Gázolaj árak 645 Ft Benzin árak 641 Ft EUR 393.55 Ft USD 364.56 Ft CHF 404.37 Ft GBP 460.83 Ft

Fórum

Becenév: Filler
Csatlakozott: 2009-02-12 21:09:13
Utolsó belépés: 2023-10-27 22:37:40
Fórum hozzászólás: 693

Fórumhozzászólásai

Előzmény: mtz1221 #24295 hozzászólása



Nekünk volt 12045 ami sima szivo 6 henger és nem evett többet mint egy turbós MTZ pedig azzal még +1 fejjel is szantottunk. Sajnos tapasztalatom nincs a fogyasztásról de kétlem hogy 1,5x annyit enne mint egy sima turbós 4 hengeres.

Előzmény: mtz1221 #24293 hozzászólása



De most akkor az nem Ferguson.
Képzeld apámékvettek 1,5tdi Renault motoros Dacia dustert mert az ismerős Clioja ugyan ezzel a motorral 5 literrel el döcög városban országúton. Apámék Dacia ja ami ugyan nagyon áramvonalas ráadásul 4,5l el döcög ugyan úgy országúton, pedig csak eggyel korszerűbb motort kaptunk. Ezzel nem azt mondom hogy ilyen jó a Dacia de sok függ az állapottól az utána épített erő leadó egységtől és a legtöbb az ülés és a kormány között dől el.

Előzmény: mtz1221 #24289 hozzászólása



Ez tapasztalat vagy csak abból gondolod hogy 6 vagy 4 henger miatt gondolod?

Előzmény: CornHunter #70 hozzászólása



Úgy javítanám, hogy fiatal gazda aranykalászos végzettséggel pár száz hektár földdel.

Előzmény: arashan #71 hozzászólása



Nehogy azt hidd hogy van parlagfű bűnti mindenkinek.

Előzmény: Filler #30 hozzászólása



2020-ban a 60euró volt a lánc 2 tengely és pár apróság amúgy.

Előzmény: jocó22 #29 hozzászólása



Azért az árakat vesd össze össze. Mikor a lehúzó láncot rendeltem annyiba adta volna szlovákba amiből megrendeltem a láncot és a két tengelyt is.

Előzmény: jocó22 #27 hozzászólása



Hát ez nagyon érdekes most. Én most rendeltem télen apróságokat 14kg volt a nekvindatól 11 euró volt. Nem volt egy fogaskerèk így azt a sokotól rendeltem 39 euróèrt akarták küldeni, 20km arrébb Szlovákiába 12euroert küldtek.

Teljesen megbízható cégek sokkal jobban vannak becsomagolva mint az itthoni kereskedőkè. 2 éve lehúzó tengelyt és lehúzó láncot is rendeltem. Azzal is minden rendben ment.

Előzmény: jocó22 #24 hozzászólása



Szia alkatrész katalógus.

https://www.nekvinda-obchod.cz/katalogy/965/

Alkatrész ugyanitt vagy esetleg a soko.cz cégtől.

Ezzel a kettővel van tapasztalat mind a kettő segítőkész és angolul beszélnek emailben. Megrendeled küldik emailben a dijbekerot, atutalod 5 nap és hozza a futár.

Ha valamiben segítség kell csak írj én már majdnem átszereltem. Egyszerű szerkezet, ha rendbe teszed sokáig elmegy.

Előzmény: máris szomszéd #9361 hozzászólása



Én 350km vagyok. Idén csak 2 raklappal vettem de nem is ültetek mást. Magyar vetőmagban 3x csalódtam ebben még sosem, de lehet a legdrágább gumókat árulják. Pl eurosolnál olcsóbban láttam eddig mindig.

Borsod megye szeptemberi státusz változás de eddig 0 összeg. Előre leszögezem nem is vártok pénzt áprilisig, de most komolyan júliustól novemberig nem tudják átnézni a támogatásokat? Szerintem legalább a felénél nincs változás maximum állatlétszám. Szóval ezeket kapásból ki lehetne fizetni ha van pénz. Bár lehet az unió is így küldi hogy havonta x összeget és így csak annyit lehet mindig osztogatni, de ha nem akkor ritka lassan tudnak dolgozni ezen a munkahelyen.

