Gázolaj árak 653 Ft Benzin árak 641 Ft EUR 394.94 Ft USD 371.47 Ft CHF 406.83 Ft GBP 462.11 Ft

Fórum

Becenév: bereczkjanos
Csatlakozott: 2016-11-01 09:18:36
Utolsó belépés: 2017-07-24 08:56:59
Fórum hozzászólás: 123

Fórumhozzászólásai

Előzmény: Gabesz☻ #1870 hozzászólása


Én nem foglalkoztam vele!
Egy hulla részeg kőműves jött be melegedni, a hő hatására még bizonytalanabb lett! A kezébe
adták a rubik kockát, egy másodpercen belül,
készen visszaadta! (Úgy vitték haza!)

Előzmény: D-032-a #1869 hozzászólása


Végre D-032-a megtért, megnyugodtam most már látom nem adta fel!
Nem vagyok tanult, nem vagyok tapasztalt, soha sem tartottam mást hülyének! Remélem sikerült kicsit felforgatni a fórumot, a "tudáshoz"sem árt egy kis frissítés, mert, bár kiváló fűtések vannak, naponta ég le ház
és fulladnak meg emberek, akár a Ti hathatós közreműködésetek okán!
(A tanult és a tudó között, van egy kis különbség!!!)
Anekdota: Bolond ballagás az egyik egyetemen.
Hogy lettek kitűnők? Első: sokat tanultam,stb.
Második: Sokat puskáztam, stb.
Harmadik: Félénken közelít a mikrofonhoz,
sunyin körülnéz, síri csend, TUDOK!
1097 Batka (ezért léptem be, válasz nincs)

Előzmény: medikus #1862 hozzászólása


Én már többször javasoltam, de ha a fűtés, a
téma az is ilyen! Sok fórumot nyálaztam végig, és sokszor ledöbbentem, végül is mind
arról szólt, ki az okosabb, pedig, ahogy sok dolognak utána néztem, ez egy szakma,arany szabályokkal, de még van lehetőség tovább finomítani, HA, a másikat nem ellenfélnek nézzük!
Sok helyen már a második lapon, megy helyesírási hibák kijavítása, a másik lenézése, mert nő, de 40 kérdésre adott 100 válasz sem volt elég, hogy a fűtése működjön!
A tét ez lenne, itt kellene összecsiszolni a JÓ gondolatokat, mert javítani való van bőven!!
Egy sztori, aztán megyek aludni: Egy vízműnél bukdácsoltam fiatal koromban.
Az igazgató szólt, nézzem át az automatizálás tervét, 5000 oldal egy éjszaka! A paksamétát rögtön visszaadtam, ha
az van leírva, ami a címen van rossz az egész! -Három mérnök már írt véleményt és aláírták! Írhatok véleményt, külön papíron, ha akarja beleteszi! Nem kellett, megértette.
Megérkeztek a mérnökök, itt olyan dolog készül, amit még maguk nem láttak! Az egyik kolléga, aki Kiev-től felderítő volt a Donig, visszafelé utóvéd, ez volt az összes iskolája, a Bécsi kapunál elaludt, a géppuska mögött,és egy orosz tiszt ébresztette fel:
-Papa menjen haza, a vár már elesett! 22 éves volt! Elsírta magát nyugdíjig 2 éve volt! A "mérnökök"(?) megkezdték a felmérést, természetesen minden rossz volt,
egyszer csak elindult, majd megállt a vízmű
mindenféle csattogás nélkül. Megmutattam a három éve működő automatikát, egy relé vezérelte! -Azt mondta, már szerényebben a mienk nem lesz ilyen! Kár volt, hülyének nézni bennünket, ezt az automatikát, a
három öreg csinálta!!!

Előzmény: monolit #1861 hozzászólása


Azért válaszoltam mert megoldottad a feladatot!
Megértem, hisz ha valaki, én a sablonokat nem szeretem! Az 'úgy szoktuk'-ot
A kockában én vagyok a maradi, ott minden "A", sajnos még nyolcadikban is!(ez arany
szabály!)
Most megfogtál, az érték míndíg annyi, a mértékegység más! A feladat szerintem csak a minimális tudásra szorítkozott volna, ha az első kérdésem után, azt mondják mind 'A', az
egyszer-egy már csak ment volna, gondoltam én!
A következő alkalom, hogy ne adjak fel bonyolult feladatot 1x1-eztünk. Helyes választ egy lány adott mindég, amikor odaértem hozzá, megkérdeztem: Hova mész továbbtanulni? -Egyetemre, vagy főiskolára.
A mellette ülőtől kérdeztem 6x8? 40 hangzott a frappáns válasz! Kérdezd meg a szomszédodat! -Annyi!! Mind a kettőt kihívtam a táblához, adogassátok össze a 8-at.(finom legyek, nem volt egyszerű!)
Talán a gép csalt?(akkor jött divatba!)
Megizzadt, mire elismerte hogy mellé ütött!
Boltosnak ne menjetek, Ott egy melléütés
milliós hiba is lehet, ön kontroll meg nincs.
Bolti főpénztáros: Fel tudnál, egy 500-ast váltani? -Milyen kell? -Három százas, meg két, kétszázas! (kitette!)

Előzmény: máris szomszéd #1857 hozzászólása


Teljesen egyetértek, amikor olyat old meg az ember, amiből sikerélménye van, az a valami, a többi csak meló! Mindég kerestem a bajok okát és a megoldást, így piszok sok újításom volt és nem fizettek érte rosszul, de ha a másiknak olyan problémája volt, segítettem.
Komoly csak addig voltam, amíg feltétlenül fontos volt, vagy értelme volt!
Egy alkalommal, egy társaság, a lottó lenyúlásával, hergelte magát.
Nekem négyszer volt ötösöm a lottón, mind a négyszer, ugyanazzal az indokkal utasították el a kifizetést! Egy hölgy hallotta, majd megkérdezte: -Mi volt az indok? -A másik négyet nem találtam el!

