Hirdetés
Fórum
Becenév: | Edem |
---|---|
Csatlakozott: | 2008-07-11 22:39:28 |
Utolsó belépés: | 2024-01-18 15:10:36 |
Fórum hozzászólás: | 21 |
Fórumhozzászólásai
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Zöld rendszám új
- Minőségi alma termesztés új
- Bérmunka tarifák szántóföldön! új
- Forgatás nélküli talajművelés új
- Kukorica vetőmagok új
- Füge termesztés új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
Előzmény: #2775 hozzászólása
A 16 sebességes powershift váltó van benne, állítólag jól bevált, nálunk csak nehéz munkára kellett ezért ezt választottuk. Van olyan munka, hogy jól jönne egy köztes sebesség, de az esetek 90%-ában megfelelő. Ha szállításra is használná az ember akkor érdemes megfontolni a fokozatmentes váltót, de a szomszéd településen a nagygazdaságban, 8 ezer üzemóra körül dobálja a hibakódot (korábbi, 7-8 ezres széria) és csereszabatosan cserélik a váltót, a de nyüstölik is őket rendesen. Egy 7920-as van náluk fokozatmentes, 11ezer órával, amit az ottani műhelyes elmondása szerint nem értik, hogy hogy megy még hiba nélkül bár azzal "csak" szállítanak.
Pont a faluban van egy nagy Case-es, már a 3. Magnumját veszi, jelenleg egy régebbi MX 270 és egy újabb MX310 áll az udvarán, TopDown-t húzzák, meg szállítanak vele sokat, a gépkezelőt ismerem, ő a régebbit szereti, mert az nem pattog annyira szállításkor az úton, (egyikben sincs semmiféle rugózás). Annyit tudok még, hogy az újnak szétment a váltója első évesen, de semmi más. Komolyabb hibáról tudnék, ha lett volna.
Mi is a Magnum és a Johny között agyaltunk sokat. Pár dolog ami segített a döntésben:
Az egyik megyében lévő tapasztalt szervizes, mindkét oldalt ismeri, annyit mondott, hogy egyik sem olyan minőségű őszerinte mint régen, de a Magnumoknak több gyenge pontja van mint a JD-nek.
A másik, hogy az fent említett nagygazdaságban, 15 éve Magnumokkal és egy Challengerrel kezdték el művelni a 7-8 ezer hektárt, de ma már egy Magnum sincs, helyette többségben John deer és Fendt van, aminek pedig biztosan megvan az oka.
Előzmény: #2757 hozzászólása
A motor nagyon jól viselkedik, rendesen le lehet terhelni. Szántásnál pl. terhelt motornál előforduló hirtelen nagy igénybevételeknél is tartja magát a motor, 1900-ról, akár 1300-as fordulatszámra esésnél is felpörög újra, nem gyengül el és akar lefulladni a motor, úgy hogy a helyzet szabályzás fix mélységre volt állítva.
A motor hőmérséklete érdekes dolog, ha nehéz a munka és a kinti hőmérséklet is 20-25 felett van, akkor mindig könnyen felmegy 100 fokig, de annál feljebb 1 fokkal sem. Mikor a géptanfolyamon voltam, kérdeztem, mondták, h ez normális. Amit az oszlopon lévő hőmérséklet skála is igazol, mert 100 fokon a skála zöld részének a 3/4 részéig világítanak csak a ledek , a piros közelében sincs. Hidegebb időben 90-95 fok között van, ezen a videómon látható is: http://www.youtube.com/watch?v=W1rjB6S70Pc
Szántásnál egy 6-os váltvaforgatót húz, 53cm fejenkénti fogásszálességgel (318cm teljes szélesség). Kötött talajokon dolgozunk, 26-28cm mélyen 20-22 l/ha, itt a sebesség 7,5-9 km/h között mozog. 30-32 cm mélységben 24-25l/ha, itt 6,5-7,5 km/h mutat a számlap, persze ez a radarral mért valós sebesség.
Rövidtárcsa, 6,3 munkaszélesség, tarlóhántás 6-8 cm mélységnél 13km/h sebesség, 6-7l/ha,, másodszor, ha leteszem 15cm-re, akkor 10-12km/h, 9-11l/ha.
Baja nem volt, 40. üzemóránál volt egy olajcsöpögés az egyik cső csatlakozásnál, tömítéscsere megoldotta, azóta minden hiba nélkül ment, jelenleg 800 óra van benne.
KITE-s barátomat kérdeztem nemrég a tapasztalatokról és azt mondta komoly gondok eddig nem voltak, de a leggyakoribb a rugózott első híddal szerelteknél a külső duplacsuklós kardántengellyel volt, ami szétment. Elmondása szerint mindig olyan helyen volt, ahol nagy, 1,2-1,5 tonnás front súlyt raktak fel a jól kinyúló fronthidraulikára és az amúgy is jól terhelt első tengelyt túlsúlyozzák. Több teher kerül így állítólag az első hídra, mint a hátsóra. Az enyémen 500Kg függ elől a fronthidraulikán, tervezem lemérni a hidakat külön külön, és a kezelési könyvben ideális súlyozást beállítani valahogy.