Előzmény: Egyszerű paraszt #9356 hozzászólása



Hzpc Zákányszék a telephely. Évek óta ott vásárolok nem volt még vele bajom, csak a távolság.

Előzmény: erik18 #11190 hozzászólása



3,2 nehéz tárcsám van. Kényelmesen viszi mikor a dombon tarcsazotton megy akkor pattog be kicsit a gép. Amúgy a 3,6 is vinné erőben szerintem, de én ezzel is meg vagyok elégedve.

Előzmény: Sk Laci #11171 hozzászólása



Egész nap dolgoztam így hamar észre vettem. Kb 20 percig csepeghetett. Ha csapágyon van akkor az a csapágy akkor lehet kuka nálam eléggé mozog sajnos így is kínozzam még ?

Üdv.

16245 első reduktor háznak a külső 12es csavarjai fellazultak és elkezdte kiengedni magából az olajat a papír tömítéseknèl. A kardán behajtásnál is van lógás gondolom a persely is kopott. Az lenne a kérdésem hogy 6ha tárcsázás lenne még. Olaj feltöltés után nyúzhatom vagy inkább kezdjük el szerelni?

Üdv.

Van egy rovatti to50 szivattyú. Jelenleg egy 50mm 180m hosszú dobot nyom 14 river fúvókaval. 20m körül szór. A river táblázata szerint ilyenkor kb 200l víz kell neki percenként. Az lenne a kérdésem hogy ez a szivattyú bírnáe másik dobot működtetni? 540rpm 4,7 bar 480l/perc a teljesítménye elméletileg. Vagy esetleg kettő 12 fúvókaval?

Előzmény: ..,-:) #4183 hozzászólása



Sajnos két helyen is 2x100m ajánlottak 200m-re.

Üdv.

Olyan kérdésem lenne, hogy az öntöző dobomon cserélni szeretném a csövet. Honnan rendeltetek már ilyen csövet? Sajnos csak 100m hosszban találtam mindenhol.

Sziasztok!

Az MF 3115 adagolón ez alatt a fedél alatt könnyezik a gázolaj. Tömítés készletem van csak az lenne a kérdésem, hogy le merjem-e itthon szerelni nincs-e valami fontos alatta.
adagoló

Előzmény: Maszek Zs #260 hozzászólása



Üdv. Nekem lehet van egy komplett felújított kanál csukó munkahengerem.

Előzmény: jamo #24082 hozzászólása



Üdv.
Mutatom a képeket a kompresszorról az MF 3115. Amint említettem a telefonban adagoló felett van a kompresszor és a generátor felett van a klíma kompresszor. Az ékszíjak. Kettő a főtengelyről, majd a kompresszor és utána a klíma kompresszor.
Annyi kérdés jutott még eszembe, hogy nyúl béka váltást csak álló helyzetben lehet végre hajtani?

klímakompresszorkompresszor1kompresszor2kompresszor3

Előzmény: balazoooo #7310 hozzászólása



Sajnos a keret adja meg a határokat olyan 3M körül van a plafon amit adnék érte.

Előzmény: balazoooo #7310 hozzászólása



Nem sok évi 300-400 bála maximum szalma széna összesen.

Előzmény: balazoooo #7310 hozzászólása



Szeletelőst azért néztem mert nálunk az első és utolsó lucernát jó lenne csomagolni. És lehet jó lenne szénánál is mert van olyan széna ami majdnem méter magas és jobb lenne ha levágná kisebbre. Nem muszáj 5cm de mondjuk 20-30cm jó lenne már.

110 lóval húznám első sorban. Ez elbírna a rotorossal?

Sziasztok!

