Gázolaj árak 633 Ft Benzin árak 647 Ft EUR 392 Ft USD 365.76 Ft CHF 401.28 Ft GBP 458.3 Ft

Fórum

Becenév: szegecs001
Csatlakozott: 2013-12-02 18:00:56
Utolsó belépés: 2022-08-08 12:24:09
Fórum hozzászólás: 10

Fórumhozzászólásai

2022 évben 369,19 Ft/Euro
2023 évben 400,66 Ft/Euro

3 hektár alatti állami földek értékesítésére benyújtott pályázatomra érkezett mai válasz:

Tárgy: Tájékoztatás vételi ajánlattal összefüggésben
.... az ingatlan a vizügyi igazgatási szervek irányításáért felelős miniszter által kiadott nyilatkozat alapján nem értékesíthető, tehát az elidegenítésnek jogszabályi akadálya van, az adásvételi szerződés megkötésére nincs jogi lehetőség. Kérem a fentiek szíves tudomásul vételét.

(Adom is meg nem is: NFK)smile angry
Hasonló tapasztalatok?

Erről lenne szó (sztem):
"Elnök úr határozott igénye (a NAK központi elképzelésekkel összhangban), hogy a "szokásos" falugazdászi és tanácsadói munkán túl (őstermelői ig., EK ügyintézés, kárenyhítési eljárás, Web-GN és Nitrát adatszolgáltatás, stb.) a kamara megyei szervezete is nyújtson az érdeklődő gazdák részére bizonyos szolgáltatásokat. Ilyenek például: mg. felhasználású gázolaj jövedéki adó visszaigénylése, Gazdálkodási Napló tényleges vezetése, pályázatok írása, Nitrát rendelet szerinti talajmintázás, tápanyag-gazdálkodási tervek készítése, szakmai nyilvántartások és jelentések készítése, szakmai oktatás stb.

Ennek a formai kereteit a megyei KFT, illetve az ezen keresztük kötendő Tanácsadási és Szakképzési Szerződések segítségével biztosítani tudjuk.

Mivel azonban közeledik a támogatott szaktanácsadási szerződések megkötésének időszaka, azért kérem, hogy a fenti plusz munkákra vonatkozó (a vállalt tevékenység lehetőleg pontos meghatározásával) mindenki jelezze, hogy az ő területén a gazdák részéről milyen esetleges további igények merültek már fel korábban is, illetve, hogy milyen feladatokat tud és akar ügyintézni.

Egyes felsorolt feladatok esetében várhatóan lesz egy határérték megszabva, amely üzemméretig (vagy spec. mutatóig.) a szolgáltatást ingyen, minden érdeklődő ügyfél számára minden falugazdász által nyújtani kell, illetve a mérték fölötti ügyek átkerülnek a fizetős szolgáltatások körébe. Ennek elvégzése után a feladatban résztvevőkkel teljes körű elszámolásra kerül sor.

Kérem továbbá mindenki által megjelölni, hogy iskolai végzettsége vagy szakmai tapasztalata alapján a mezőgazdaság mely szakágazatával kapcsolatos szakmai információk pontos nyomon követését, esetleg jogszabályi stb. kivonatok elkészítését tudja magára vállalni, mint az adott szakágazat megyei referense (pl. kertészet - gyümölcs, kertészet - zöldség, szántó, erdő- és vadgazdálkodás, stb....), vagy valamely kapcsolódó, a termelők mindennapjaiban jelentkező egyéb területek összefogását(pl. adózási ismeretek, pályázatfigyelés, hitel konstrukciók és biztosítási típusok, támogatási jogcímek, HMKÁ-elemek, JFGK-ismeretek, földhivatali eljárások, jogszabály figyelés,környezetvédelem, VPOP ügyek, stb.) vállalja hasonló módon.

Az általános, legtöbb ügyfél által feltett kérdésre adandó válaszokat természetesen mindenkinek ismernie kell. Egyúttal felhívom mindenki figyelmét a kamara honlapján, az alábbi linken elérhető, ugyanezen célt szolgáló információs felület használatára is: http://tudas.nak.hu/hu/.
A fenti vállalások arra vonatkoznak, hogy ezek az emberek a vállalt szakterületben elmélyednek, nyomon követik a jogszabályi stb. változásokat, megoldási javaslatokat is tesznek.

