Hirdetés
Fórum
- Agrártámogatások kifizetése új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Búza gyomirtása új
- Füge termesztés új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Elektronikus Permetezési Napló új
- Milyen pótkocsit vegyek? új
- NAK szavazás új
Cikkajánló
Hirdetés
1641 hozzászólás
Válasz envagyok2 #1640. hozzászólására
Nem lenne egyszerűbb hidromotor+valami szallag? Gyorcsatlakozó,hogy pikpakk le lehessen csavarozni?
fiatalok, ötlet kéne. a terv az, hogy hjamster kocsival betolatok állatok közé valami két etető korlát között, kifelé leürítem, a két korlátot összehúzatom, és oldják meg maguk. mindezt nyáron legelőn. tudok oda akár betonozni is fix pontokat, szükség szerint, akármit meg tudok csinálni, csak azt nem bírom kitalálni, hogy hogy mozgassam ezt a két korlát szétfelé, és összefelé. mondjuk egy 15-20 m hosszú lenne, és két oldalról ennének ugye az állatok. valami egyszerű, atombiztos, gondozásmentes, fél kézzel gyorsan, stabilan működtethető kéne. a mozgató mechanizmus ráadásul ha középen van, akkor bírnia kell, hjogy átmegyek rajta. ha kívvül, akkor azt, hogy ganajba is kerülhet... ugye szétnyitva bő 2 méáter kéne, vagy kicsit több, és ezen azért 1 m-t csukni kéne összefelé, de 70-80 cm-t mindenképp, és ugye erő is kéne, hogy takarmányot is tudja tolni, ahol több van.
tudom, hidraulika, jó is lenne, lehetne hátra kört kivezetni, működtetni. de ugye ezt csak külső, tehenek oldalár alehetne tenni (bunker), másrészt 15-20 m hosszra kéne oldalankétn 3-4 munkahenegr gondolom minimum, de a legnagyobb kifogáso, hogy ezzel hogy lehet megakadáélyozni, hogy ne félrenyomjon, tehát hogy egyik vélgébe mpzgataj, másikba nemm, és átlósan megakad a korlát, megfeszül. hogy lehetne ennek sínt készíteni, hogy mindenképp egyformán tolja?
gondoltam arra, hogy ilyen parabola alakúra csinálnám a korlátokat, és nem a mint a váza, hanem épp elelnkezőleg, befelé hasasodnak egy 30-40 cm-t, ugye alul. mikor bejrok, akkor csak kihajtom mind a kettőt, lesz 2 m-em, és mikor kimegyek, akkor csak öszsecsukom. de a gondom, hogy itt oké, hogy befér a tehén, de rá is tapos a befelé hasasodó részen, és amir erálép a rohadék, csak akkor eszi meg, ha nagyon éhes...
vagy valami totál más ötlet?
Válasz envagyok2 #1638. hozzászólására
Puffer mindenképp kell, homokszórónak nincs az a levegő ami sok lenne. Aztán úgyis szakaszosan dolgozol, mindig lesz kellően magas nyomásod. Vagy csinàlhatod mobil pufferral is, két bontott légtartályt ráteszel egy fémkeretre, és becsatlakoztatod a csőszakaszba valahol, ez nagy légkulcs esetén is hasznos tud lenni.