Lehet idén beújítanék egy bálázót!
Krone RP 1550 szemezgetek. Az lenne a kérdésem, hogy egy ilyen szecskázós gépnek mi a teljesítmény igénye? Mire kell figyelni mikor megnézi az ember? Esetleg típus hiba rajta? Köszönöm a fáradozást.

Előzmény: jamo #24053 hozzászólása



Régóta kerestem. Ez egy 3115 igaz? Én is vásároltam egy ilyen masinát. Ha lenne szereléssel kapcsolatos kérdésem zaklathatnám esetleg valahol?

Előzmény: jamo #24053 hozzászólása



Régóta kerestem. Ez egy 3115 igaz? Én is vásároltam egy ilyen masinát. Ha lenne szereléssel kapcsolatos kérdésem zaklathatnám esetleg valahol?

Előzmény: Praetor #44 hozzászólása



Nincs ebben semmi trükk sajnos. Asszony vett 60 ha + telket sor házzal. Fiatal gazda 500M marha istálló. Azt tudni kell ezekről az epitkezesekrol hogy általában 60-70%bol kijönnek. A fiatal gazda meg ugye 60% támogatott. Pár év pihi férjecske vesz 100ha 500 birkaval és 2 nagy épülettel. Ott is fiatal gazda kertészeti pályázat gépekkel 2-3 év aztán a két épületre atk teleszkóp osszák es termenyszarito tároló 100+100M. És így tovább. Ha van lóvé vissza forgatja az magát.

Előzmény: robert93 #11056 hozzászólása



Sajnos igen a 3 sebesség lesz az új 4 vagy mondanánk úgy hogy lesz 1-2-4-5 sebességet így. A többi úgy tudom nem gyorsul csak ha mást is cserélsz.

Előzmény: Filler #41 hozzászólása



“ gazdaság akkor kit fogunk mi enni.” Helyett gazdaság akkor mit fogunk mi enni. Fránya autokorrekt.

Szerintem nem látjátok át a mai mezőgazdaságot. Nálunk több ilyen kis király lett pár éven belül. Vettek földet állatot aztán ment a vegetálás szerencsétlenkedés pár évig mire rájöttek pályázatban van pénz. Azóta nagyobbnál nagyobb üres épületeket, új gép park a földeket meg kaszálják és annyit vetnek hogy az állatnak elég legyen. Amit lehet AKG vagy Ökoban hogy hektáronként 200-300 ezer jöjjön. Pár MTZ amivel az alkalmazott dolgozik pár nyugati amivel a gazda rallyzik. Mustang a papának, elektromos quad a gyereknek stb. Tanya felújítás kész is a ház napelemmel hőszivattyúval. 100 milióból rögtön 8-10 év alatt lett 2 milliárd beruházás a termelés meg meg mindig ott ahol azelőtt volt. Nem rég beszéltem egy gazdával aki eladta a 25 hektár földjét azt mondta. “Ezeké a jövő. Nem értünk már mi ezen új dolgokhoz. Most kell eladni amíg jó pénzt adnak érte.“ Jó gondolat de ha a gazda társadalom fele ilyen kis gazda lesz mivel ma már a 100 hektár kis gazdaság akkor kit fogunk mi enni.

Előzmény: bjoco250 #23999 hozzászólása



Üdv!