Előzmény: .Szabi. #1855 hozzászólása


Világos, sok jó megoldás van de arra bárki gondolhat, hülyeséget kitalálni az a tudomány! Bizonyára, nektek is van nevetek, de nem tudom miért mindenki név nélkül ír, tudom zsivány világban élünk, de a nevemhez, amit írok vállalom, de szerintem, a név sem mond semmit!
Iskola: sohase voltam kiváló tanuló és még így is nehezen, úsztam meg az egyetemet. Egy négy elemis fickó töltötte a papíromat:
Kisz tag? Nem. Akkor nem lehet. Oké, megúsztam.
Van egy reál gimim, néhány szakmunkás papírom.
Mikor mihez volt kedvem, mentős strandon, parkolóba díjbeszedő, piaci árus, ami jött!
Soha nem unatkoztam. Két gyerek, a fiú
Angliában, egy pékségben takarító, két unoka, a lányom New Yorkban, egy unoka.
A fiú unoka 12 éves, a lány 5. US-ba fiú,
5 hónapos. A 12 évest én tanítottam a matekra, hasonló képen, mikor középső ovis volt, a boltosnak mondta mennyi jár vissza,
nagyot nézett! Ezerig kérdezhet tőle bármit.
Erre megszólal: Papa, millióig! Negyedikes volt amikor kimentek, kitüntetéssel végezte el nyolcadikat, szerintem három nyelven beszél, a legrosszabb, 92% földrajzból amit sose tanult. Ott úgy van, mit tudsz, oda rak a suli úgy, hogy ahányszor megyünk, mindég máshova, azzal már végzett.
Ha a 'rangomra' vagytok kíváncsiak, az akadémián úgy van, hogy xy dr,dr, prof, meg egyebek. megkérdezte mi a rangom? Utcaseprő vagyok, csak meghívtak. Ráadásul falusi!
Poén: Busójárás, 40ooo helypénz, a nejem vitatkozik. Odamegyek.-Ugye mondtam, hogy ne jöjjünk Somogy megyébe! A két nő rám néz:
Ez Baranya megye! -Baranya, és milyen járás?
-Mohácsi. -Mert nekünk azt mondták, hogy
BUSÓJÁRÁS! Ingyen hely lett, de elmosta az eső!
A többiek kérdezték, ki vagyok? (idegileg!)
Ennyi elég?

Előzmény: máris szomszéd #1852 hozzászólása


térbeli rajz, a lényeg minden éle 'A'

Előzmény: Gabesz☻ #1851 hozzászólása


Eredeti szakmám utcaseprő,csak így végezhettem el a hivatásos sofőr tanfolyamot, meg ez fizetett a legjobban!

Előzmény: monolit #1848 hozzászólása


A 3x3 , lehet hogy már a gép is felelt, hogy hármat ütött be!

Az iskolában matek órán voltam, mint 'szakfelügyelő'. Így tudták teljesíteni a feladatot, mert nem volt járvány miatt ember.
A képesítés nélküli, felírta a táblára a feladatot, 4x7, majd egy szexis mozdulattal hátranyúlt, az asztal szélén heverő számológéphez és felírta az eredményt: 28.
Amikor észrevette, hogy észrevettem, azt mondta, csak ellenőriztem. Természetesen az igazgatónőnek be kellett számolnom, mit tapasztaltam, NYOLCADIKBAN. Megkérdeztem mennyi 3x3, rávágta hogy kilenc. Mondom, nem jó az eredmény! Mennyi? Egy darab papírra, leírtam: 3 3 3=333, Így számolt?
Á, még így se! Gondolom beszéltek vele mert Ö is beteg lett, Így én folytattam a matekot, majd megtérve: Milyen feladatot adtál a gyerekeknek, ki voltak idegileg!
Neked is feladom: axonometrikus kocka, élei
ABCD,stb. a többit ti is feltudjátok írni!
Mekkora a felszíne, ha 'A'=1-el. kinek van kérdése? Csend. Átmentem másik osztályba, ott is hasonló feladatot adtam. Mikor visszamentem, még csak meg sem beszélték, tehát függöny nélkül is mély homály volt!
Szerdán megjött a 'madaram', neki is feladtam, azt mondta hétfőre megoldja!
Hétfőn sírva távozott örökre. A hetente új frizura, elfedte a tudást.
Ilyen anekdotám van vagy 5oo, úgyhogy, bármilyen kérdést tesztek fel, egyet mindég odabiggyeszthetek!

Előzmény: bereczkjanos #1847 hozzászólása


Most, jól megadtam, vagy inkább a gép!

Előzmény: Gabesz☻ #1829 hozzászólása


Most látom ,nem adtam választ erre!
Lényegében papin a szülőatyja, a fizika ezen tételének!
Daimler csinált egy négyütemű motort, Otto segítségével, de a főtengelyjel csk nehezen jutottak eredményre, amit a lendkerék oldott meg.(Ideírom a fűtés változatát, ez a puffertartály. Befektetem az energiát, később visszahasznosítom!)
Benz kétüteműt csinált, kisebb lendkerék, kiegyenlítettebb járás.
Ezóta tudják, hogy rossz, a megoldás, a forgódugattyús motor, talán az egyetlen, ahol a négy ütem, az erőt közvetlenül adja le a centrikus főtengelyen, nagy nyomatékkal!
Próbáld ki, ha valakit a vállánál löködsz és
nem a bokájánál, el fog esni, mert az egy irányba ható erők összeadódnak. Ezt a fizikai törvényszerűséget, nem használják mások, illetve van ilyen a focinál, amikor a hátvéd, már tudja, nem éri utol, a csatárt, hangyányit lök rajta, a lába már ezt a sebességet nem tudja követni, lehet hogy a labdát még el is kerüli, de nagyot esik pofára, nem gáncsolja, mert azt a bíró látja!
Tehát Otto, Csak kivitelező volt, Daimler, a hírnevét átadta.

