Hirdetés
Fórum
- Milyen pótkocsit vegyek? új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- SPC-6 vetőgépek új
- GPS működése új
- Ingyenes RTK korrekció közösségi alapon új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Szója termesztése új
- Kukorica vetési idők ki mit, mikor? új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- AÖP-Agrár Ökológiai Program új
Cikkajánló
Hirdetés
Hogyan változtatta meg a digitális átállás a gazdálkodást az Aranykalász Kft.-nél? +VIDEÓ
Közel egymilliárdos beruházással újult meg a teljes géppark.
Sajtóközlemény
fiat 140-90 dt hez keresnék gépkönyvet....
előre is köszönöm a segítséget
fiat 140-90 dt-hez(new holland 1994-es) keresnék gépkönyvet.
katalógust kaptam hozzá,de kezelési és karbantartási útmutatót nem.
előre is köszönöm a segítséget
szóval akkor mielőtt hajtókarcsapágyas lesz a motor ,vedd le az olajteknőt mert ott baj van,arról nem is beszélve,hogy a dugattyú is felhordja és sokkal több olajat eszik,főleg terhelés alatt!18 liternél felső nívónál több nem lehet benne,vagy az olajszívócső nem jó vagy el van repedve az aluminium összekötő cső,vagy tömítetlenség van valahol!fogadd meg vedd le mert utána lesz drága a mutatvány(motor ki,főtengely csere stb)
mennyi olajat öntöttél bele összesen?
mert ha 18 liter felett van a mennyiség akkor valami baj van......és sajnos akkor fog kijönni a hiba ha ferdén áll a traktor(szánt pl),felső nívó felett van a szint akkor nem lesz jó.....sajnos.....hosszú távon lesz vele gond pl csapágyas lesz......nekem is hasonló gondom volt
Előzmény: #1598 hozzászólása
Hali
Sajnos van nekem is tapasztalatom ebben az olajnyomásos kérdésben:)
Az 1-ik leggyakoribb probléma a lapos karteros ifa motorral(amit sokan nem is tudnak sajnos),hogy nem mindegy milyen olajteknőtömítést tesznek bele(annyira kicsi a rés amin az olajszívócső szívja az olajat,hogy ha nem megfelelő a tömítés vastagsága akkor nem képes utána szívni elég olajat)vagyis: a karter alján a szívócsővel szemeben van 1 felöntés gyárilag(a hőcserélő közepén),ha túl lapos a tömítés akkor a szívócső szinte nekiér a felöntésnek és nem képes olajat szívni utána csak akkor ha hidegen elindítod,és még van elég olaj a hőcserélőben!!!Ha sokáig járatod a motort csapágyas lesz,mindenképp vedd le az olajteknőt!!!!!!Milyen tömítésszettet tettél bele?
Esetleg lehet még hibaforrás a centrifugál szűrőházban lévő nyomáshatároló szelep is,ha nem jó,vagy nem jól van beállítva(de ha előtte jó volt akkor nem ez a gond,ha csak nincs benne szemét vagy dugulás),vagy még lehet az olajszivattyú előtt lévő alumínium öntött összekötő csonk is,mivel meghúzáskor nagyon könnyen elreped(nekem is tört el 1 szereléskor),és nem lesz megfelelő vákum a csőben(valószínű ez volt a problémája annak a kollégának akinek 10 literrel több olaj kellett bele,de lehetett az is,hogy az olajszívócsövet rövidebbre vágták vagy felhasították,mivel nem jöttek rá,hogy a kartertömítés nem megfelelő magasságú)
Ha gondolod hívj fel holnap !elmondom telefonon, sokkal egyszerűbb elmagyarázni a dolgot !
üdv: Balázs 30/7380311
Előzmény: #1571 hozzászólása
Hali
Azért nem tudod bekapcsolni az 1000-es fordulatot mert a bordás tengely toldat,amit ki lehet venni,hosszabb az 540-esé mint az ezresé....nem egyforma!
Gyárilag 2 db kihajtótengely vég volt hozzá az egyik sűrűbordás a másik meg nem,a 6 bordás való 540 hez a 21 bordás meg az 1000-es fordulathoz a nagyobb erőátvitel miatt,a 2 között a hosszban van a különbség,a 6 bordás végéről le kell esztergálni a többletet,mert az nem engedi a bekapcsolást,és utána a 6 bordással is be tudod kapcsolni az 1000 es fordulatot!
Ha kell lemérem az enyémet,hogy mennyit kell leszúrni belőle!Nekem utána működött!