Attól függ mire szeretnéd használni. Őszinte leszek én is kerestem egy 100-120 Le kategóriás összkerekes masinát kisegítő mindenes gépnek. zetorban gondolkodtam mert ismerem olcsó a fenntartása és gyorsan van hozzá alkatrész ha kell, bár sosem volt még rá példa. Aztán adódott egy lehetőség így vásároltam meg egy régebbi MF 3115 gépet. Azért is döntöttem mellette mert ismert volt valamennyire a gép háttere. Nem mondom hogy tökéletes korántsem az, de működik, úgy mondanám kicsit fekete bárány volt a sok Johni között így nem is figyeltek rá oda annyira. Amit eddig sikerült kiderítenem online keresgélésből. Alkatrész van hozzá szinte minden, inkább az elektronika az ami drága kb 700-1000k forint (Autotronik) bár ez az enyémben is rossz lehet mert ki lett kerülve ettől függetlenül működik minden rajta úgy ahogy. Neten találni hozzá főleg lengyelből alkatrészt motor generál készlet 250 körül mozog. Ami nagyon tetszik már most benne, hogy egy kicsit olyan mint az MTZ. Ott szeded szét ahol akarod. Vagy a kuplungnál vagy kihúzod az egész váltót alóla a difitől, motor előtt is el lehet tolni TLT is ki tudod venni kompletten sonkákat is ki lehet venni egyszerű fülke emeléssel, de sokkal kényelmesebb csendesebb és modernebb mint egy vadonatúj MTZ. Enyémben van 540E 1000TLT 3pár hidraulika kör EHR külső vezérléssel, bowdenes hidraulika külső körök erős nyomatékos 6 hengeres motor normális motor előmelegítővel -5 fokig könnyen indul, első tengelyfék. Arról ne is beszéljünk, ha jól értelmezem minden a váltó/difi olajból működik(hidraulika, kormányzás, fék rásegítő, kuplung rásegítő, elektrohidraulikus kapcsolások) így nem kell mindenhol nézegetni az olajat és kevesebb a folyás lehetőség is természetesen jobban is oda kell rá figyelni és belerakni a megfelelő olajat szűrővel.

Ami a hátránya és még mindig keresem az a vezetékelés. Jó lenne ha lehetne kapni gyárit és csak ki kellene cserélni az embernek és nem legyártani itthon, bár nincs olyan sok és bonyolult vezetékelés benne hogy ne lehetne megcsinálni csak időigényes főleg ha igényes az ember és szeretné úgy megcsinálni ahogyan volt a 8 színű vezetékekkel. Sajnos 25-30 éves gépek ezek így törnek a műanyag szigetelések esik a feszültség nő az ellenállás és van hogy emiatt nem működik valami bár lekopogom nekem még nincs ilyen.
A másik hátránya a rozsda. Ha nézel egyet nézd meg az ajtókat az első ablak keretet és a szőnyeget is emeld meg. Nekem a szőnyeg alatt lévő szivacs gyűjtötte magába a vizet nem tudott jól kiszáradni és erősen rozsdás a fülke alja tőle sajnos még nem lyukas de végponton vagyunk.

Nem akarok hosszabb regényt írni mert már így is sokat írtam. Ha érdekel még valami keress meg privátban.

Előzmény: Tom250 #12 hozzászólása



Milyen időközönként forgattad? Gondolok itt arra hogy először 1 hét múlva utána 2 hét múlva stb.

Előzmény: Tom250 #12 hozzászólása



Kevertél hozzá valamit? Trágya szórás közben locsoltad vagy csak a a végén?

Előzmény: Tom250 #10 hozzászólása



Pont ezt gondoltam én is. Kérdeztem egy forgatót 5M mondták annyiból veszek 10db rur-t és össze szögelem. Annyi hogy én homlok rakodoval pakolnám rá mert van. Esetleg megosztanád a velemenyédet? Jövőre ki akarom próbálni valamennyi trágyával.

Előzmény: gojoscsaba #10960 hozzászólása



Szerintem az a levegő nyomást meri. Attól függ melyik a két alsó nálam a töltés jelző és a kézifék karja ha be van húzva. Rendben Felvidéken is érdemes szét nézni amúgy én sok gépet vettem onnan.

