanám hézagolóval ha hozzá lehet férni méricskélni.
A csavaranya és a csapágy belső gyűrű között kell a hétagot nézni (mérni).

Nincs profilkép
#47 dobó+
2012-05-30 14:42:17

Válasz #44. hozzászólásra

Ha nem beütős az anya akkor be van gyárilag ütve a pereme ezért az első néhány menet könnyen rákap a tengelyre de a többinél már szorulnifog mert nem szabályos kör ez egyfajta önzárós csavaranya.
Ezt azért írom mert nem látok helyet ahová beütheted az anya peremét.

#48 .Norbert
2012-05-30 21:25:54

Válasz #47. hozzászólásra

Az anyát egy kis lapkával tudom biztosítani ami beleillik az anya kimart részeibe, és ezt a lapkát két csavar fogja. Amúgy ennek a lapkának más szerepe is van...

#49 jamo
2012-12-02 15:07:50

Duplasoros golyóscsapágy, olyan aminek a belső gyűrűje két félből van. A mostani autók kerékcsapágyai szoktak ilyenek lenni. Mi ennek a hivatalos neve? Kuhn kaszába ilyen van de nem találom sehogy se a csapágyaktalógusba. Szám meg nincs benne semmi.smile hammersmile hammersmile hammerHol lenne érdemes utána néznismile confused

#50 (Claastra)
2012-12-02 15:21:42

Válasz #49. hozzászólásra

Skf listában keresd a ferdehatásvonalú golyóscsapágyaknál ,méretsmile confusedsmile confusedsmile confused

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ne kockáztasd a pénzbírságot!
Ne kockáztasd a pénzbírságot!
Sok használt növényvédő gép tanúsító matricája lejárhatott a közelmúltban.
Hirdetés
Hogyan birkózhat meg kukorica gyomirtónk egyidejűleg a hiányzó csapadékkal és szétszórt táblákkal?
Kombinátor kistraktorhoz
Kombinátor kistraktorhoz

180.000 Ft

Hardi Alpha permetező
Hardi Alpha permetező

6.250.000 Ft

Fűszéna bála,  réti széna
Fűszéna bála, réti széna

6.000 Ft

Toselli Marvel 3000 GPS 18m
Toselli Marvel 3000 GPS 18m

7.500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]