Válasz Gumóka #1637. hozzászólására
jah, azért finomítani kell. puffer igazából nem kéne, mert így is van elég levegő a fuvókához, tehát a lefújó szelep működik, vagy traktor fordulatot úgy állítod, hogy kb annyi termelődjön, mint amennyi elfogy, és nem ég fölöslegesen a gázolaj. a baj az, hogy a lefújó szelep így direktbe kötve a csőre amikor megnyit, nagyon leejti a nyomást, 8ról 7 fölé, vagy 7ről majdnem 6ig, ugye rugót fellöki a nyomás, mire visszazár, addig kifúj ennyi levegőt a csövekből. és ez így nem a tutti, kompresszornak, traktornak is nagyon szaggatott a terhelése, észre lehet venni, hogy rángatja kicsit. nagy lefújót tettem bele, gondoltam, ha kell, minden levegőt kénylemesen át tudjon ereszteni, ha dugulás van, sőt kettőt, biztonságért, de egyiket kicserélem kisebbre, és ez lesz ami alapban megnyit, így kisebb lyukon fúj le, hátha finomabb lesz a járása. de ha már rákötök egy 50 literes porraloltó tartálíyt, már akkor is finomodik sokat. a lényeg, hogy a traktor fordulatot úgy kell megválasztani, az nem jó, ha nyél gázon megy, és a lefúj, olyan mitn egy gőzmozdony olyankor. 4es fuvókát kényelmesen, 5öst majdnem teljes gázon táplálja meg, de lehetne még növelni a sürítő fordulatsazámát nagyobb szíjtárcsával, csak akkor meg a fujató pisztolyra lesz nagyon sok levegő még alapjáraton is, és én arra is akarom használni, úgy méreteztem, hogy alapjáraton azt tudja fújni, és gázon meg homokszórót. lehet kéne még rá 2 sürítő és egy T hajtómű, és oda is tenni kis kardánt, és azt levenni, ha nem kell, így lehet nagyon sok levegőt is termelni kényelmesen, és lehet keveset is, ha nem kel sok. jah, de jó, tegnap kifújtam szártépős traktort, nagyon ütős, olyan lett, mint a baba segge, haha
Válasz envagyok2 #1636. hozzászólására
Ehhez kell egy fasza puffer is, a fújhatod
Válasz Gandhy #1635. hozzászólására
uhhbaszki, kifelejtettem. tudtam valamit elbasztam.
de a kerékbe még tehetek, fölfújom azzal, jobban megy. piros szelepsapkát nem tudod hol lehet venni? nehogy hülye gumis összekeverje majd mikor télit megyek cserélni...
Válasz envagyok2 #1634. hozzászólására
Nitro-t is tegyél rá
Válasz Gandhy #1633. hozzászólására
hasonló, egy jet hajtómű, szgép akkor ad plusz boostot, ha kardán is megy, namost csináltam ide egy ilyen jetet, szív, sürít, hátrafelé kilő, már csak az eke fölvételét kéne valahogy megoldani, hahahah
de neeem, dehogyis, elirigyeltem a mergásoktól a nyomatékot kis fordulaton, nem turbóztam, hanem kompresszort tettem föl. ez ekkora, még dolgozni kell az ötleten, hahah
Válasz envagyok2 #1632. hozzászólására
Mi lesz ebből, fluxus-kondenzátor?
ééééééés, kíszen van, hahah
nah majdnem, mert a légszűrőre még fel kell applikálnom a vödröket, meg csövek, tömlők, tartók, burkolatok, de már működik, hahahah
Válasz envagyok2 #1630. hozzászólására
Igaz jó lesz. Persze a függőleges azzal nehèzkes. Videó majd legyen ha lehet.
Válasz .Richard. #1629. hozzászólására
mármint hogy mi tekeri? traktor, semmi különös, nem kell neki olyan sok, 60-80 fordulat * 200 ccm, ez mtznek is félgáz. nem olyan húzós, Isten tudja hány kiló vas, 2 golyós meg 2 talpcsapágy, 2 szimering, 4 m lánc, 6 sekli, 2 kislakat, meg a hidromotor meg a szelepe, meg a tömlők. és ez függőlegesen fúr, ha akarom, olyan mélyre, hogy kicsi kínai át tudjon bújni a lyukon. nézd meg, ezzel szembe egy bagodi fúró mi pénz, és alkalmas-e arra, hogy 200-as lyukat fúrj totál függőbe...
Válasz envagyok2 #1628. hozzászólására
Aha. Mi nyomja majd oda az olajat? Ezt ha boltban árulnák,nem lenne olcsó.
Válasz .Richard. #1627. hozzászólására
jah, erre nemsok idő jutott. a fúró már akkor elkészült, plusz a vasak is, amikkel bele van rakva a toronyba, csak az összetákolás maradt el, de most. héten még a csöveket kell bekötni, hidromotorra a nyomáscsökkentő szelepet összerakni, beállítani, aztán mehet. remélem nem ömlik a torony munkahengerből az olaj, mert akkor elsírom magam... spoiler, jövő héten lesz másik cucc is készrejelentve, hahahaha
Válasz envagyok2 #1626. hozzászólására
ezt tavaly álmodtad meg, azóta is ezen agyalsz? Nem kapkodsz. de szuper!
