Hirdetés
Fórum
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Szója termesztése új
- Napraforgó-termesztés új
- S.O.S. új
- Permetezéstechnika - fúvókák új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Körbálázót, de milyet? új
- Mezőgazdasági támogatások, agrárpályázatok új
- Búza gyomirtása új
703 hozzászólás
Válasz Ares 826 #651. hozzászólására
2.8 euró/liter fél áfásan.
Válasz mtz1221 #650. hozzászólására
Csak szólok, nehogy ártó szándékot, vagy bugyutaságot lásson bennem bárki-akárki-mindenki... No meg a senkik!
Válasz mtz1221 #646. hozzászólására
Mennyiért vesztegetnek egy 200 hordóval??? Én a TEXACO használom 15W-40 és 10W-40 més hála istennek nekem sem volt olaj miatt gondom.
Válasz gcastle #649. hozzászólására
Ha asszony gyerek nem tart annak,akkor mit érdekel idegen minek tart ?
Válasz mtz1221 #648. hozzászólására
Időben cseréld, minőség (API-SAE stb...) meglegyen, levegőszűrőre figyelj, aztán szerintem nincs baj... Bár más topicban nagyképű-arrogáns bohóc vagyok...
Válasz bandigh #647. hozzászólására
Nem akarok én senkit sem befolyásolni,de túl komplikáltam eddig az olaj választást arra jöttem rá.De az én hülyeségem mert van a családban egy mtz 15000 -rás gyári főtengellyel meg egy rakovica 18000-sel,és egész életükben legolcsóbb sae 30 meg sae 40-es olajjal mentek.
Válasz mtz1221 #646. hozzászólására
Olaj influenszer letté?
Válasz jamo #635. hozzászólására
Én is befejeztem az olaj keresgélést.Találkoztam egy birtok műhelyfőnökével akik 25 éve hazai olajat használnak minden traktorba/kombájnba.Van köztük 28000 órát ment kocka magnum meg 15-16000 órás jd is.Vettem egy hordóval,és ha nekik jó akkor az én gép parkomnak túl jó lesz.
https://fam.co.rs/art/42/ulja-i-fluidi-za-motore-motorna-vozila-i-mehanizaciju/motorna-ulja-za-komercijalna-vozila/fenix-superior-sae-15w-40.html
Válasz zoziii #644. hozzászólására
https://www.google.com/amp/s/mannol.blog.hu/2016/04/22/gyakori_tevhitek%3flayout=5
Válasz cross #631
Válasz szanberg #642. hozzászólására
Úgylátom, hogy csak SZk-ba lehet.
Onnan a cseh webhelyről rendelni lehetne szerinted?
Meg ilyen
https://lascora.sk/produkt/fuchs-silkolene-pro-4-10w-40-4l?
https://granex.cz/castrol-power1-r40-1l
Válasz *** HM *** #637. hozzászólására
Köszi
https://www.motostar.sk/spotrebny-material/oleje-a-kvapaliny/2-takt-oleje/power-1-a747-1l/
Válasz szanberg #636. hozzászólására
https://www.torriacars.sk/motocyklovy-olej-castrol-1l-a747
Válasz *** HM *** #634. hozzászólására
70-80 fok a talajozós traktorok üzemi hőmérséklete nyáron. De ha 6497 3tengellyel 55-el szállít akkor is 80 tud lenni nyáron ez!
Bár még nem láttam ilyet de szerintem 100 fok körül jelezhet be, azt gondolom.
Válasz mtz1221 #628. hozzászólására
Kétütemű olajukat motorfűrészbe, kabócába,lombfúvóba. SAE30 olajukat fűnyírókba, honda szivattyúba. Hidraulikaolajukat öreg teleszkópos rakodóba hosszú évek óta. Eddig egyikkel se volt gond sose.
De azért dízel motorokba én se ezt használom.
A váltóolajnak mi a jó üzemi hőmérséklete?
Mikor villan ki az égő hány fokon?
Mennyi idő mire ez lehűl vissza?
Válasz mtz1221 #628. hozzászólására
Centrifugázott fáradt olaj?
Kösz akkor ezzel sem kell foglalkozni,pedig jó az ára.
Válasz mtz1221 #628. hozzászólására
Max Mtz-be. A legtöbb olajuk jóváhagyása nem valós. Ami rá van írva a flakonra azok max ajánlások a mannol felől.
