Gázolaj árak 645 Ft Benzin árak 641 Ft EUR 393.55 Ft USD 364.56 Ft CHF 404.37 Ft GBP 460.83 Ft

Fórum

Becenév: csalabek
Csatlakozott: 2011-11-06 20:13:53
Utolsó belépés: 2021-07-14 10:46:37
Fórum hozzászólás: 263

Fórumhozzászólásai

Előzmény: ordogocske #3285 hozzászólása



Üzenet ment, a jelzet címre!
Gond esetén jelzés, itt/ott . . .
smile cowboy

Előzmény: kaptarszolga #3254 hozzászólása


A hibát jelző hozzászólásra válaszolva. Elvileg a könyvből származó differenciálmű rajzon látható 17 számú elem nélkül is megy a gép. Ebben az esetben mozgatható ellenállás nélkül a kar. Igen-igen a stift kiesése is a mechanizmus hiányát eredményezi, amit írták már előttem hozzászólók.
Sok sikret a hiba feltárásához! smile cowboy
és kérlek oszd meg a fórumtagokkal a tapasztaltakat. smile thumbup

és a karba csatlakozó rudazat látványa egy nagyon-nagyon régi fotón. A váltó fedél nélkül, a sok ászokcsavar között, aképernyő felső ball oldalánál.

Most pedig a d.kar a könyvből.

Most jöjjön a rajz a könyvből.

sajnos nem tudtam egyben feltenni. Itt a másik oldal fotója, amin a difizár egy alkatrésze is látszik eltérés, nem pedig az olajsár a lényeg.

Előzmény: kaptarszolga #3254 hozzászólása


Üdv! Megkésve? talán, de ha nem, akkor ugye ilyen volt amit láttál, a difihiba javitásakor. Pár régi kép, ebben a témában, és természetesen a jav. könyvből is.
a lehajtást eltávolitva ez a kép tárul a szemeink elé.

Előzmény: Nyomasek Bobo #3106 hozzászólása


Szerintem, jótanács:
Az én bratyóm is meghúzatta a kamionnal az 1,6D-s fordomat. Vitte az mint Foki a lábtörlőt. Kis idő múlva, mert azért avatott emberek voltak az elkövetők, levonták a következtetést. Adagolóhiba.smile oops
Az egy elemes forgó adagoló nem tűrte a kenés (gázolaj) hiányát és beragadt. Adagolócsere, a helyszínen.smile cowboy A hibás adagolót pedig okulásként szétszedtem. Én nem javaslom az esztelen huzigálást. Egy megtört üzemanyagvezeték képes megbénítani az adagolót.
Csak finoman.smile thumbup

Köszönöm a segítséget! smile cowboy A géppel kapcsolatos minden gondom megoldódott. (egy műszaki leírás, vagy szerkezetábra smile surrender nagyban lerövidítette volna a nagygenerálra fordított időt) smile offtopic Üdvözlettel:Csalabek

Előzmény: _NB_ #3000 hozzászólása



Köszönöm a tippet, sajnos nem azonos. Megnéztem a linkeket és az a jelentős eltérés, hogy a tengelyeknél, a tengely kihajtása, másként van megoldva. Az én gépemen nincs az a tölcsérszerű nyúlvány. Csak valami tányérszerű műanyaggal van védve a tengelykimenet és egy hatalmas bilincs fogja. (talán porvédő feladata van) Ez alatt lehet a szimering. Nem babráltam ezt a rész, mert nem csöpög, jó a tömitettség. Ami izgat az a fokozatok és a kihalytás.

Előzmény: Magister #2998 hozzászólása


Megkérhetlek hogy lefotózd, az oldalán az adattáblát? Szeretném megérteni a működését.

Előzmény: _NB_ #2996 hozzászólása


Szerintem közel van hozzá.
Az oldalán találtam egy táblát. (mellékelve)
Sajnos nincs jártasságom az orosz gépek terén.

Üdvözlök mindenkit!
Elnézést kérek, mert „kibeszélek” a fórumtársak segítségét szeretném kérni. Felismeri valaki a fotón látható gépet? Néve, típusa, kellene, mert szeretném beazonosítani. Annyit tudok róla, hogy egy OETL az erőforrása, amit karbantartáshoz leszedtem. Köszönöm az igyekezetet! Csalabek

Előzmény: csalabek #133 hozzászólása



Köszönöm! :)

Kellemes vasárnapot mindenkinek!