Mindezek összhangban vannak a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara országos felépítésének elképzeléseivel is."
Ki mit "varr" erre?smile wacko

12. A közszolgálati tisztviselőkről szóló törvénnyel összefüggő átmeneti, módosuló és hatályát vesztő szabályokról, valamint egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2012. évi V. törvény módosítása

23. § A közszolgálati tisztviselőkről szóló törvénnyel összefüggő átmeneti, módosuló és hatályát vesztő szabályokról, valamint egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2012. évi V. törvény (a továbbiakban: Kttvá.) 1. alcíme a következő 19/E. §-sal egészül ki:
„19/E. § (1) A 2013. december 31-én hatályos 11. § hatálya alá tartozó kormánytisztviselő illetménykiegészítését a 11. § szerinti szerv jogutód államigazgatási szervénél (e §. alkalmazásában a továbbiakban: jogutód államigazgatási szerv) 2014. június 30-ig a 2013. december 31-én hatályos 11. § szerint kell biztosítani.
(2) A 2013. december 31-én hatályos 11. § hatálya alá tartozó kormánytisztviselő illetménykiegészítését 2014. július 1-jétől a jogutód államigazgatási szervnél irányadó szabályok szerint kell biztosítani.
(3) A 2013. december 31-én hatályos 11. § hatálya alá tartozó kormánytisztviselő illetményen kívüli juttatásait 2014. január 1-jétől a jogutód államigazgatási szervnél irányadó szabályok szerint kell biztosítani.
(4) A 2013. december 31-én hatályos 11. § hatálya alá tartozó kormánytisztviselőnek 2014. január 15-ig írásban nyilatkoznia kell az (1)–(3) bekezdésben foglaltak tudomásul vételéről. Ha eddig az időpontig nem nyilatkozik, illetve úgy nyilatkozik, hogy nem fogadja el az (1)–(3) bekezdésben foglaltakat, a jogutód államigazgatási szervvel
fennálló kormányzati szolgálati jogviszonya 2014. március 31-ével törvény erejénél fogva megszűnik. A jogviszony megszűnéséről a kormánytisztviselőt írásban értesíteni kell.
(5) Ha a kormánytisztviselő a (4) bekezdés szerinti nyilatkozat megtételére nyitva álló határidőt elmulasztja, 2014. január 31-ig igazolással élhet.
(6) A (4) bekezdés szerinti jogviszony megszűnés esetén a jogutód államigazgatási szerv a nyilatkozattétel napjával, illetve ha a kormánytisztviselő a (4) bekezdésben meghatározott időpontig nem nyilatkozik, 2014. január 16-ától mentesítheti a kormánytisztviselőt a munkavégzési kötelezettség alól. A kormánytisztviselőt jogviszonya megszűnéséig legalább egy hónapra mentesíteni kell a munkavégzési kötelezettség alól. A kormánytisztviselő a munkavégzési kötelezettség alóli mentesítés időtartamára illetményre jogosult. A Kttv. 85. § (2) és (3) bekezdésében meghatározott összeférhetetlenségi szabály nem alkalmazható a munkavégzési kötelezettség alól mentesített kormánytisztviselővel szemben. A munkavégzés alól a kormánytisztviselőt a kívánságának megfelelően – legfeljebb két részletben – kell mentesíteni.”
24. § Hatályát veszti a Kttvá. 11. §-a. smile w00t

Igazad van, és nagyszerű, hogy a nov 30-i hozzászólásodtól függetlenül nekem is eszembe jutott. (Sajnos nem régen fedeztem fel ezt a fórumot.)
Viszont mielőtt még megvárnánk, hogy mindenkinek "eszébe jusson" el kell kezdeni felépíteni.
Akkor kezdjük! Amivel elkezdem az talán gyorsan, "kéregből" egy vázlat, illetve cselekvés terv:
- Jogszabályi háttér megismerése, alkalmazása a teljes műveletre
- A jelenlegi elképzeléseket, elvárásokat akár jelen fórumon belül összegyűjteni
- Kapcsolatfelvétel egymással
- Kapcsolatfelvétel NAK vezetőkkel
- Szakszervezet létrehozásának "kellékei"
- Létrehozni a szakszervezet SZMSZ-ét (szolgálati és működési szabályzat)
- És érvényesülni.
(Várom a kiegészítéseket, az elemeket, a hozzávalókat. Majdnem azt mondtam: "GYERÜNK CSINÁLJUK MEG!) smile mellow



Előzmény: #1488 hozzászólása



REBEL szépen összefoglaltad a jobb sorsra érdemes hálózatunk történelmét. Természetesen pozitívan illik hozzáállni a jövőhöz, a tapasztalatok megőrzésével. Remélhetőleg sokkal több falugazdász böngészi ezt a fórumot, mint ahányan hozzászólnak. Ahogyan én látom a hozzászólók többsége, illetve mindenki, az elvárthoz képest többet tesz munkája során. Nyilván ezt nem a megyei főnökök vállveregetéséért tesszük. Elismerést csak az ügyfeleinktől kapunk már évek óta, és valljuk be jobb érzés többszáz gazda megbecsülését kivívni, akik már ragaszkodnak hozzánk, mint az egyre gyakrabban változó főnökség szeszélyeit kezelni (...)
Fg64-hez hasonlóan én is megkaptam a tanusítványomat (végkielégítést) a NKE-től. Viszont nem kaptam semmilyen tájékoztatást az alábbi szervtől:

Magyar Kormánytisztviselői Kar Országos Iroda
1051 Budapest, Arany János u. 25. III. emelet
(Nyilván minden kolléga emlékszik erre a "szervre", amely érdekeinket mindenáron védi (egészségsarok stb))
Kíváncsi lennék rajtam kívül vannak-e olyanok, akiknek eszébe jutott már az, hogy ennek a néhány száz fős - lehet, hogy nem is mindenben teljesen egységes- falugazdász csapatnak, hogyan lehetne létrehozni egy tényleg alulról szerveződő érdekvédelmi szakszervezetét, amelyre a legjobb apropó ez a NAK-hoz való átkerülés. Feltehetőleg van legalább EGY olyan kérdés, elvárás, vélemény amely mellett mindenki egységesen tudna állást foglalni. smile mellow


Látom mindenhol alakulnak a dolgok. Persze a lényeg és a részletek még hátravannak. De minden kolléga gondoljon bele, főleg az öregek: hanyadik politikai vezetést "szolgáljuk", hány megyei vezető, illetve főnök adja a feladatokat, vagy éppen osztja az észt? Hányszor változott már a hivaalunk neve, hány munkáltatónk volt már?
(Személy szerint én a 4. kormánynál és a 6." főnökgarníturánál" ; és az 5. hivatali elnevezésnél tartok.) Nem ez számít. Egyáltalán nem ez. Kint vidéken vegyék hasznodat a gazdák, őket szolgáld, tégy mindent legjobb tudásod és szándékod szerint. Mert gondolkozz el rajta: az utóbbi időben ki köszönte meg a munkádat, ki ismerte el a tevékenységedet?
Továbbra is kitartást és nyugalmat kívánok! smile smile

Egyik megyei vezetőm azt a végleges tájékoztatást adta, hogy jan. 1-el minden, tehát minden falugazdász átkerül a kamara állományába. Tizenéve vagyok a hálózatnál, tehát minden fórumozót megértek, akiket ez a bizonytalanság némiképp felőröl. (Éppen 8 éve 2005 Karácsony táján én is kaptam egy szerződést felmondó levelet - akkor még vállalkozók voltunk néhányan - majd két hét múlva már a köztisztviselői esküt mondtam.) Sajnos tudomásul kell venni mindenkinek, hogy egy dolog biztos: a változás. A részletek agyalásán pedig, saját egészségünk érdekében ha javasolhatom: senki ne eméssze magát. Esetleg csak akkor, ha van ráhatása a történetre. Ha pedig nincs akkor meg minek? ....
Mindenkinek nyugalmat és kitartást kívánok! smile aikido

Sajnálattal látom, hogy szerte az országban senkinek sincs információja a jövőnket illetően. Az illetékesek nyilatkozatai pedig a ráolvasás kategóriáját ha elérik ( ráolvasás: mágikus célra használt, hagyományos formában élő szöveg. Egyének adják elő, az egyéni élet befolyásolása céljából. Keletkezésének és fennmaradásának alapja a kimondott szó hatékonyságába vetett hit.)
A NAK a körzetem településein pedig az önkormányzatok megkeresésével agrárgazdasági bizottságok létrehozását bonyolítja decemberben. A település vezetői tőlem - a falugazdásztól- kérnek információt az egész ceremóniáról. A településeimen jelölni akarnak a polgármesterek ebbe a bizottságba, mondván én látom át legjobban a földügyeket. (Persze ez nem kivitelezhető, a vonatkozó NAK határozat értelmében.) smile closedeyes

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Szerdán csökkennek az üzemanyagárak. Mutatjuk, mennyivel
Szerdán csökkennek az üzemanyagárak. Mutatjuk, mennyivel
Így alakulnak a benzin- és gázolajátlagárak.
Felszámolták az utolsó blokádot is. Befejeződött a lengyel gazdatiltakozás?
Felszámolták az utolsó blokádot is. Befejeződött a lengyel gazdatiltakozás?
A gazdák február eleje óta lassították a kamionforgalmat több határátkelőnél.
ROLEX / ROL/EX - APG Gruber 2, 6m - RAKTÁRKÉSZLETRŐL
ROLEX / ROL/EX - APG Gruber 2, 6m -...

2.250.000 Ft

AGROMASZ/ AGRO-MASZ AP30 GRUBER PACKER HENGERREL - RAKTÁRKÉSZLETRŐL
AGROMASZ/ AGRO-MASZ AP30 GRUBER PACKER...

2.150.000 Ft

AGRO-MASZ/AGROMASZ APS40H - KULTIVÁTOR - RAKTÁRKÉSZLETRŐL
AGRO-MASZ/AGROMASZ APS40H - KULTIVÁTOR -...

3.950.000 Ft

AGRO-MASZ/AGROMASZ AU36 - MAGÁGYKÉSZÍTŐ KOMBINÁTOR - RAKTÁRKÉSZLETRŐL ELÉRHETŐ
AGRO-MASZ/AGROMASZ AU36 - MAGÁGYKÉSZÍTŐ...

1.750.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]