Előzmény: #964 hozzászólása
Hali!
Nekem már 2 éve Opel Campo isuzu 2,5 td-m van,bármi kérdésed van írj!Szívesen válaszolok!
Ha gondolod emailra is írhatsz!
lenzserbali@gmail.com
Előzmény: #449 hozzászólása
Hali!
Nekem most van Opel Campo-m,fél éve hajtom,apám cégénél már 3 kiszolgált.
Az enyém 2,5 td isuzu,kerékagynál kapcsolható elsőhajtással.Fogyasztása nagyon baráti 7-9 liter,helybenfutkozásnál 8,szóval nem vészes,raksúlya is jó ,majd 1 tonnával terhelhető.
Alkatrészárban ami opel cucc rajta(frontera)az fillérekért ami isuzu cucc na az 10.000 nél kezdődik,de aránylag egyszerűen javítható.
Öregemék a cégnél mind a 3at 250-300 ezer kilóméternél adták le szinte semmi hibával.
Ha valakinek kérdése van a kocsiról szóljon,már van pár tapasztalatom róla.
kellemes ünnepeket mindenkinek
Sziasztok!
Itt a dutráslaci féle ekét húzom a zt-vel.
A beforgatótárcsákról az a véleményem,hogy nagyon jól dolgoznak az én ekémen is van,szebb a munka utánnuk.Szebben leforgatja a gazt is,akár a magasat is.
http://www.youtube.com/watch?v=qqBhq_ZwM3g
http://www.youtube.com/watch?v=qqBhq_ZwM3g
hogy tudtad megoldani hogy elférjen a tank mellett?
nekem ifa teherautó csonkot sikerült szereznem,és a csatlakozó felület nem fér el?
közelebbi képed nincs véletlenül?
bocs elírtam kóranyagot akartam írni csak mellé nyomtam:))
köszi a képeket valahogy én is így képzeltem el a dolgot ,holnap állok neki,remélem jó lesz,milyen átmérőjű csövet használtatk?,nekem 60 as csövem van köranyagból,és milyen dob van rajt?
Fojtás kell bele?
Sziasztok lenne 1 kis gondom eltörött a zt kipufogócsonkja,de úgy hogy nem lehet javítani,valakik már egyszer írták itt,hogy kihozták a fülke mellé,nagyon jó lenne ha valaki tudna küldeni pár fotót,hogy hogy csinálta meg,(lenzserbali@gmail.com)
a segítséget előre is köszönom!
üdv balázs
sajnos a difi tányérkerékből 2 fog kitörött ,meg több is meg van repedve:(
nincs valakinek párban tányér+kúpkerék?
vagy hol lehet beszerezni ilyet?
köszi előre is a segítséget
üdv:balázs
sziasztok!
1-2 kérdésem lenne.
Valaki zt difit szedett már szét?
Az enyém lefogazta a tányérkereket:(
Ötleteket várok mitől lehetett,és hogy ti hogyan csináltátok a szerelést?
Beállítani ,hogy kell ,hogy jó legyen?
Mennyire gyakori ez a zt-323 nál?
Bármi segítséget tudtok előre is köszönöm.
Üdv: Balázs
Sziasztok!
Akkor most mi az igaz?kell engedély?
Kb mennyi idő amíg kiállítják?
igen megvettem a gépet,készítem fel,az a baj a műszerek közül szinte 1 sem működik(a vízhőfok működik más nem),a fülkeventillátor legnagyobb fokozatban kinyomja rögtön a biztit szerintem zárlatos,külön van beszerelve olajnyomásmérő óra ami nem elektromos,próbálom rendberakni szezonra mert szeretek rendben lévő géppel dolgozni.
Motorja sajnos vagy nem de v8 ifa,asztala 6,7 m-es,csak gabona asztal van hozzá(remélem később tudok venni hozzá kukoricát is).
Már fűzöm a cégnél az öreg szakit hogy jöjjön el és nézze meg ő javított néhányat a téesszes időszakban:))
remélem sikerül rendberakni.
Amúgy szerkezetileg aránylag jó a gép,nincs elrohadva működik rajta minden,nincsen agyonverve a gép sehol,ponyva alatt tartották.
Majd meglátjuk mi sül ki belőle.
Most tettem ma bele új nyomástartó szelepet,de 20 perc múlva már nem indult el.
Szerintem vagy cső vagy valamelyik szűrő lessz.
Ha hátulról nézzük a gépet az adagolón a jobb oldali kézi tápszivattyú engedi vissza a nyomást.(ötlet?)