Moderátor által módosítva: 2019-09-26 09:23:42

Előzmény: RkTomi #127 hozzászólása



Kedves RkTomi!
Engem is érdekel az a gépkönyv.
Csaba

Üdvözlök mindenkit!
A szépen felújított RS-09 mellé vettem egy Rába 15-t. Segítséget szeretnék kérni a géppel kapcsolatos eligazodás és beállítási adatok tekintetében. Ehhez a legalkalmasabb a gépkönyv. A file forma mindegy. PDF vagy egyébb.
Köszönettel: Csaba alias: csalabek

Boldog új évet mindenkinek!
Akinek RS-e van annak pedig duplán jár a jókívánságom.
Egy ehhez hasonló gépet üzemben tartani nem kis öröm/fáradtság.
Megérdemli mindenki aki maga és környezete örömére, a hazai gazdák tudásának és gépek iránti szeretetének tanújaként még foglalkozik/ fenntart egy "old-timer" gépet.
smile cowboy
Még egy apróság: Az öröm és a siker sem az utcáé, hanem elsősorban azé aki tesz érte. Így van ez ugyebár az élet minden területén. Nem lehet ez itt sem ""másféleformaképpensem""smile pimp

A szerelési útmutató csak a lendkerék meghúzási nyomatékát adta meg. Ez 6,5 mkgmegh.ny.

Előzmény: takacs.zoltan #2616 hozzászólása


Ugyan ezt tapasztaltam. Pár éve. Az általad leírt jelenséget megtoldom az én tapasztalataimmal: öntöttem bele ( a hidraulika tartályba) 2 litert, s talán 3 emelést végeztem az ekén majd "lehervadt” Megtekintettem a tartályt ami kongott az ürességtől.
Később, a szereléskor megtaláltam az okokat is.
Le sem tudnám tagadni a történteket.
Lásd: csalabek | 2016-04-06 18:58:19
A szerelést követő munkák során nem tapasztaltam olajszint csökkenést. Az utolsó szintellenőrzéskor is azt konstatáltam hogy jól sikerült a javítás. smile surrender
Ez ugyan régen volt, de holnap megtekintem.
Ígérem!smile cowboy

Régen forgattam már! Emlékeim szerint a javítási „kézikönyv” tartalmaz bejegyzéseket a témáról. Sőt. Minden, a szivattyúnál előforduló hiba javítása fellelhető benne.

Előzmény: csalabek #2624 hozzászólása


Bocsánat a félreérthető válaszért. Azt kívántam közölni hogy én javítottam az RS-em szivattyúját. Nem pedig a hozzászóló gépének szivattyúját.

Előzmény: medikus #2622 hozzászólása



én

Előzmény: csernovics1986 #2344 hozzászólása


Csatlakozom :) sőt, ha egy lerakatot találsz picinke országunkban, szólj. Én is vennék "hátsót" Köszönettel: Csalabek smile cowboy

Előzmény: kisfröcs #2328 hozzászólása


Ezért nem kell nékem a Zöld rendszám

Elvileg a KRESZ egy mérnöki rendszer.
Oka van a dolgoknak benne.
Hogy mégis mekkora eltérések léteznek az életben, olvassa mindenki a következő fórumtémában a jeles példát:
(mert a téma nem nagy eltéréssel foglalkozik a vitatottal)
MTZ-vel lehet húzni nagy pótkocsit?

#197 gyuri1129 | 2017-02-23 14:53:07

emlékeim szerint létezik szerelhető vonóhorog.
Ha egy lakókocsit elbír akkor egy könnyű-pótot miért ne.
Ez persze csak egy megoldáspélda volt.

Előzmény: medikus #2323 hozzászólása


Na Ja!
Ám ha csiccsen meg az a plató?
A KRESZ 26& h) pontja tartalmazza a pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmány -t
Hogy hova kötöm/csatlakoztatom?
A sok-osk szabály miatt agyonirányított világunk nem hogy nem tud, nem is fog soha a feltalálók hazája lenni .. . . stb. babla.

A vontatásról egyébiránt pontos eligazodást ad a következő oldal: http://autofilia.blog.hu/2010/05/26/utanfuto_utan_futo_part_ii

Előzmény: kisfröcs #2320 hozzászólása


Frissítsünk kicsit! Esetleg csak – annyi minden változott -
Sebességi korlátok 
és behajtási tilalom
Ezen járművek közúton előírt maximális sebességét és behajtási tilalmát az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (KRESZ rendelet) szabályozza. Ez alapján lassú járművel és lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel maximum 25 km/h sebességgel lehet közlekedni. A mezőgazdasági vontatóval valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel 40 km/h sebességgel.