Előzmény: gojoscsaba #10955 hozzászólása



A régi gépek 5611/5748 nincsenek be lemezelve hátul teljesen csak egy ponyva van a váltó és a fülke között.
6211ben nincs motorolaj nyomás merő külön csak egy gomba mint az autóban. Ha a nyomás 1bar alá esik világít a lámpa. Ez indításkor is így van gyújtás kor világít majd ha beindul elalszik. Ez abban a sok kis visszajelzős műszerben van benne.
Pontosan most nem rémlik hogy a 6011ben meg mechanikuse a difi mint az 5611ben de ha igen akkor hasonló a 80hoz de ha nagyon a motor erőre nézzük akkor a 80as erősebb a maga 77 lovával a 59el szemben. Persze ez csak akkor jelentkezik mikor csúcsra van járatva a motor. Helyette viszont kényelmesebb és kevesebbet fogyaszt.
Nem tudom merre vannak most eladó gépek de ha közelben van szívesen segítek és elmegyek veled megnézni őket. (Borsod és környező megyék közelebbi részei )

Előzmény: gojoscsaba #10918 hozzászólása



Persze hogy jó a 80 is sőt abban már van terhelés alatt kapcsolható váltó is de abból érdemesebb az x1xx szériát venni kicsit kiforrottabb több hidraulika ki vezetés esetleg már orbitozhato híd alsó üzemanyag tartály ami dombos környezetben igen jól jön. Sajnos ebből kevés van itthon így eladó is kevesebb lesz. Amint írtak ha váltó hoz nyúlni kell akkor már érdemes 40 fogaskerekeket bele rakni így közúton gyorsabb.

Előzmény: gojoscsaba #10909 hozzászólása



Sajnos már nincs akkor különbség az árak között mint régen és inkább fizetek 40%al többet de az biztos jó. Sajnos a kicsikről kiderült hogy jók nagyon keresi a szlovák lengyel piac ezért ha van is eladó lecsapnak rá a kereskedők is. Ezért is olyan drágák mint a Crystalok. Nem az ár a lényeg hanem hogy milyen állapotban van. Lehet az közép áron is jó és lehet agyon szerelt jónak tűnő rossz is. Állapottól függően 6011 800-1500M 6211 1200-2000M 6045 1500-2200M 6245 1500-2700M között tartom én a reális árukat. Ezért is mondtam a Crystalt a 8045 1500-2000M között lehet venni 8145 1500-2500M között ezek kicsit már jobbak.

Előzmény: lozek #3313 hozzászólása



Persze hogy megfelelne a Zetor is. Én sokkal többre nézem mint az MTZt. Egy jó kis 5611es mindent megcsinal ilyen területeken 2x35 ekével elboldogul könnyen fordul, kényelmes tágas fülke ha kell meg 2q vetőmagot a fülkében is ki tudsz vinni vagy +1 fő is elfér benne ha ketten mentek.

Előzmény: B.Bali #10899 hozzászólása



Axial ezzel kezdett zetor alkatrészek forgalmazásával. Most is szoktam tőlük venni mikor sürgősen kell valami. Sokszor nincs aznap de másnap reggelre felhozzák Bajáról és ezért mondjak sokan hogy drága a Zetor alkatrész mert ők tényleg elég drágán adnak dolgokat hozzá. Az MTZ alkatrészel meg az a bajom hogy gyenge a minősége. Sokszor faragni kell hogy fel tudjam szerelni, anyag megmunkálás nulla ezért folyik az olaj sokszor mert az Alu réz tömítés helyét fel kell csiszolni különben nem tud tömíteni a tömítés ,O gyűrű javító készletek mind szarok egytől egyig hidraulikáshoz kell menni persze oda viszont tudni kell a méretet.

