Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Bodza ára új
- AÖP-Agrár Ökológiai Program új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Agrártámogatások kifizetése új
- S.O.S. új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Permetezéstechnika - fúvókák új
- Osztatlan közös tulajdon megosztása új
297 hozzászólás
Szép napot. Fiatagri 5880- hoz valakinek gépkönyve? Valaki esetleg aki ért ehhez a géphez, vagy vállal szerelést? Hálókötéssel van problémám amivel nem boldogulok ????
Válasz colizoli #295. hozzászólására
Azzal a lendülettel már bármi más márka is szóba jöhet. De az M1300 és 5580 amelyek magyarba elterjedtek és a kispénzű ember is hozzájuthat
Válasz juhostt1 #294. hozzászólására
egyszerübb lenne akkor már egy 120-s hesstont venni.
Válasz due1 #293. hozzászólására
Ez a dolog nálam is felmerült. Itt, vagy másik fórumon szó is volt róla. 160as háló tudtommal nincs, de ha létezik javítsatok ki. Ha nincs, akkor a bála szélén vagy nincs semmi, vagy pedig magát a kamrát kellene átalakítani, hogy szűkebb legyen. Szóval a szélét belemezelni, hogy az egész szűkebb legyen. Ez nem olyan egyszerű. A legjobb lett volna megkérdezni a tulajt. Esetleg vásárlási szándékot mutatni, akkor hátha segítőkészebb :)
Korábban láttam neten egy eladó hesstont ami át volt alakítva hálósra. Tud valaki valamit az átalakítás folyamatáról, alkatrész igényéről? Esetleg ha köztünk van az illető aki megvette az átalakítottat, rakhatna fel pár képet róla.
Köszi!
Válasz ..MZ/X.. #291. hozzászólására
Ezt is fel lehet kendácsolni rá szerintem.
Válasz colizoli #288. hozzászólására
Ha jól rémlik kramptól lett rendelve. Valamelyik SDF csoportos traktornak a féklámpa kapcsolójához használják ugyan ezt a típust. EZ
Van hozzá gumi porvédő kupak is, azt is érdemes megvenni.
Pár éve ~15e volt darabja a kapcsolóknak. Nem olcsó de legalább van, cserébe 1 év alatt lemállott róla a gumi porvédő harmonika. A 20x éves tönkrement gyáriról kellett átrakni. Míg nincs másik addig egy darab dróttal, gemkapoccsal rövidre zárod a rossz kapcsolónál a kábelt és megy tovább.
Válasz colizoli #287. hozzászólására
Vagy 5 éve működik, annyi lett változtatva rajta, hogy kapott két vezetőt a madzag, hogy ne tudjon leugrani a tárcsáról.
Nem kell bontani semmit a gépen. A kamrafalhoz 2db 12-es csavar fogja hozzá a rámpát.
Válasz juhostt1 #284. hozzászólására
Krone nagy hajlásszögüt használ,ami 80 fok,a nyomaték meg 1500-nál szabályoz le.Az ára meg lehet 500-ba beszorul..
Válasz ..MZ/X.. #286. hozzászólására
Azt a kamrazárás érzékelőt hol lehet kapni, mert az egyik az eleve halott?
Válasz ..MZ/X.. #286. hozzászólására
Köszi, arról a tárcsáról csinálhatnál fotot, mert igy nem tudom miröl van szó. Egyenlöre békén hagyom a dolgot, majd szalmába kipróbálom, ott ha csinálok pár dóg bálát az nem probléma, da a takarmányommal nem vergödöm. A bálakidobónál gondolom az egész tengelyt ki kell venni, hogy hegeszeteni lehesen.
Gyenge pontjai a kamrazárás érzékelő kapcsolók, bejut a por, víz és elkorrodálnak az érintkezők.
Felszedőt is sűrűbben kell javítani ha vacak terepen megy az ember. Viszont egy halom dolog megegyezik benne az 5580/M1300-al. Felszedőkosarak, felszedő fogak (a gyáriak vége meg van kicsit hajlítva), fogtartó lemezek, fogtartó tengelyek középső műanyag perselyei, perselytartói. Kényszergörgő menetes részéből kb 1,5-2mm-t kell levágni és az is passzol. A felszedő két szélén lévő műanyag perselyeket arany áron akarják adni, azt teramidból esztergáltam. Kényszerpálya csak gyári van, nem passzol más típusé, 3-4 éve 150e körül volt.
Szerezz egy anker kapcsozót amit az öreg hesstonokhoz használtak, az kelleni fog ha viseltesek a hevederek.
Csapágyakat nézd át, a négyszögtengely és a gumihenger csapágyai szeretnek kimenni. Nekem 30e bála felett van a gép, egy vezetőgörgőn és 2-2 gumi, négyszög henger, rendfelszedő csapágyon kívül még a gyári csapágyai vannak.
A szöghajtóműben, amire a kardán megy, cserélj olajat.
Szezonban pár naponta ki szoktam levegővel fúvatni a kamrafal és a csapágytartó lemez közötti részt, hogy ne gyűljön fel törekkel, mert ha kimegy a csapágy azonnal gyullad a beszorult törek.