Előzmény: Gabesz☻ #1829 hozzászólása


Most látom ,nem adtam választ erre!
Lényegében papin a szülőatyja, a fizika ezen tételének!
Daimler csinált egy négyütemű motort, Otto segítségével, de a főtengelyjel csk nehezen jutottak eredményre, amit a lendkerék oldott meg.(Ideírom a fűtés változatát, ez a puffertartály. Befektetem az energiát, később visszahasznosítom!)
Benz kétüteműt csinált, kisebb lendkerék, kiegyenlítettebb járás.
Ezóta tudják, hogy rossz, a megoldás, a forgódugattyús motor, talán az egyetlen, ahol a négy ütem, az erőt közvetlenül adja le a centrikus főtengelyen, nagy nyomatékkal!
Próbáld ki, ha valakit a vállánál löködsz és
nem a bokájánál, el fog esni, mert az egy irányba ható erők összeadódnak. Ezt a fizikai törvényszerűséget, nem használják mások, illetve van ilyen a focinál, amikor a hátvéd, már tudja, nem éri utol, a csatárt, hangyányit lök rajta, a lába már ezt a sebességet nem tudja követni, lehet hogy a labdát még el is kerüli, de nagyot esik pofára, nem gáncsolja, mert azt a bíró látja!
Tehát Otto, Csak kivitelező volt, Daimler, a hírnevét átadta.

Előzmény: Gabesz☻ #1829 hozzászólása


Most látom ,nem adtam választ erre!
Lényegében papin a szülőatyja, a fizika ezen tételének!
Daimler csinált egy négyütemű motort, Otto segítségével, de a főtengelyjel csk nehezen jutottak eredményre, amit a lendkerék oldott meg.(Ideírom a fűtés változatát, ez a puffertartály. Befektetem az energiát, később visszahasznosítom!)
Benz kétüteműt csinált, kisebb lendkerék, kiegyenlítettebb járás.
Ezóta tudják, hogy rossz, a megoldás, a forgódugattyús motor, talán az egyetlen, ahol a négy ütem, az erőt közvetlenül adja le a centrikus főtengelyen, nagy nyomatékkal!
Próbáld ki, ha valakit a vállánál löködsz és
nem a bokájánál, el fog esni, mert az egy irányba ható erők összeadódnak. Ezt a fizikai törvényszerűséget, nem használják mások, illetve van ilyen a focinál, amikor a hátvéd, már tudja, nem éri utol, a csatárt, hangyányit lök rajta, a lába már ezt a sebességet nem tudja követni, lehet hogy a labdát még el is kerüli, de nagyot esik pofára, nem gáncsolja, mert azt a bíró látja!
Tehát Otto, Csak kivitelező volt, Daimler, a hírnevét átadta.

Előzmény: monolit #1837 hozzászólása


Lassan megtanulom a jelszavamat, ez is valami!
A robbanómotorokat, belsőégésűként emlegetik!(magyar,egyetemek, nem véletlenül
kezdődnek 300-assal, a listán!!)(SI)
A beszívott anyagok közül melyik a káros?
A gáz tökéletesebben ég, ez igaz,de miért gázosítják a benzint?
A wankel, nem Wankel találmánya, az 1700-as években még nem élt, akkor ez még szivattyú volt, Wankel csak gyertyát tett bele! Jelzem, okosabb volt ezt csinálni, mint Moszkva alatt lövöldözni! Aztán a sok balek megvette, egy meg 50 éve, szerencsétlenkedik vele!
Nem tudom mi a végzettséged? A wankel fogyasztása, csak nekünk sok (27L). Ha a motor
(otto)2000-es fordulaton 7L. 9000-en 28L.
A tömítés baja a magas fordulatszám, a japánok ezt megoldották.(?)
Csoda, hogy megy!!!
Súly csökkentés: meg van (3Kg), Alacsony fordulatszám, nagy nyomaték, már a jobb égés is meg van, ezért küzdöttem a fűtéssel.
Hobbiból! De megérte elmélkedni!
Elektromos? Ma, vagy 100 éve?
Többen azért betolják, de próbáld akku nélkül!! Csak kösd le az adagoló vezetékét!
Ezt más írta, lejtő kérdése!
Akkor az új dízelt, hogy indítják, ha betolni nem szabad, mint az oroszok, amikor kitépi a motort?
Megjött a válasz másnap! A generátornak kell egy halvány impulzus, mert a generátorban nem lehet visszamaradó mágnesesség, ha jól tudom! De kérdezd meg attól aki válaszolt! Biztos kimerítő választ kapsz! Erre vártam a választ!
X-mini forgódugattyús motor (Google)
Megnéztem, remélem nem ebből tanulsz, vagy a rotor-motorból? (apropó a ford kísérletezik hasonlóval! Azt még nem láttam!
Impulzus motor a neve, állítólag! Nem írok újabb anekdotát: mennyi 3x3, ha megmondod leírom az anekdotát hozzá!

Előzmény: Gabesz☻ #1835 hozzászólása


Morvai egy kiállításon, szét sem nézve, azt mondta, ha olyat látna amit érdemes támogatni, azt támogatná, aztán elment!
A Suzuki, japán vezetője, ránézett, azt mondta
"wankel"és legyintett egyet!
A műszaki egyetemen, hosszas beszélgetés után sem értették, hogyan működik?
Kiállításokon, ezüst, két arany, aztán már csak fődíjak, de kiutáltak, mert csak ez volt a téma, ahogy az egyik zsűritag mondta.
16 TV felvétel, Szerbiában 6 csatorna, esti főműsoridőben, de az ottani magyarok azt mondták a szerbek becsapnak!
Szerencsére a magyarok nem! Ők nem szólnak semmit, csak legyintenek, a wankel jobb, majd fejlesztik!
Most már Angliában van a feltaláló, eus szabályok kötik Öket, egyenlőre!
Nem egyszerű! Egy CNC marósnak egy napi munka lenne, de inkább csavart gyárt valamelyik autógyárnak! A XVI. században biztos egyszerűbb lett volna!!!