HA ez nem volna elég a lehetőség igazolására, akkor íme a szabály a behajtásról:
Sebességi korlátok 
és behajtási tilalom
Ezen járművek közúton előírt maximális sebességét és behajtási tilalmát az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet (KRESZ rendelet) szabályozza. Ez alapján lassú járművel és lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel maximum 25 km/h sebességgel lehet közlekedni.
A bemásolt rendeletet ki-ki maga is megleli a PC-je segítségével, és ha a forrást keresitek, az a Agrárúnió lapjáról való. ( Link: http://www.agrarunio.hu/ )
Ismereteim szerint az RS-09 önsúlyát figyelembe véve csak könnyű pótkocsi köthető hozzá.

Most pedig egy kérdés: miért függ ez a rendszámtól, vagy megléte nélküli helyzettől?
Az RS nem csak lassú járműre vizsgáztatható?

Boldog karácsonyi kìvánok mindenkinek! Az RS-eseknek duplán :) smile cowboy

Előzmény: szaboandras05 #2267 hozzászólása



Szia! Mindenki elvackolt télire :)
A kérdésedre a válasz: 5-5,5 mkg

Előzmény: apailaci99 #2249 hozzászólása


Ha tudsz keresni a fórumon, akkor írd be: #602 Vagy lapozz vissza dátum alapján ide: 2011-12-10 07:57:58 A fórumtárs szépen leírja a dolgokat. Olvass :) Olaj témában is van bejegyzés. Figyelmedbe ajánlom, hogy a téli átállás ideje van. Sok sikert kívánok! smile cowboy

Előzmény: szabotibor1910 #2245 hozzászólása



szívesen!

Jó gumi árak: http://www.legolcsobbgumi.eu/hu/pneumatiky.php?druh=7&vyrobce=&sirka=8.3&profil=&prumer=36

Előzmény: UE-28 #2207 hozzászólása


Sajnos nem jön össze :(



Előzmény: medikus #2201 hozzászólása



és még mit gányoltak el?
Írd be a keresőbe: 1895
A fotón a fogaskerék kapcsolatot látod ami a hajtásházban van. A lendkerékről olvasottakat elfogadva már csak itt lehet "eltenni" a vezérlést. Ha a jelek egybeesnek, rendben van mi ezeken múlik. Máshol keress hibát.

Előzmény: pal.poliak #2186 hozzászólása


cikkszám nincs A javításkor készült feljegyzésem lásd a mellékelt fotón
méretek
és a „szerelt” állapotot is lefotóztam, remélve h hasonlít a tiédhez. Ha régi járműalkatrész kereskedőt keresel meg a problémával, akkor említsed neki a Wartburg főfékhenger porvédő gumi harangot, (cirka hatszáz forint) mert az jó az RS-09 adagoló és a forgattyúház frontlemeze közé. Javaslat: mert csak hasonlít a két csatlakozó felület, és a gumiharang hosszabb, ezért jómagam elvágtam egy „borda után, és a hosszát, majd a másik fél darabot úgy vágtam el, hogy a két borda egymáson túllógjon a hosszát mérve. Ezeket aztán egymásba illesztve, kaptad meg ( kis ügyeskedéssel! ) az eredetihez hasonló alkatrészt. Megnyugtatásként: nem tapasztaltam még az említett részen olaj jelét!
Végezetül szabadjon egy észrevételt is tennem. Nem hiszem azt, hogy az említett lyukon távozni tudna minden olaj. (szépen lassan sem)

kapcsolat

Előzmény: kisfröcs #2181 hozzászólása


Szerinted lehet arról is rajzot, vagy alkatrészjegyzéket szerezni?

Kitagadnátok, ha vennék egy dutrát? UE28-tsmile whistling

Előzmény: apailaci99 #2159 hozzászólása


én szétszedtem és a tapasztalatom az h elszabadulnak valahogy a belső zégergyűrűk, valamint aki összerakta forditva rakta be a szimeringet (na puff) Nem is lehetett volna jó ezt látva. Tehát: nem harap, szedd szét. fényképező és türelem, meg sör, h legyen kenés!
h

Előzmény: kisromoda #2153 hozzászólása


Ne hogy eldobd. Szedjed szét.

Előzmény: Rs o9 eszközhordó #2140 hozzászólása


Különbség a két irány között, csupán csak egy előtétkerék, ami a forgásirányváltást eredményezi.
Ellenőrizd az olajszintet, mert a feltöltésre kérdeztél rá, feltételezem, nem stimmel a mennyisége.
Mérd meg. Ha rendben volna, akkor emeld meg a gépet oldalanként és üresben a kereket megforgatva (ballra-jobbra) felfigyelhetsz a lötyögésre, vagy különleges hangra/zajra, ami valamely hibát jelezhet. Továbbá: a lehajtás vizsgálatára is térjen ki a figyelmed. Így már csak a hidraulika maradt ki a vizsgálatból.
Ötletem ennyi egyenlőre, esetleg szerelő szakik kiegészíthetik még.