Vegyél vagy esztergáltass 2 tárcsát mint az öregebb madzagos JD-van amin látod hogy viszi a madzagot. Nagy könnyebbség. Ha gondolod lefényképezem azt is.
Katalógust, robbantott ábrát itt találsz hozzá: LINK
Madzagból a kitepack 800 vagy a 600-as jutát használom.
Ha van valami kérdés írj egy mailt, adok telszámot és szívesen segítek.
Colizoli:
Itt van néhány kép a kigurítóról.
Szisztok!
Sikerült szert tennem egy Hesston M1300 bálázóra. Szerkezetileg egész jó, első gazdás, Y csapágyak cserélve voltak, csak a rendfelszedőbe a 3 görgőt kell cserélni. Továbbá kardánt nem adtak hozzá. Kérdésem lenne, hogy milyen méretű és teljesítményű kellene hozzá? MTZ-vel húznám. (550, 82)
Van-e valami "extra" a kardánnál? pl szabadonfutós kell-e? Köszönöm a segítséget!
Válasz ..MZ/X.. #282. hozzászólására
Ok köszönöm
Válasz trepakzoltan86 #281. hozzászólására
Ha elakadsz kérdezz. Nem túl bonyolult masina.
Válasz trepakzoltan86 #279. hozzászólására
A H típusú gépet nézem .
100 lovas géppel húznám . Ha megvételre kerülne a sor kezelési tanácsokkal tudnál segíteni? Ahol van a gép ők nem használták . Valami tanyával együtt vették .
Válasz trepakzoltan86 #279. hozzászólására
Ki lehet javítani szinte mindent.
Nem nagyon öreg, inkább középkorú.
Szokásos dolgokat kell megnézni amit bármelyik másik bálázónál is néznél. Hevederek állapota, csapágyak ne morogjanak, láncok, lánckerekek ne legyenek kinyúlva, lefutva. Rendfelszedő kulturáltan járjon. Széles hajlásszögű kardán egyben legyen. Elektronikája működjön.
Simát, H-t vagy autot nézel?
Ilyen van, auto. Kis, közepes gazdaságba tökéletes. Lehet vele haladni, nagy, tömör bálát lehet vele csinálni. Ha oda van tekerve a kamra nyomás és nem akar tötymörögni az ember akkor kell elé minimum 80 lovas gép. Madzag kötés miatt lassabb mint a hálós, 120-as felszedő miatt ügyeskedni kell nagy kombino után ha nem használták a rendszűkítőt.
Válasz ..MZ/X.. #278. hozzászólására
Szia Még vásárlás előtt állok és ha lessz probléma akkor ki lehet e javítani ezt próbálom kideríteni mivel nagyon öreg gépről van szó. Köszönöm a segítséget de ha lenne valami ötlet mit nézzünk át a gépen megköszönném. És ha neked van ilyen bálázód a véleményedet leírhatnád köszi
Válasz trepakzoltan86 #277. hozzászólására
Mit szeretnél javítani rajta?
Sok dolog passzol az 5580/M1300-ból. Csapágyak beszerezhetők, hevedert is legyártják méret alapján. Más nem nagyon kellett hozzá.
Sziasztok érdeklődnék Fiatagri 5670 és bálázóhoz hol lehet alkatrészt vásárolni? Vásárlás előtt állok és jó lenne tudni ,hogy tudom-e majd javítani. Köszönöm a segítséget
Válasz csabanagy916 #275. hozzászólására
Hegesztés felmelegedik és kiesik
Sziasztok 5580 Hesstonhoz kelene egykis segitség a görgöböl hogyanlehet kivarázsolni acsapágyat
Válasz Isssti #273. hozzászólására
Akkor a zsinegszekrénynél van 2db kapcsoló, ahol a bálaméretet lehet állítani. Rugó van rajtuk, két köracél buzerálja őket. Az egyik a 90%-os töltöttséget jelzi a másik a 100%-ot és ha ezt eléri akkor indul a kötés. Szakadásvizsgálóval rá kell mérni, esetleg felcserélni őket aztán kézzel megnyomni a rugót.
Válasz ..MZ/X.. #272. hozzászólására
Az automata kötés nem indul, kézzel van kötve. Valami végállás kapcsoló hiba lesz, van mikor sípol van hogy nem, neki kellene ülnöm.
Válasz Isssti #270. hozzászólására
Ha az a gond, hogy elindul a kötés, kimegy végállásba a kötöző motor, de nem fordul vissza alap állás felé akkor vékony a tápkábel amin kapja az akkuról a delejt. Legalább 4-es vezeték kell hozzá.
Válasz Isssti #270. hozzászólására
Na ott a gond, hogy az axiba mész csapágyért...
Keress csapágyas céget, lehetőleg márkafüggetlent, vagy olyat ahol több márkát is forgalmaznak.
Én pl helyi csapágyboltba megyek Fehérváron, vagy Pesten confidenza a másik hely. Eddig még a különlegességeket is sikerült jó áron megoldani.