Előzmény: jozef19 #1826 hozzászólása


Benzinest, vagy dizelt?

Előzmény: jozef19 #1830 hozzászólása


Nem mindegy, ez epés megjegyzés, vagy kiszámoltad? Mindegyikhez hozzá vagyok szokva!
Ha a dugattyús motor elmegy, akkor ez is.
Tudod mit csinál az okos focista, ha már elszalad mellette az ellenfél? Így működik!!

Előzmény: Gabesz☻ #1829 hozzászólása


Ma sincs jobb, pedig ez már a XXI. század, én nyugodt vagyok, már sokszor leírták, olyan
motor kellene, ami.....ez az!

Előzmény: Gabesz☻ #1827 hozzászólása


Láttad, olvastad a honlapot, el tudod képzelni?
Ez egy mechanika, ami körökből, derékszögekből, (Szerintem 90°,gyártók szerint nem!), valamint 5x72°-ból áll ami a fizikus szerint nem biztos, hogy kör.
Amikor mondtam 3D-be kéne lerajzolni, ott adatok alapján, mindent kiszámolhat!
Hogy-hogy 3D-be? (?)Ma débe, holnap débe, meg holnapután délbe! Rám néz, kevés az idő.
Én másra gondoltam! Itt tartunk, Magyarország!

Előzmény: Radocz #1824 hozzászólása


Én a fűtéssel, azért foglalkoztam, mert ez egy egyszerűbb dolog, gondoltam én. Aztán mint laikus, azt láttam ezt is össze lehet keverni, és bonyolulttá tenni! Kibogozni már nehezebb.Itt a szalma bála, amott a pellet, máshol a fa, mind a mezőgazdaság anyagai,
Égetésük, finoman szólva, problémás! Sokaknak nagyon is! Én sem értettem hozzá, amit tanultam, most még bátrabban kijelenthetem, hogy nem értek hozzá, de a kazánba bevezetett
levegő, a zárt szelvényen át, bizonyította a témával kapcsolatos elképzeléseim jók.
Beszéltem a készítőjével, aki korrekten elmondta, miért így csinálta és nem véletlen. Forró cső, forró levegő, nem kell elektronika, ventilátor, stb., a dolog működik, a fagáz, makulátlanul elégethető,
két, háromszoros energiával, tisztán,ami nem csekélység. Te nem így akarsz fűteni?
Dehogynem, vagy dehogy nem!
Nem sok a különbség, ugye!!!

Előzmény: Richard. #1823 hozzászólása


A dugattyús motor leváltása, vagy a kis fogyasztású kazán, ugyan az!
Energia, amivel én is, Te is tudsz takarékoskodni, ha kell csak magadnak. Ezt
akarja mindenki, csak sokan nem értik minek!
Van fám, fűtök, de arra már nem gondol, hogy ezt feleannyi munkával, kényelmesebben,
takarékosabban, olcsóbban is megtehetné, mert
nincs hozzá 'tehetsége', és ezek jobbára
'magas végzettségűek'(?), akiket hasonló
emberek bepaliztak!Én így látom, a harmadik kazánt veszi, két év alatt, fázik, nyomorog a pénzével. Elmegy kirándulni, azt sem tudja hol járt, nincs élménye, de azzal dicsekszik mennyit költött. Neki, csak a pénz, az energia!
Motorról a motornál! www.fdrm.webnode.hu

Előzmény: Magister #1809 hozzászólása


A dugattyús motorról már akkor tudták hogy rossz, amikor az elsők elkészültek. Jellemző módon, csak 750 módosítás, van a szabadalmi levéltárban, ami "forgódugattyús" néven fut, de szerintem, egy sem az, az erőt általában excentrikus főtengellyel oldják meg, ami a halála! Én a motornak csak kitalálója vagyok, a szabadalom nem az enyém! A gömb motor születésére is én bólintottam rá, zseniális mechanika, azt mondták, félgömb felületet nem tudnak csinálni! Tapasztalatból mondhatom, kört sem! (mellékesen jegyzem meg: wankel 1700-as évek, X-mini 1901-es, Kugel motorhoz
30 éve nem találnak gyertyát,stb.)

Előzmény: _NB_ #1815 hozzászólása



Az orosz kazánt nem ismertem, (a feleségemet sem ismerem, még csak 40 éve lakok vele!)
a leírás alapján elképzelhető hogy jó!
A múltkor valaki meggyanúsított, hogy kazán gyártó vagyok, rajzoltam pár elképzelést, de gyakorlatban régen(7o-es években) csináltam 3-4 kazánt haveroknak, kísérleti célból.
Egy már várta, a gáz kazánt, annak egy 'NYSA'
fűtőradiátort kötöttem be, ki is röhögtek, egy hétig fűtött vele, amikor megjött a kazánja, utána mondta, az volt a jobb!
Én inkább a motorokkal foglalkoztam, elmélet szintjén, nem sok a különbség! A kazánba rakott zárt szelvény bizonyította, hogy jó úton jártam, de a vitákból is, sokat tanultam, úgy, hogy mindenkinek köszönöm!

Előzmény: monolit #1807 hozzászólása



Saját gyártmány volt, annyiban volt típusa, a felső üres felületre, ráraktam annak a kályhának az emblémáját, amiről az ajtókat leszedtem!