Előzmény: Rs o9 eszközhordó #2138 hozzászólása



A hajtóműbe 18 liter olaj kell (C30 nyáron; C20 télen)
Végelőtét oldalanként 2-2liter (C30 nyáron; C20télen)
Üdvözlettel smile cowboy

Előzmény: apailaci99 #2135 hozzászólása



a probléma elképzelésében sokat segít/ene a fénykép. Ezt még avval egészíteném ki h a gép sok megoldásban létezik, ami szintén a válaszok pontosságát/érthetőséget befolyásolja.
Adott esetben totál mellébeszélgetés is kialakulhat puszta jóindulatból!
Tehát: lássuk azt a szivattyút!
Szerintem:a házilagos megoldások kiküszöbölendők a nem csupán ideiglenesen használt gépeken. Csecse-becse, csere-bere smile thumbupcool

Előzmény: pal.poliak #2132 hozzászólása



Na –na!
A hajtásfedél lebontását követően a fotón szemlélhető látvány tárul eléd. (csak az RS motort figyeld! )A kép felső harmadában középen, keresd a dupla sárga kört. Ez a szabályzó, illetve annak a csatlakozása, az emelőhöz. A sasszeg eltávolítása után a röpsúlyos fordulatszabályzó szétakasztását követően cserélheted magad is a tömítést.

Megjegyzem még: az adagoló és a hajtásház közé dukálna valami harmonika gyűrű. Ott nincs nyomás, így ami kifolyna az, az adagolóba nem tudna menni, így visszafelé venné az irányt.
ami kifolyna

Előzmény: kisfröcs #2119 hozzászólása



. .. az előírtnál sokkal több. Írtad.
Akkor valami nagy baj van ott.

No de ennek találgatását félretéve, tekintsd meg a mellékelt két fotót.
Mikor még darabokban volt a motor, s a forgattyús házat átjárhatta az őszi szél, lefotóztam a nívópálca felső jeléhez (max.) illesztett centit. Készült ugyanakkor fotó az ellensúly alsó helyzetét is megmérve a lendkerékházról, úgy hogy a fedél illeszkedő síkjáig mérünk. Így gyakorlatilag magad is készíthetsz egy nívó pálcát, ha a 4hengeres is hasonló (alulról hozzáférhető nyílással)rendelkezik.
Nem szükséges várni másra, sőt a később kapott méret összehasonlítható. Viszont gyorsan kiderülhet, hol/miért nyeli el az olajat. Már pedig az idő pénz!
nívó max. szinttől
ellensúlytól mérve

Előzmény: kisfröcs #2115 hozzászólása



Ez a fotó ugyan kéthengeresé de ha belemegy, ha elnyeli, (azt a húsz centit) akkor nagyot nem tévedhetsz vele. Vigyázz, 10cm-től mértünk!

Kedves fórumtársak!
Boldog új évet, egészséget kívánok mindenkinek!

Előzmény: dido #2028 hozzászólása


Kiszorozhatod magad is a mellékelt adatokból.

Előzmény: takacs.zoltan #1963 hozzászólása


Sikerült infót szerezni? vagy már kész is?
Én a lehajtást a fékek miatt mindkét oldalon leszedtem. Szimering tartja távol az olajat a tengelytoktól, amiben a fékberendezés van. Ezeket a hajtóműházról lebontva mindkét oldalon egy fedélben van a tengelyt tömítő szimering elhelyezve. Fotó a mellékletben ezt mutatja. (régi fémházas szimeringekkel szerelve! )

Előzmény: kisfröcs #1976 hozzászólása


Semmi gond! Ez a csodás idő nekem is a szereléssel megy el. Azt a kérdést megoldottam, majd az idő levizsgáztatja a felhasznált anyagot.
No de tekintsd meg hol tartok.
A mellékelt fotó tegnapi.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Szabad az út Új-Zéland és Európa között
Szabad az út Új-Zéland és Európa között
Az új szerződés csökkenteni fogja a költségeket.
Lesz elég kávé? Jelentősen szűkül a kínálat.
Lesz elég kávé? Jelentősen szűkül a kínálat.
Kávéválság sújtja a termelő országokat. Mi lesz így a koffeinnel?
Krone Comprime F155
Krone Comprime F155

9.700.000 Ft

Bak holland törpekecske
Bak holland törpekecske

25.000 Ft

4 soros (5 kocsis) sorközművelő
4 soros (5 kocsis) sorközművelő

280.000 Ft

Boros tartályok
Boros tartályok

120.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]