Előzmény: #2757 hozzászólása
A motor nagyon jól viselkedik, rendesen le lehet terhelni. Szántásnál pl. terhelt motornál előforduló hirtelen nagy igénybevételeknél is tartja magát a motor, 1900-ról, akár 1300-as fordulatszámra esésnél is felpörög újra, nem gyengül el és akar lefulladni a motor, úgy hogy a helyzet szabályzás fix mélységre volt állítva.
A motor hőmérséklete érdekes dolog, ha nehéz a munka és a kinti hőmérséklet is 20-25 felett van, akkor mindig könnyen felmegy 100 fokig, de annál feljebb 1 fokkal sem. Mikor a géptanfolyamon voltam, kérdeztem, mondták, h ez normális. Amit az oszlopon lévő hőmérséklet skála is igazol, mert 100 fokon a skála zöld részének a 3/4 részéig világítanak csak a ledek , a piros közelében sincs. Hidegebb időben 90-95 fok között van, ezen a videómon látható is: http://www.youtube.com/watch?v=W1rjB6S70Pc
Szántásnál egy 6-os váltvaforgatót húz, 53cm fejenkénti fogásszálességgel (318cm teljes szélesség). Kötött talajokon dolgozunk, 26-28cm mélyen 20-22 l/ha, itt a sebesség 7,5-9 km/h között mozog. 30-32 cm mélységben 24-25l/ha, itt 6,5-7,5 km/h mutat a számlap, persze ez a radarral mért valós sebesség.
Rövidtárcsa, 6,3 munkaszélesség, tarlóhántás 6-8 cm mélységnél 13km/h sebesség, 6-7l/ha,, másodszor, ha leteszem 15cm-re, akkor 10-12km/h, 9-11l/ha.
Baja nem volt, 40. üzemóránál volt egy olajcsöpögés az egyik cső csatlakozásnál, tömítéscsere megoldotta, azóta minden hiba nélkül ment, jelenleg 800 óra van benne.
KITE-s barátomat kérdeztem nemrég a tapasztalatokról és azt mondta komoly gondok eddig nem voltak, de a leggyakoribb a rugózott első híddal szerelteknél a külső duplacsuklós kardántengellyel volt, ami szétment. Elmondása szerint mindig olyan helyen volt, ahol nagy, 1,2-1,5 tonnás front súlyt raktak fel a jól kinyúló fronthidraulikára és az amúgy is jól terhelt első tengelyt túlsúlyozzák. Több teher kerül így állítólag az első hídra, mint a hátsóra. Az enyémen 500Kg függ elől a fronthidraulikán, tervezem lemérni a hidakat külön külön, és a kezelési könyvben ideális súlyozást beállítani valahogy.
Előzmény: #2748 hozzászólása
Szívesen segítek, van egy 8260R nálunk 800 üzemóra van eddig benne. Ami tapasztalatom van szívesen megosztom, írd le mire vagy kíváncsi.
Nah, megrendelve a kis ares 557es, remelem nem fogok csalodni benne, 47e€+afronthidra. Koszonom az infokat.
Melyen tisztelt Fergusonosok :).
5455 Tier3as tulajoktol kerdezem, vagy kinek van gyakorlati informacioja errol a geprol, h tud-e ez a gep 40el menni? Kiprobaltam egy kereskedonel es 35km/h volt a vege, ugy, h a fordulatszam 2000volt. Egy ilyen gepen gondolkodom, de nekem fontos a sebesseg, nyaron befognam szallitani is. Nemhiszem h valami elvolt allitva a szamlalojan, mert kevesebbnek is ereztem a sebesseget.
Mik a tapasztalatok?
Előzmény: #479 hozzászólása
18t, de van rajta hely boven, az iden repcebol a rekord 167q, neem, nem eso utan :), rendesen 8,2es vizel.
Előzmény: #474 hozzászólása
Koszonom Batka a valaszodat, sokat segit.
Tenyleg nagyon sok szurot kell cserelni ezen a trakin, ez is meggondolando, gondolom majd gari utan megprobalod beszerezni mashonnan a szuroket, meg szelektalni ezekbol.
A gep sulya ami nekem is tetszik ebben a gepben, mert a fuggesztett mutragyaszoroba beleszoktam nyomni 22-23q-t aminek a ferga lehet nem orulne.
Orulnek majd annak a fogyasztasi adatnak, elore is koszonom Paldoo neveben is :)
Mindjart jon Barany h ezt nem ebbe a topicba kellene a kombajnokrol szovegelni :D
Előzmény: #473 hozzászólása
Jah, a V asztal, sztem nem volt rossz huzas, mar tavaj a gyenge arpaban megmutatta :) h jo dolog ez a ki-be huzhato kaszatavolsag, egyenletesen dolnek be a szarak, oda allitod ahogy a temeny megkivanja. A repcere valo atallitas 30perc ha mar van gyakorlatod, tobbszor volt olyan h a foldon siman atcsereltuk napkozben is, hamar mergvan.