Előzmény: _NB_ #1815 hozzászólása


A kazánomban, hogyan helyezkednek el a hő felvevő felületek? Csak a falak vannak, a hő, nem tud kiszaladni az alul visszafogott huzat miatt és ebben, a felső térben van ideje, leadni energiáját. A lemez vastagsága 2,5mm.
A füst kimenet és a szekunder között van egy sima lemez takarás, hogy ezt ne szívja meg, közvetlenül!

Előzmény: medikus #1813 hozzászólása



Ez arra válasz, ha mégvan némi szufla az aksiban, de már indítani nem képes, a tolással együtt,könnyebben elindul!

Előzmény: .Szabi. #1814 hozzászólása



Így van, ez a megoldás!

Előzmény: bereczkjanos #1808 hozzászólása


Várom a választ!

Előzmény: Magister #1809 hozzászólása


Aszíj negatív oldala feszül,ami gyengébb, de önindítóval együtt nem terhelődik annyira.

Előzmény: monolit #1800 hozzászólása


Katalizátor: Kezdjük, belsőégés vagy robbanás?
Gyors égés, vagy robbanás? A katalizátor a motor rossz működését palástolja (VW) meg a
többi. A rosszul felhasznált üzemanyag maradék
elégetésére szolgál (oxidál). A motorban zárt térben zajlanak a dolgok, sok kísérlet volt,
egy beavatkozás sem volt sikeres! Maradt, az utókezelés, már ezzel sem dicsekszenek. Euro
4, 5, 6.kamu. valamit hazudni kell, mint a fa fűtéseseknek, akik megeszik. A wankel csoda,
hülyét csinált a nagy tudósokból, a motor fejlesztés megrekkent. 50 év lemaradás nem kis dolog, el kell hitetni a világgal, a
probléma megoldódott(Surányi). A fejlesztésre nincs idő, a gyáraknak termelni kell!
A motorhoz annyi köze van mint, a kazán és a kémény füstje. Fel nem használt energia!
Utólag elégetjük, ez nem haszon!!
Hűtő: A sovány keverék, nagyobb hőt eredményez.(felső határ!) Nagyobb hűtő, elviszi a balhét! Haszon?
A dugattyús motorok ideje lejárt, súlycsökkentés, magas fordulat, alacsony nyomaték, rossz égés! Mi kell még? Most,
Amerikában két orosz fejleszti az X-mini-t
1901-es találmány, 5. kísérlete, 10ooo-es fordulatszám, 3,5 LE, 15ooo-re akarják növelni a fordulatszámot, 5 LE-re. 9ooo-nél leáll, nincs nyomaték, tehát a fordulatszám nem, a járható út!
Csak még egy kamu: Nem tolható be, ezt elhiszed? Ott hat az önindító, ahol a tolás!
Ha dízelt tolsz be, egyszerre önindítózzál is, még ha gyenge is az akku, 'picit' segít!
Rajtam kívül még ezt sem hallottad!!!
SZAKMA: Hatan tolnak egy francia autót. Benzines. Kivettem a biciklimből a lapos elemet, gyújtás, tolás, most. Az autó elindult. Visszadugtam az elemet a biciklibe
és szépen eltekertem, amikor a sarokról visszakukkantottam, néztek utánam!
Mit csináltam? Várom a választ?

Előzmény: _NB_ #1805 hozzászólása


Kapok a fejemre, átmentünk motorba, itt a szalma a húzótéma!
Váltani kéne a: wwwfdrm.webnode.hu oldalra!
50°C,ezt a magas értéket csak azért írtam, hogy elkerüljem a 2-300 felettiek ostromát,
szenes kazán, 5 veder szén, vízzel (hóval)
keverve, felülről begyújtva. Alsó szellőző
kb 12-es lyuk, felső a szén felett, kb a kazán felénél, füstcső alja, az ajtó felső vel egy szinten (110-es cső), kémény 14x14-es, 5 méter. A kazán aljától kb. 7m.
A cső már kilépésnél megfogható volt, minden meleg a kazánban maradt, a tűz lángja kék, akár a gázláng, akár 2-5 cm-ig állítható. 5felett, picit sárgult a taréj teteje. Ha lejjebb vettem elhallgatott, ha rátettempicit, mintha gázt adtam volna a motornak, ha a felső ajtót kinyitottam erőteljesen hűlt. Ennyi! Volt napsütés-5°C, volt vihar, -24°C, köd. -5, csendes napos idő, két nap! Lignit brikett,vagy dara homokkal keverve!
Én ezért nem értem az állandóan füstölő,
kormoló fűtéseket! A szomszédaim ezt tették!
Ehhez minek ventilátor?
Lehet számolni, ez a gyakorlat!!!

Előzmény: monolit #1795 hozzászólása


A kihagyott lépcső energiája veszteség ként
jelentkezik, azaz, nem hasznosult a kazánban, és a kísérletezők ezt a kéményből akarják visszaszerezni, ami aztán jelentősen rontja a kémény hatásfokát! Ha úgy nézzük, az első tér
30%-ot hasznosít, a második 60-at, a harmadik a kazánon belül 9%-ot, a maradék a kéményen, már kimehet a normál huzattal alacsony hőfokon! A rézcsöves megoldás veszélyes? Vagy,
nevezzük kondenzációs kazánnak?
Ha minden éghető anyag elégett, a kéményen,
CO2 távozik, néhány nem éghető anyag kíséretében, vagy hamu, és nem salak formájában a kazán alatt marad, a hamu ládában!
Kérdés, kell-e több fokozat, vagy kevesebb, a fűtőanyag minősége határozza meg!!!
Esett már szó a motorok katalizátoráról, ahol 'megoldották' ezt a problémát, aztán
jött a második katalizátor, akkor hány százalék a hatásfok??