Válasz envagyok2 #1625. hozzászólására
éééés túlélte
müttőasztal
Válasz gaborbarany55 #1623. hozzászólására
Kiköpött IFAw50hátsó hídbol a difi. ! mèg a hid is ott van alatta levágva a csonkokkal. Azok hiányoznak.
Válasz Sanyee #454. hozzászólására
Szia szeretném megkérdezni hogy ez mien meghajtás mert nekünk is ilyen van és nem tudom hol lehet alkatrészt kapni hozzá!!
ez is elkèszült lazito
Válasz envagyok2 #1618. hozzászólására
Én láttam már cölöpveröt. Egész közelről!!
De működni soha!!
Ercsibe a hidászoknál volt
Válasz envagyok2 #1617. hozzászólására
Nem. Itt ismerős megmerti a teleszkópos kanalát sóderral, és az akácfa karókat lenyomja méter mélyre is.
Válasz envagyok2 #1618. hozzászólására
Volt kollégámnak van, ütött is le nállam fém kerítés oszlopot(salgótarjánit).
Meg nem mondom, hogy pontosan hogy ment, de hydraulikus volt, meg volt rajta egy bazi nagy ejtő súly, talán 200 kilós.
Nem tudom meg van-e még neki, ha igen lefotóztatom vele, vagy legalább a típusát megszerzett. Amúgy valami gyári konstrukció lehetett.
vagy valaki látott már közelről egy cölöpverőt, ott hogy van megoldva a kos felhúzása? ami aztán szabadesésben tud leesni, azt hogy húzzák fel, és ejtik le?
Válasz envagyok2 #1616. hozzászólására
nem mozagatta meg a fantáziátokat?
csinálni egy ilyen excenteres csiga vonaló tárcsát, ennek a közepére felrakni egy hidromotort, ezt forgatni, fölé pedig egy csapággyal a súlyt, ami leüti a oszlopot.
pótsúyokat lehetne fölpakolni, levenni, mikor mi kell.
hidromotoros excenter tárcsás részt rögzíteni az oszlophoz, amit le kell verni, és zuhálgatja a súlyt fölötte, mint ha kézzel kapaszkodnál a leütő csőbe.
nah és ez:?
https://rohrermfg.com/
https://www.youtube.com/watch?v=apth83u69yA&t=2s
ez odabsz rendes, rohadtul kéne, ha ez tényleg így menne.
Válasz Smallloser #1614. hozzászólására
használtál már ilyet? kavicsosba le lehet vele küldeni 60-70 cm mélyre a 2 mm vastag oszlopot?
Válasz envagyok2 #1613. hozzászólására
ERO PFAHLRAMME a neve ero
ezt a vibrót nem tudja valaki hogy hívják, hogy lehet megtalálni, hogy lehetne venni?
https://www.youtube.com/watch?v=syTm0wJ1CsY
Válasz Berkó_ #1609. hozzászólására
Szia.
Szerintem a kapatartó gerendák vázhoz rögzítését meg kellene erősíteni ( Horsch kapák? ).
A mi szerintem a legfontosabb lenne,h a vonórudat munkahengerrel kellene kitámasztani- klipszes állítással -mert így billeg. A TOPDOWN kialakítását nézd meg.
Akkor pontosan tudod a munkamélységet tartani( a tárcsák nem bírják el ezt a nagy súlyt és nem is mindig tudod őket használni.( behúzóerőt)+ tudod vízszintezni+ kiemeléskor is vízszintezi.
Fontos,h a tömörítőhenger:
- kiemelhető legyen ( nedves időben, pl tavasziak alá)-
-lehessen fixen tartani -egész gép súlyát elbírja,mélységtartáskor( száraz időben)
-és lehessen úszó helyzetben is tartatni -ilyenkor a szállító kerék lenne a mélységtartó- ( mikor nem kell nagy tömörítés)
+ 100 LE :)
Jó kialakítás, gratulálok.
Válasz Berkó_ #1609. hozzászólására
Faca lett tanulhatnának tőled a nagy gyártók is, hogy hová kell rakni a kereket. Nem maradtak Carrier tárcsákbó még a henger elé is egy sorra való ??? Azokat a behúzókat nem becsülöm semmire, főleg ha rögtön vetve is van utána.