Viszont jotanacs: Mi az asztalt vmi a konyveben "specialis" rendelvalasztot kaptunk a ket oldalan, ami rengeteg kis csavarral van rogzitve, amit ugye le kell venni ha a repcetoldatot fel akarod rakni, es visszaszerelni is sok idot elvesz, de van a klasszikus hoszabb elvalaszto, ami ugyanott van rogzitve egy csapon es egy csavaron, mint a repcetoldat, igy sztem meg 10 percel kevesebb lenne az atszereles.
Amugy ami sztem oriasi kulombseg a varional, a sebesseghez igazodo motottaszabalyzas, ugy porog ahogy mesz, ha megalsz az is szinte teljesen, egyenletesen adagol, tudom tulzas, de mar csak ezert is megeri.
Előzmény: #472 hozzászólása
Sza-bolcs egy jol felszerelt lexionnal kicsit tobb a kulombseg, de beszeljunk csak 5millarol, az neked es nekem is penz sztem.
Jo ajanlatot kaptunk es ateresztokepessegben az elso lexion ami tobbet tud az az 540es, ahol tobb a diferencia
Előzmény: #467 hozzászólása
Paldoo :) pot van, Stetzl, jol bevalt, ajanlasz vmi jobbat, vagy miert kerdezed? :)
Előzmény: #468 hozzászólása
Gyari hibas felni lehetett, vagy nem ellenorizte a szaki a kerekanyakat, nekunk is volt amelyik fellazult, 80-100uzemora korul, szerencse eszrevettuk es utanahuztunk rendesen, azota nincs vele gond.
Előzmény: #457 hozzászólása
Batka, milyen munka mellett eszik 6 litert uzemorankent? Pontosan mennyi szuro van rajta amit cserelni kell pl egy motorolajcserenel, axialtol jonnek a szurok, vagy olcsobb forrast kerestel?
Egyeb panaszod volt ra? Ez a hidraulika dolog amit szanberg irt, mit mondasz ra?
Koszonom elore is a valaszokat.
Előzmény: #454 hozzászólása
Tucano 440es, tavaj nyar ota megy, en szervizelem, ha van johetnek a kerdeksek :).
Előzmény: #455 hozzászólása
Amit probaltam fergit az uj tier3as volt, kozos nyomocso, hengerenkent 4szelep meg minden...de nem megy 40et sajna, ahogy irtam 2000en 35, a kereskedo aztmondta neki mar egyszer felment 36ig :). Mert neha eleg nagy tavolsagokat kell megtennem aratas idejen, amikor ugye nem mindegy, h mennyi ido alatt fordulok meg. Bar az egy masik kerdes, h az 557es tobbet eszik ugyanazon az uton mint a fergi.
Udv a csapatnak!
Latom tobb embernek van itt Ares gepe, igazabol az 557es tipus ami erdekel, sok jot olvastam mar rola itt a forumban is. De ami erdekel az a fogyasztasa es a vegsebessege, h valoban megy-e ez a gep 40-et, milyen fordulaton megy ennyit?
Egy MF 5455 es az 557es kozott vacilalok, a fergivel az a gondom h nincs meg a sebessege, kiprobaltam egy kereskedonel es 2000es fordulatszamon megy 35km/h-val, kevesnek tartom es ehez is porgetnem kell a motort, pedig ismeresm a fergusonokat, nagyobbol van is itthon. Ami miatt meg nem dontottem a Claas mellett a benne levo JD motor, meg nem volt johnnym, de azert mondogatjak h nemelyik sokat eszik.
Mit tudtok ezekkel kapcsolatban mondani?
Hupsz, lehet hogy nem kellett volna beirnom a ceg nevet a forumban...
Előzmény: #21 hozzászólása
Ezt az Axial ajanlotta, hogy ok a legtobbet igy adjak el. de persze en is meglepodtem eloszor.
Előzmény: #12 hozzászólása
Ezek tenyleg nagyon pofas kocsik, de csak tandemes valtozatot gyartanak, de nagyon tetszetosek. En sem talaltam magyarorszagi forgalmazot.
En valahogy tartok a tandemes kocsiktol, ill. szerintem feleslegesen terheli a traktort, mert a traktornak ugyis van annyi onsuja, hogy lehuzza a megrakott kocsit a foldrol, anelkul hogy elasna magat, es a tobbletsuj csak a fuggesztest, es a gumikat koptatja. Es sajnos ezeket nemlehet csak siman leakasztani otthagyi, es gyorsan atfogni a masik kocsira, kicsit macerasabb. Vagy tevedek?
Előzmény: #6 hozzászólása
Koszonom a hozzaszolasokat!
Hogy erted a Fliegl eseteben a hegesztesi problemat? Erdekel, mert az altalam felsorolt potkocsik kozul pont a Fliegl-nek van a legjobb ara, egy DK 180 88 Maxxum 16000 Euro+afa, 2 x 80 oldalakkal. Az Oehler-t tenyleg nagyon sokan dicserik, milyen strapabiro, de 4000 Euroval dragabb, bar az Oehler ajanlata 80+60+60 oldalakkal van, igy elhiszem hogy 170 mazsa rament, de ha birja...
Szoval a kerdes, hogy megeri-e ezt az arkulombseget.