Előzmény: Kamionos #1794 hozzászólása


Lényegében igen, a körülmények ilyenek, durván: 300-1200-120°C, a különböző terekben
kialakul hőfokok. Olyan ez mintha lépcsőn mennénk felfelé, első lépcső rendben, második lépcső rendben, a harmadikat kihagyom, fellépek a negyedikre és abban a tudatban vagyok, megy ez és jobb is. Hát valami sántít!
Ez nem a fűtő, hanem a gyártó hibája?
Lehet meditálni! Ha kevesebb gázt fejlesztek, biztos kihagyhatom a harmadik lépést, nem jutok fel. (fojtatás a következő hozzászólónál!!!)

Előzmény: sedrojzoltan #1785 hozzászólása


Ha leírnám a tapasztalatomat, nem vennél kazánt. De ha átolvasod ezt az 1780 oldalt, már a harmadiknál izzadni fogsz, a kérdés csak az, mennyire szorít az idő,(időjárás!)

Előzmény: Kamionos #1790 hozzászólása


Így igaz ahogy írod, mondjuk 1000°C a kazán tetején, itt kell megfogni az energiát, de a hogyan-nal van a gond. Márpedig a kimenet, a besulykolt hagyomány szerint, itt van, itt kell lennie. Csak egy "rossz" példa, ha a kémény kivezetőjét lefordítva 50 cm-el kötöd a kéménybe, már a hő nagyobb része bent marad, csak az lesz a kérdés, el tudod-e vinni a puffer-ba? Ez már a hidraulika, csőméret gondja! A vízzsákoknak, már csak a meleggel kellene találkozni, nem tudna a korom lerakodni, és a vízzsák vastagsága se legyen nagyobb 20mm-nél, de ahol már ilyen, nehéz változtatni, ez is 'hagyomány'!

Előzmény: Radocz #1783 hozzászólása


Nagyon egyszerű a logika. A kivezetés a kazán tetején van, ha itt nem 300°C a kimenő, akkor a kazánban sem lehet több, ami fűt! Ezek lehetnek azok, akik akár a 60°C is elérik, és fáznak!

Előzmény: 74 Misi #1787 hozzászólása


Te fizeted, a füstnek mindegy, a pénztárcádnak nem! Annyit fűtsél, hogy a meleg neked maradjon, tapasztald ki a szabályozást, kevesebb tüzelővel!

Előzmény: bandigh #1762 hozzászólása


Van egy kis időm, néhány "apróságot" írok:
A meleg ág végén a 'légkieresztő' szelep, miért nem maradt a kazánházban, ott nem fagy meg? Van a puffer tetején egy másik, reggeli tornára jó, mert ez ha nem automata, mindég ereszthető, ha automata akkor meg a kupakot kell tekergetni! Ha a meleg ág egyenesen a pufferba menne,ezektől a gondoktól megszabadulnál! Ha sok a szerelvény, azért jó,
mert az első felújításnál, lesz mit kidobni,
korszerűsítés címén!
Amik jobban szemet szúrtak, a lengőnyelves visszacsapók. Ezeket egy oldalú nyomásnál lehet használni, ami egy ilyen rendszeren belül, nem jön létre, igaz olvastam, ha rugós, akkor meg a rugó miatt rossz! A kazánod lejjebb van, már jobb, de a visszakeringést, csak olyan "szeleppel tudod megoldani, ami önerőből zár, de vízmozgásra nyit. A víz mozgást elősegítő, fűtés lehet vagy egy szivattyú. Ez egy gumi labda lehet, ami felhajtó erejénél fogva, zárja a pufi alját, a kazán vizére támaszkodva!

Előzmény: Mf-es? #1764 hozzászólása


Igen sokan csinálnak ilyet, ez egy életre szóló munka, olyan mint a "faék", tuti, hogy elakad és leégeti a motort!

Előzmény: monolit #1780 hozzászólása


A befecskendezés és a porlasztás között mechanikai különbség van a cél ugyanaz, az eredmény is! Nyilván korszerűbb, szabályozhatóbb, de a motort ez nem érdekli, ha optimálisabb az égés, előny! Hogy miért van akkor a katalizátor, ami ennek ellentmond!
Diesel, levegő felesleg, még több levegő, mégis a gázt nyomjuk, vagy vesszük el! Miért?
Ennek ellentmond a wankel, újabban az X-mini. Nyilván a méret, a súly, a kisebb fogyasztás, a nagyobb LE, mindezt befolyásolja! Csak nem arra a motorra gondoltál, ami elfér egy retikülben, 3kg a súlya, valószínű kisebb a fogyasztása, 80 LE a számított teljesítménye,
www.fdrm.webnode.hu (magyar volt!)

A nagyobb kémény huzat azért nem jobb, mert nincs rá szükség, viszi a meleget, meg az energiát! Kémény méret gáz, círko: Az átvevő
harmadik nekirugaszkodása sem hozott eredményt, már éppen az újra vésést kezdték
volna. Szóltam a kivitelezőnek, megint gond van. -Megyek! Leültek egy asztalhoz, mi a gond. Elővett egy papírt és kiszámolta a méretet, itt írja alá! Talán(?) ekkor jött rá, a régi brosúrája már nem érvényes.
(15 éve volt kb.!) Ugyanígy a differenciál nyomáscsökkentő! A harmadik cserénél
szóltam; -Rányithatom? Nekem sikerült!(miért? Talán, mert olvastam róla!)
A kémény hőnél, már 50°C felett már büntetni kéne, pazarlás címén.Hála az égnek nem leszek miniszter, de ha az lennék, inkább elmagyaráznám, hogy miért rossz!!!
Négyévente kémény építés?
Ami még kimaradt, a tűz kérdése, összefügg-e a huzattal, a kazánnal és a kéménnyel. Nyilván igen,nagyon is függ az egyik a másiktól!
A kazán, egy olyan égéstér, ahol a tűz és a levegő együtt van. Az éghető anyag, gázt fejleszt, de mennyit? Ha sokat kevés a levegő az égéshez, vörös lánggal ég, kormol.
Hogy ne szabaduljon fel sok, szűkítsünk az alsó huzatszabályozón, ugyanis a huzat, a kazán aljától a kémény tetejéig van! Fánál
ez nem működik, saját oxigénje van, tovább ég. (Szalma még rosszabb!) Van egy másik lehetőségünk, a tűz fölé engedjünk friss, de
meleg levegőt, a gond csupán az, hogy nagyon sokat, így a kazán tetején lévő kémény csatlakozón, már megy is kifele minden. Ez, az a pont ahol nagy kémény, erős huzat kell, mert ebben a kormon, ami szén, a kátrány ami szintén éghető anyag, a CO, mint a legjobb, éghető anyag el tud távozni szennyezve a környezetet! Nekünk csupán egy dolgot kellene megoldani, ezek az anyagok, a kazánban égjenek el, vissza kellene őket tartani és a víz melegítésére hasznosítani! NA EZ NEM MEGY!!
A motor egy zárt üzem, korrekcióra nincs(?)
lehetőség, de a kazán ezt tálcán kínálja, csak GONDOLKOZNI kéne! EZ SEM MEGY!!!
Veszteség, az! Katalizátor, hűtő, veszteség, az!
Hogyan hűthetjük a kazánt, ha kevesebb hőt állítunk elő,csak annyit amennyi KELL!
Hogy fogyaszt a motor kevesebbet, ha nem a
hűtőbe termeljük a hőt! Van megoldás, van, de érdek nincs, vagy "más az érdek"!