Válasz ..MZ/X.. #268. hozzászólására
Szia, a csapággyal most így jártam az axiál szerint már 10éve nem látták ilyet, skf meg arany áron volt. A monitornál de inkább valahol kontakt hibánk van és kézzel megy a kötés AH szabvány szerint.
Válasz marikovecpeti #266. hozzászólására
Hálós gyorsabb sokkal, csinosabb a bála, ha szabad ég alatt van tárolva akkor talán jobban levezeti a vizet.
Alkatrész minden new holland alkatrész kereskedőnél van, rendelésre. Az 5-ös szériából sok dolog megegyezik a "magyar" 5580 hesstonnal amihez minden van. Megbízhatóságuk mint egy 30 éves gépnek. Gazdától, kezelőtől függ leginkább. Tömörség teljesen jó, a H és az auto végződésűeknek hidraulikusan állítható a kamranyomása.
Válasz Isssti #267. hozzászólására
Nem jó helyen keresgélsz, a gyárilag is szerelt ina/fag csapágyak kb fele ennyiben vannak. Több van zvl/zkl is ami meg harmad áron van, igaz ez csak közép kategóriás csapágy. Azért nem metrikusak a méretek mert amerikai hesston licensz gépek, francia összeszereléssel.
Eléggé sajnáljátok a madzagot a báláról, vagy nem jó a monitor. Elég kócos a guriga, a szélén nincs elég madzag.
Válasz marikovecpeti #266. hozzászólására
Szia, most cseréltünk 2pár csapágyat az 5670H-n a lánckererék hajtások mögött, col méret minden skf-tudott hozni de 53000ft volt a kínai csapágy is. Lucernában pedig ilyen bálákat csináltunk madzaggal.
Sziasztok fórumozók.Idáig kisbálázóm van de gondolkozik váltani körbálázóra,de nem ismerem őket. Miben jobb a hálós kötés mint a madzagos? Hesston fiatagri bálázók alkatrész ellátottsága, megbízhatósága és bálatömörsége milyen? Főleg lucernát és szalmát bálázok saját részre. Válaszaitokat előre is köszönöm
Válasz sanyi1965 #200. hozzászólására
Válasz szabi-kallay #198. hozzászólására
Válasz petsudo #1. hozzászólására
Válasz kiskuko654 #258. hozzászólására
Ha aktuális még a könyvkérés, írj
Válasz ..MZ/X.. #260. hozzászólására
Köszönöm a segítséget, akkor neki állunk.
Válasz Isssti #259. hozzászólására
Nyugodtan vágd le a kapcsokat és tűzd újra. Csak arra figyelj, hogy egyforma hosszúak legyenek a hevederek.
Zöldnek nincs különösebb trükkje. Hengereknél a lehúzó kések legyenek élesek és legyenek beállítva. 140 a max méret amit szabad szedetni vele. Nekem az osztrák adta vele a plusz görgőt ami lekorlátozza ekkorára a bálaméretet.
Az elején lassan a közepét kell szedetni, ha már forog benne az anyag akkor felváltva csak a széleit. Ahogy egyre nagyobb a guriga egyre sűrűbben kell oldalt váltani, így szép sarkos lesz.
Csomagolni meg simán bálacsomagolóval.
Sziasztok, olyan kérdésem lenne hogy az 5670H bálázón a szíjakon mennyit lehet rövidíteni (mivel újra szeretném kapcsozni a szíjakat)?
Valamint használja e valaki zöld lucerna bálázásra mi a trükkje neki? És utólag becsomagni hogy érdemes a bálákat?
Helló érdeklődnék nincs e valakinek felesleges gépkönyve 5580 bálozóhoz?
Hello Mindenki!Lenne egy fiatagri 5880 körbálázo ami nem hajlandó elvágni a hálót!Van itt valaki akinek van ilyen tipusu bálázója és tudna benne segiteni!?Ha megirná a számát holnap tesztüzem közbe felhivnám!
Köszönöm
Válasz sopronijano #249. hozzászólására
Kényszerpálya nekem is az volt kikopva,+a 3db görgő ami a rendfelszedőt ami vezeti.
Válasz sopronijano #249. hozzászólására
De az is lehet, hogy a rendfelszedő ujjak elnyúltak, vegyél egy újjat és mérd össze a régivel és,ha nem egyforma akkor az a baj
Válasz sopronijano #251. hozzászólására
Nézd meg a rendfelszedő tengelyeinek a perselyt,hogy nincs e kikopva,
Válasz csontii #252. hozzászólására
Nézd meg a rendfelszedő tengelyeinek a perselyt,hogy nincs e kikopva,
Válasz sopronijano #251. hozzászólására
A rendfelszedő újjak átfordulnak,forognak körbe körbe és nem tudja felemelni a szénát.
Le van engedve,tolja a rendet és így is marad!
Válasz sopronijano #249. hozzászólására
Engedd lejjebb a vonópadot.
Hesston 5580 bálázóhoz kérnék segítséget! Nemtudom felszedni a szénát,mert sokat elhagy! Nem ér le a rendfelszedő + Mit lehet csinálni hogy leérjen? Valki járt e már így?
Válasz ..MZ/X.. #247. hozzászólására
köszi