Válasz tarkamacska #1608. hozzászólására
Te élsz még, ki lett próbálva hogy sikerült ???
Rakhattam volna a forgatás nélküli topicban, de hát ez mégis csak egy egyedi munkaeszköz (lesz), még nagyon sok munka van vele. Előre 2 sorban elhelyezett Carrier tárcsasor, mely hidraulikus állítású lesz. A mélységtartást vagy az ékgyűrűs henger végzi (ami szintén hidraulikus lesz), vagy a két kerék pont ugyanúgy, mint az Ih tárcsán, ha netán beragadna a henger. Észrevételeket, kritikákat szívesen fogadok, abból tanul az ember. ????
Válasz mtz1221 #1607. hozzászólására
de elvan, de ezzel fogok buzat tarlohantani, buza magagyat csinalni kukorica utan, igy nemsokara ki tudom probalni.
illetve csikolni azert nem fog, mert ha tavasszal huzom, akkor a henger helyett egy tabla fogas lesz fent ami elhuzza a palyat simara.
Válasz tarkamacska #1605. hozzászólására
Nincs még elvetve, vagy jövőre csináljátok ???
Válasz Gepi #1601. hozzászólására
Létezik 28 mm-es húzott köracel, azzal nincs ilyen gond. Vedd le a vonorudtoldatott, próbáld fel a köracélra úgy is szoros-e, vagy leereszted a vonórudat, és attól feszül.
Válasz mtz1221 #1604. hozzászólására
engem nem zavar ha csikol, de majd kiderul az elso huzasnal
Válasz tarkamacska #1603. hozzászólására
Ok. Nekem mindegy de Szabolcsék is először egyengetők nélkül csinálták meg, és csíkozott. Én rögtön raknák rá, még nincs kész, legalább tartókat.
Válasz mtz1221 #1602. hozzászólására
sima 400mm ékgyűrű, ütni meg nem üt mert szállításkor mindig be van kapcsolva a 3 pont lengéscsillapítása és nem dobálja a gépet hiába szar az út.
Válasz tarkamacska #1600. hozzászólására
Nekem is pont ezért nem tetszik a képről, de hátha kibírja. Milyen henger lesz rajta, tud az ütni is az úton ha belemész egy huppanóba.
Válasz kis Zombi #1598. hozzászólására
A 25-ös köracéllal könnyebb dolgozni ha nincs esztergályos.
Van egy gyári rau fogas kombinátorom na annak olyan paszentosan csinálta meg a gyárban hogy alig tudom leszedni a karokat ha végeztem a munkával.
Válasz mtz1221 #1597. hozzászólására
ez ugy tortent hogy akivel csinaljuk kicsit elbaszta, 60x60x6 a keret es a vaz is vegig.
a henger meg 400mm lesz.
en 80x80x8as keretet akartam es belul 60x60at
majd kiderul hogy birja, ahol megadja magat megerositjuk.
Válasz BélaNB #1592. hozzászólására
28mm-esek az alsó csapok
https://salesmanual.deere.com/sales/salesmanual/en_NA/tractors/2012/feature/hitch_drawbar_and_pto/wloo_comm_hitch_dimensions.html
Cat 2 kell neked, ott van minden méret!
Válasz Gepi #1594. hozzászólására
Miért nem 28 mm-es ? Egy használt gépemen van még 25 mm -es csap (nem volt időm meg kicserélni) de utálom mint a szart.
Válasz tarkamacska #1593. hozzászólására
Vagy a satexosok erősitik túl, vagy ti tudtok valamit. Milyen anyagból(méretek) van a hátsó zártprofil, ami hengert fogja tartani ???
Válasz Bzsr #1595. hozzászólására
15cm osztás és 25x25x520 kapák
Válasz tarkamacska #1593. hozzászólására
Valami nagyon ;)
Kapa osztás? 30*30as kapák?
Válasz BélaNB #1592. hozzászólására
Igen megfelelő, én is most leméregettem a gépeket és 60-65-70 cm a táv. A csapok átmérője meg legyen 25mm
valami készül.
Üdv, Szeretném megkérdezni, hogy a képen látható ábrán az alsó két vonórész távolsága 50-es mtz-hez megfelelő lesz-e? Illetve a csapok vastagságának 23 mm megfelelő-e? Köszönöm.