Előzmény: monolit #1779 hozzászólása


És mit írnak a fejfájára?
"Tanulmányait befejezte!"
Ha az emlékeim nem csalnak, Einstein mondta:
"Már olyan sok mindent tudok, tudom, hogy nem tudok semmit!"
Hogy a "tudásanyag" mennyisége dönti el,ki az
"OKOS(?)",(relatív!), vagy a"gondolkodás", inkább úgy mondanám, a tudás alkalmazása a
"gondolkozásban"! Én a másodikra tippelek, valószínű ez a nehezebb, ismert dolgokat összekapcsolni, a jobb tudás érdekében!
(PISA felmérés, magyar leégés!) Ilyenkor szoktam mondani, egy rövid csattanós viccet,
ami átvezet egy új témába, mert "át öblíti" az
agyat....?

Előzmény: Gabesz☻ #1768 hozzászólása


Melyik hozzászólás az igaz, nem meditáltál rajta?

Előzmény: wernerj #1774 hozzászólása


köszi szépen!

Előzmény: Gabesz☻ #1768 hozzászólása


Az a jó legalább ti is tanultok belőle!
/Ha mást nem, hülyeséget!/

Előzmény: máris szomszéd #1769 hozzászólása


Ezt a lapot megtaláltam azt nem, de bevallom kíváncsi vagyok rá, még a "titkárnőm" is segített, lehet nem volt térerő!
Megint megpróbálom:köszi

Előzmény: monolit #1767 hozzászólása


Már, ha egy dolog igaz, akkor is nagyot léptünk előre! A két kép emlékeimben, a régi szenes kazánok másai, azóta 40 év eltelt. Amikor miniszteri parancsra, bevezették a fafűtést, minden kazán vegyes tüzelésű lett,
"minden elégethető benne". Ha mégis valaki fűteni is akar vele, két lehetőség közül választhat. Enged rá egy csomó levegőt,vagy ventilátorral fúvatja és beáll a panaszkodók sorába. A másik a fagáz felhasználására tehet
kísérletet, amihez a kazánban töltött idő, igazán kevés. Huzatszabályozó, két lehetőség, az ajtón tolóka, vagy a láncos. Az elsővel mm-t lehet állítani, a másik hol sok, hol kevés!/legalább automata?/
Szekunder levegő sem egyszerű mutatvány, nem elég csak úgy bevezetni a lángba, forrónak kell lennie, különben a gáz rá se hederít, legfeljebb a már égő, elsődleges égésen javít valamit(?).
Aztán már ki is lép a kazánból, és szépen lerakja a kátrányt meg a kormot, mert valahonnan ez csak oda kerül.
Ha kilépett a csőben, vagy a kéményben még rosszabb, ha ég! Bent a kazánban a falak vastagok, a hőt ezen a sebességen nem tudja átadni, a sok vizet tartalmazó terelők, inkább a koromlerakódást, mint a fűtést segítik.
Az autó turbó működése, amennyivel több a levegő, annyival több üzemanyag kell hozzá, hogy a robbanó elegy aránya 1-14,7 legyen!
Talán a hegesztő készülék tudja az oxigén hozzáadásával emelni a hőfokot, de az anyagnak izzani kell! Forgódugattyús motornál ez megoldott!!
A másodlagos égés "primer" levegője nélkül, a korom szemcsék, nem égnek el,de már a kéményen is túl vagyunk!
Kémény huzata, melegen gyorsabb, de nem jobb! Méretezése, inkább hozzá nem értésre
utal,láttam ilyen vitát, a szakértő belebukott, mint annyi másba. A huzat
"fokozók"-ra végképp semmi szükség, ömlenek a füstök, ha még húzzák, már nem 160°C megy kárba.(ennyivel már fűteni lehet!) van aki még ezt is túllicitálja. A pneumatikában nem ismerem a pici fogalmát!, Semmi értelme!
Persze ha valakit ez nyugtat és nem hal bele, ám legyen, de jobb ha az első primert csökkenti.
A primer levegő elhagyása, ha nem is annyira jó, de logikus, ugyanis most fáról, szalmáról, stb beszélünk, és még a plusz
oxigén tovább rontja helyzetet, például a szalmánál, ahol ellobban az anyag!
A robbanószerek ilyenek, egy éghető anyag mellé az oxigén, szerencsére ezt a sebességet, szalmával még nem lehet elérni!
Nem vagyok kazángyártó, csak csináltam egyet a saját elvem alapján, 2,5-ös lemezből, ma is ott van a cirko mellet, már 15éve talán, hogy nem fűtenek benne 1974-es.
Örülök hogy beszélgettünk, ha valamiben nem írtam érthetően, az csak a fanta hatása lehet, megkezdtem a másodikat, az újév örömére!