Előzmény: gojoscsaba #10894 hozzászólása



Szia. Nekünk régóta vannak voltak MTZ traktorok és több mint egy évtizede Zetorok is. Először is a lényeg. Ha szántani is akarsz akkor csak összkerekesben gondolkodj vagy bérbe csinaltasd meg hogy megfelelő legyen a munka a többi műveletet hátsó kerekessel meg lehet oldani. Én is a helyedben Zetorban gondolkodnék. Azt kell eldönteni miből mennyi van. Ha inkább szantó lehet jobban megérne inkább 8145 vagy 8045 venni. Talaj munkában jobb mint a 60 társai de 10 hektárt szerintem egy 6045el is simán meg lehet csinálni. Ami a 60xx széria mellett szól hogy nagyon alacsony a fogyasztásuk könnyen indulnak télen is (dúsító), könnyen javítható a motor részen minden hiszen könnyen hozzá férhetőek. Kényelmes tágas fülke. Itt inkább az a kérdés mit veszel meg. Sajnos azért szidják a Zetorokat sokan mert sok gondjuk volt vele és azért mert mikor szerelni kell akkor bemennek az MTZ boltba és rádöbbennek hogy alkatrész nincs hozzá ott ezért vagy össze gányolják ahogyan tudják vagy ráfaragnak MTZ alkatrészt mert hat ez minden boltban van és könnyű lesz javítani ( hidraulika tömb, hidraulika függeszték, levegő tartály szeleppel, műszer órák a fülkében, levegő szűrő, stb). Eddig Zetor alkatrészben nem csalódtam igaz szerencsém van Felvidék szomszédságában élek így több lehetőségem is van, de ha tehetem csehből rendeltem az alkatrészt. Télen át kell nézni a javításához mi kell, le kell rendelni és kijavítani. Sokkal olcsóbban jössz ki mintha bármelyik felvidéki kereskedőtől vásárolnál. Persze ha pár O gyűrű kell meg olaj azokat itthon is simán megéri megvenni. Szóval a lényeg jó lenne ha vásárláskor ott lenne veled valaki aki már látott ilyen gépet életében és dolgozott vele hogy tudja mi az ami rossz lehet rajta és lehessen kalkulálni hogy megéri megvenni vagy sem. Ha esetleg kérdésed lenne keress meg nyugodtan szívesen segítek.

Előzmény: zoli6886 #23955 hozzászólása



Esetleg nem eladó az egyik alsó húzó? Persze csak akkor ha jó lehet az enyémet.

Sziasztok.

Vettem egy 3115 masinát és szeretnek valakivel egyeztetni a gépről. Van valakinek ilyen gépe vagy hasonló esetleg?

Előzmény: lozek #3294 hozzászólása



Szerintem is jobban járnál másik típusú traktorral. Sajnos ezek a gépek már nagyon öregek így átment rajtuk a TSZ vas foga is ahol csak ütötték vágták a gépeket sokszor és nem szakszerűen javították. Persze meg lehet javítani őket csak az nem mindegy mennyit kell még rákölteni és hogy új alkatrészt raksz bele vagy használtat mert sajnos ezekhez már alig van alkatrész az is főleg sok már csak használt. Én egy 5611 javasolnék neked. Egyszerű kapni hozzá alkatrészt kényelmes 3 személynek is kis fogyasztású főleg ebben a mai 500+ világban.

Előzmény: eca.7878 #319 hozzászólása



Nekünk lehet akadna. Ha érdekli még írjon.

Előzmény: eca.7878 #319 hozzászólása



Nekünk lehet akadna. Ha érdekli még írjon.

Adott egy vogel noot tst szárzúzó. Szét repült a meghajtó ekszijtarcsa. Esetleg valaki el tudna magyarázni hogyan kell ezt felrakni és beállítani? Csavar biztosítású kúpos szorítàsú.

Üdv.

Valaki nem tudja mekkora nyomatékkal kell lehúzni a főtengely és a bütykös tengely fogaskerekénél a csavart?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Májusban lép érvénybe az Új-Zéland és az Európai Unió közötti Szabadkereskedelmi Megállapodás
Lesz elég kávé? Jelentősen szűkül a kínálat.
Lesz elég kávé? Jelentősen szűkül a kínálat.
Kávéválság sújtja a termelő országokat. Mi lesz így a koffeinnel?
4 soros (5 kocsis) sorközművelő
4 soros (5 kocsis) sorközművelő

280.000 Ft

Boros tartályok
Boros tartályok

120.000 Ft

VORAN takarmánykeverő és daráló
VORAN takarmánykeverő és daráló

650.000 Ft

TRAC LIFT homlokrakodó mtz re
TRAC LIFT homlokrakodó mtz re

1.700.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]