Tulajdonképpen miért van ezen 2 tápszivattyú?
Köszi a segítséget :balázs
hali
516-os nál a fülke szellőztető ventillátorhoz,mekkora biztosíték való?(legnagyobb fokozatban a 15 a-os biztit kivágja)
A műszerek nem működnek a műszerfalon,hogy lehet megállapítani,hogy a panel rossz?
Ha esetleg van valakinek a panelról rajza,elküdhetné.
Az adagolóból 1 óra állás után visszaereszti a gázolajat(talán nyomástrató szelep?).
Hol lehet legolcsóbban új 516-so alkatrészeket venni?
Köszi a segítséget.
Üdv:Balázs
olyan kb 400.000 körül lenne ami nem ment 4 éve
sziasztok
kérdés:
512-es kék 5.5ös asztallal,szállítókocsival ócskavasáron 4 éve nem ment?
vagy
512 es 1 évet nem ment 4,5 ös asztallal,barna német fülkével üzemképes 600.000 körül?
mi a vélemény érdemes e foglalkozni a kérdéssel mit érdemes nézni rajtuk mi a hibájuk,meg úgy általánosan mi a tapasztalat róluk
köszi előre is
balázs
Előzmény: #489 hozzászólása
szia
ha kell a 300-303 gépkönyv írj egy emilt és elküldöm
natibali@citromail.hu
mit érdemes tudni facélia szerződéskötésről?mennyiért megy és milyen feltételekkel érdemes megkötni?
köszi előre is
balázs
ment e-mail képekkel
az lehet hogy sokkal nagyobb a teljesítmény de egy életveszély vele dolgozni ,volt szerencsém hozzá,nekem nem jött be,halálfélelmem volt mellette,ehhez képest a hidarulikus abszolút biztonságos,és ha csak otthon akarod használni magadnak meg haveroknak akkor bőven jó,de ez az én véleményem,szerintem jobb a hidraulikus
Előzmény: #1 hozzászólása
szia
én saját kezüleg csináltam 1-et, 1,2 m hosszú és kb olyan 80 cm átmérőig fér bele fa,egy rakodógép munkahenger a hidraulika hengere,egy útváltószelep van benne,és a traktor hidraulikájáról megy 3 pont felfüggesztéssel,a váza 2 db gyűrűshenger vaskeret összehegesztve,kimerevítve,napi 2 kocsi fa vágható össze vele kb,a traktor hidraulikájától függő a gyorsasága,nekünk nagyon bevállt.
ha érdekel hogy milyen írj egy emilcímet és holnap délután elküldöm rá a fényképet,meg hogy hogy csináltuk
szerintem ha van hozzá anyagod hegesztőd meg időd akkor meg tudod te is csinálni
Előzmény: #403 hozzászólása
nekem is van ilyen gondom az enyémmel most próbáljuk kiokoskodni a dolgot ,ha találok valamit megírom,ha te találsz írd meg légyszi hátha előbbre leszünk egymás segítségével
persze,kicsit nehéz volt levenni a gumit a peremről,de azért megment,még meg lehet javítani a külsőt,talán jövő héten elviszem gumishoz,
a gumit is nagyon köszönöm
volt már vele gondod?
mármint a difivel?
de azért köszi előre is
ha megvan a gond akkor úgyis beszélünk:))
előbb leeresztem az olajat a véglehajtásokból és megnézem darabos e netán
meg hallottam olyat is hogy a difi hajlamos szétmenni,de az ritka nagyon
csak még nem volt időm megnézni a rajzát,hogy hogy is néz ki
sajna még igen
beszéltem egy öreggel ő azt mondta a véglehajtásnak a fogaskerekéből szokott lepattani nagyobb terhelésnél 1-2 fog és az ad hangot,azt mondta az ő zt-jének is ez a baja
Előzmény: #384 hozzászólása
amúgy szia Robi,sajna még mindíg nem lett meg a kattogás okozója,de már van sejtésem
ha kell van cd-n katalógusom meg,szerelési útmutatóm,ha gondolod írj emilt a natibali@citromail.hu-ra és ott megbeszéljük hogy hogyan küldjem el
Előzmény: #84 hozzászólása
szia
ha kell segítség írj az emilemre én már használtam
natibali@citromail.hu
ha lehet nekem is megadhatnád
natibali@citromail.hu
köszi előre is
egész jók voltak a hozzászólások főleg azé a széparcúé:)
azt hittem több tapasztalat van ilyen téren,örülök neki hogy a zt-t ennyien szeretik,pedig ha tudnák ,jó gép az
azért köszi
a zt-n nem találom a kopogás okozóját,megnéztem az elsőhajtás kardánját(kardánvezetőt)utánhúztam a bal első kerékagynak,mert kotyogott,már többen is hallgattuk és nem találom a hang forrását,(kb a váltó magasságából lehet hallani,de mivel vas elég jól elviszi a hangot,mi szokott a 323 asnak a leggyakoribb hibája lenni?váltó?difi?féltengelyek ?kerékagy?,hol keressem,segítsetek légyszi,működik a difizár az elsőhajtás ,veszi a fokozatokat,olaj van benne és volt is,menet közben nem hangosabb mint amikor elhoztam,szóval passz(egyszer valakitől azt hallottam hogy a difi is szét tud menni ebből mi az igaz?