Előzmény: wernerj #1763 hozzászólása


Ez az, a megoldás lényege itt van! Gratulálok az esztergályosnak. Én hasonló rajzot küldtem valakinek, aki aztán eltűnt. Az igazság az, hogy én már többször javasoltam hasonló megoldást, ugyanis a bio anyagok, plusz forró levegő hatására válnak éghetővé és ekkor lesz a másodlagos égés, ami valójában fűt. ha ez a kísérlet, még nem hoz 100%os eredményt, azt javasolnám, ez csak a szövegből tűnik ki, a kimenet felül van. Én a 'füst' kimenetét, a kazán aljára tettem, az így keletkező 'zsák', még sok meleget tart a kazánban és a felülről levezetett hasonló szellőző(k), jelentősen növelik a hatásfokot! Szívesen beszélnék az esztergályossal, más témában is "papus482 Skipe",vagy 30 711 8164-es telefonon!
Még egyszer gratulálok!

Előzmény: Gabesz☻ #1760 hozzászólása


Kezdjük az elején! Van egy rendszer, kazán, kémény. Ezt mindenhol külön tárgyalják, most éppen a kémény a divat! A kémény egy cső, aminek a két végpontja között légnyomás különbség van, ennél fogva áramlás van benne. Ezt sok tényező befolyásolja, ha bent melegebb a levegő, ha fűtünk, a kályhacső, ami melegebb a lakás hőjétől, vagy lassítja a huzatot, ha a lakás nem szellőzik.
RONTHATJUK a huzatot, ha a bevezetéstől, a tetejéig, fals levegőt engedünk be, ez a kevésbé szabályozható olajkályhák divatja volt. Van egy hasznos fals levegő, a 'szekunder' a kazánban, ami hatását az égés érdekében fejti ki, javítja minőségét! Ha ezt túlnyitjuk, rontja, ezzel tudjuk visszahűteni a kazánt, ha túlfut!
És van 'primer' a tűz előtt, ezzel a tűz számára előnyös huzatot tudjuk beállítani.
A többi, veszélyes és kamu! A kazán kimenetnél, ha visszafognánk az égéstermékeket, magunkat gyilkolnánk le. Ha
nem akkor meg minek! A tüzet gyorsítani akarjuk, fújjuk és jobban ég, látszólag!! Ezzel a sok energiát kihajtjuk a kéményen, erre kitalálták a csőbe és a kémény tetejére rakható ventilátort, amik végképp arra engednek következtetni, hogy az illető esetleg tüzet sem látott, soha! Aztán megnövelik a kémény méretét, lelassul benne a korom, kátrány, ami kicsapódik. A matematikus típusú informatikusok, aztán mindent megmagyaráznak, csak azt nem, miért okádja a kazán a füstöt, mert szívom is meg fojtom is! Nem hagyom elégni, a kazánban. Van egy jó példám erre: Matek (tanár?) felírja 4X7=.
Hátra nyúl, beüti, az eredmény 28. Azt mondja, csak ellenőriztem! Kíváncsi lettem volna, fejből mit mond a 3x3-ra, mert lehet
esetleg 9, vagy 333 is!!

Előzmény: Marci3 #1757 hozzászólása


Megnyugodtam, világos. Gondolom a mérete
elég, nekem 10 literes műanyag kanna volt, kicsit sok volt, mindég láttam mennyi a víz!

Előzmény: Marci3 #1750 hozzászólása


Én sem vagyok fűtés szerelő, úgy estem a fórumozásba, hogy egy robbanómotor energia hasznosításába botlottam, és az égés ott is olyan mint a kazánban, illetve egy picit más!
Aztán úgy gondoltam, segítek, ha tapasztalataimat megírom. Kapok is érte rendesen, de amikor egy fűtés iránt érdeklődő hölgy 40 kérdésére 100-150 válasz nem oldotta meg a problémát, ráadásul hülyének nézték, azóta vívok. A tágulási tartályt nem értem, hova van kötve? Ott valami nem stimmel!
Pillangó: kiállításokon, úgy mutattam be a tömítés működését, hogy egy orvosi fecskendőre, fúrtam egy pici lyukat. Húzza meg, de nem ment, rajta van a dugó.Igaza van, levettem. Lazán felhúzta. Visszadugtam a dugót, de úgy tartottam oda, hogy a lyukat
nem fogtam be. Teljesen ledöbbent, a kis lyukon ellenállás nélkül fel lehetett húzni.
Na ennyit ér a szelep, az alsó ajtó bezárása
visszafogja a huzatot! www.fdrm.webnode.hu

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Ez a növény egyre inkább kiszorul a vetésforgóból. De miért?
Agroinform Webinárium: Kalászos növények – aktuális munkálatok
Agroinform Webinárium: Kalászos növények – aktuális munkálatok
2024. április 24-én az online konferenciánkon a kalászos növények lesznek a...
ÁPOLÓKERÉK,  MÜVELŐKERÉK NEW HOLLAND,  FIAT 1 PÁR 300/95R46, 12.4-46
ÁPOLÓKERÉK, MÜVELŐKERÉK NEW HOLLAND,...

500.000 Ft

Vonólap
Vonólap

55.000 Ft

Monosem NG Plus 4-8R Vetőgép
Monosem NG Plus 4-8R Vetőgép

5.690.000 Ft

PERDU 4 SOROS CSÉSZÉS PALÁNTÁZÓ,  PALÁNTAÜLTETŐ
PERDU 4 SOROS CSÉSZÉS PALÁNTÁZÓ,...

1.350.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]