köszi előre is balázs
én is gps tunert használok,nekem telefonon van (samsung sgh i 900 omnia,)windows alapú mobilon fut,egész tűrhető a pontossága, meg nem is drága,elvileg megy sima gps alapgépen is
a mai gépekről meg csak annyit,hogy láttam nem 1 nem 2 olyan learatott földet,(mellesleg 106 ossal aratták),amely úgy zöldellt mint a vetés,de lehet még sűrűbb is volt,nekem az öreg claas sf után nem volt ilyen gondom csak be kellett állítanom jól,de az is igaz,hogy a 106 ost a földúton nem tudtam megelőzni az enyémmel(és nagyon sok ilyet látni,el vannak szállva maguktól ,de a szakmához nem értenek vagy lusták kérdezni hozzáértő embert,
.Az 516 ról az a véleményem ,nem rossz gép, oda kell rá figyelni és tudni kell beállítani,és a fenntartása a 106oshoz képest szerintem csak töredéke,és még elég sok 516 ot látni aratni,úgyhogy azt kell szeretni ami van és olcsóbb,egy jobb 106-os árából 4-5 516-ot lehet venni,annyira viszont nem rossz gép.
Szerintetek összegileg egy ilyen 516os amit írtam mennyit ér meg,csak úgy kíváncsiságból?
a kaszahajtásról azt mondta apám ,hogy nagyon nehéz volt jól beállítani(ha nem lett jó akkor szétverte az egész asztalt),akár több napig is el lehettett vele játszani,de az a része szerintem javítható pár nap munkával,az a része nem idegesít,a motor az,metr az okozhatja a legnagyobb bajt aratás közben ha beszarik,de még nem járt úgyhogy passz
szeva dutráslaci már vártam,hogy mikor olvasol megint bele a fórumba:),engem a festése kevésbé zavar,a motor ami izgatja a fantáziámat,ha rákeresel itt a hirdetésben van egy 516 os motor eladó 180.000ért,kérdés az milyen lehet(árában van az a 180.000?),a gazda tényleg 1 picit trehánynak tűnt,de legalább letakarta a gépet:),az a baj az ifamotorról nem hallottam túl sok jót
ok,még én is alszok rá néhányat,azért szimpi nekem is a gép,akad rajta kis bütykölni való,de melyiken nincs
ha lessz valami fejlemény még írok,még a srác is eljön megnézni az enyémet is aztán akkor lehet üzletelni is
asszem elrakom magam holnapra,akkor azért lehet benne fantázia ha a motor is jó,nem?
fertődön van,
nem néztem a cimkét,faterék a cséplőrészt meg a rostarészt elég jól átnézték azt mondták jó,a vágóasztalt javítani kell,a motort meg még nem tudom,de azt jó lenne tudni,hogy milyen,de majd csak ha elindul,addg meg csak a találgatás
állítólag a kombájn egy fajtakísérleti állomáson volt gép,nem tszgép volt,onnan vette meg egy öreg ott 10 évig volt,tőle meg a mostani tulaj,nála 3 éve van,azért nem erősködtem az índításért mert -2,-3 volt és én sem önteném fel vízzel csak úgy és indítgatnám,ráérek kicsit később mikor már plusszok lesznek,akkor is el lehet indítani,állítólag a gép 1983 as,eredeti színnel,a belseje sincs lelakva,foglalkoztak vele,a kormánykereket cserélni kell,azt mondták a legnagyobb baj vele hogy nem tudják hol tárolni,kicsi az udvaruk,meg kicsik a földjeik(2-3 ha egy táblában),ha van még kérdés mondjátok és válaszolok rá ha tudok