Meg még vannak érdekes dolgok:
https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137578997&t=9014426
Válasz mtz1221 #628. hozzászólására
Én a ts-4-et használom már évek óta ( léghűtéses motor) és nyáron nagy melegben jóval lejjebb van az olajhőfokom mint az előtte lévő olajnál (hardt oil)
Válasz mtz1221 #627. hozzászólására
Gondolom alsó érték, felső érték. A kettő között nyit.
ILYEN MANNOL olajat használ e valaki,tapasztalat ??? Nagyon jó árban lenne,csak még nem is hallottam róla.
EZEN a szűrőn mi célt szolgál hogy 2 Bypass szelep nyomást ír ??? Két Bypass szelepje lehet vagy csak e két nyomás között működik ?
Sziasztok!
Benzin-gázos targoncába mennyi üzemóránként illik olajat cserélni?
Válasz Bárány #624. hozzászólására
Megoldódott: a hideg az oka.
Apró buborékok vannak a váltó/hidraulikaolajban. Lehet ez a hideg miatt, (a kép készítésekor még nem melegedett fel, egy-két percet járt csak), vagy más gebasz van?
Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #622. hozzászólására
Perselyekbe, csapokra jó, de nem mindenhova..
Kálcium szulfonàt alapú majdnem mindenhova jó, de nem olcsó
Homlokrakodohoz szeretnek kipbobalni grafitos zsirt, mert hagyomanyos EP zsirral egy nap munka utan mar nyöszörög.
Kerdes hogy a grafitos jo lesz csapagyakra egyeb helyekre a gepen?
Nem akarok tobb felet hasznalni mert levegos zsirzo van amibe egyfelet tennek.
Válasz szanberg #620. hozzászólására
Üdv Szanberg, telefonszámot légyszíves szaszga@gmail.com, kubotákról szeretnék kérdezni...
Full gulf
Válasz Drisa #618. hozzászólására
MF 3095
Válasz Dave #617. hozzászólására
Milyen traktor azt add meg és akinek van olyan majd segít.
Válasz Drisa #616. hozzászólására
Összekapcsol a hajtás csak úgy, nem találok róla semmi írást.
Válasz Dave #615. hozzászólására
Fékezett vagy nem? Illetve minden gyártó előír valamit... azt kellene követni.
Első kerékagyakba milyen olajat szoktatok tenni?
Válasz *** HM *** #612. hozzászólására
Raktam TierIII-as motorú Fergába(6497) már ilyen JD olajat, mert túl futott csere perióduson, hordós elfogyott hirtelen jöttem haza Miskolcról, axiba beugrottam, ambra nem teccett hát vittem ebből.
Nem volt ott semmi difi, igaz hiába 11zer óra körüli a szeker erre olajat nem kell 300óra alatt rátölteni,mindegy milyen van benne...
Válasz *** HM *** #612. hozzászólására
Próba!
A jdplus50 2 15w40 melyik másik olajakat verte le? ... Mikor nem ezt pakoltátok a jdbe...
A shell r4l nem tök ugyanez?
Ez tiszta más összetételű jd motorokhoz igazított lötyi valóban?
Cf4 igényű motor örülne ennek s megtáltosodik mit gondoltok?
Valaki használt ilyen olajat,vagy egyébb terméket?Vélemény,tapasztalat?
Válasz szanberg #609. hozzászólására
Ezt az olajat,SAME váltóba vették.
Kérdés,oda jó e?
Gépkönyve 30-ast ír.
Válasz Mf-es? #607. hozzászólására
Az adagolós motorokhoz még jó a STOU, CR-ekhez már CI4-est írnak elő a tizenéves gépeknél is, illetve azért is nem érdemes ilyet tenni a motorba mert kb drágább mint egy 15-40-es olaj ami többet is tud teljesítményszintje alapján. Jellemzően 800Ft/liter áron 208-as hordóval kapható CI4-es minőségi olaj ami jó a CR-motorokba is meg a régiekbe is, a Stou valamennyivel drágább főleg a Metabond.
Váltóban egyébként meg azt kell nézni, hogy a kinematikus viszkozitás indexe mennyi, 110 fokon 13,5 mm2/s felett kell, hogy legyen, MF-nél ez az előírás.
Én régebben mobil agrisuper STOU-t használtam, aztán átálltam a Gulf STOU olajára, meg motorolajból is ezt veszem már, jó áron prémium kenőanyag
Válasz Mf-es? #607. hozzászólására
Itt csak az a kérdés hogy a CF4-től többet kér e a traktorod (nem hinném).Meg amúgy is bármelyik 15w-40-es ásványi olajtól,úgyis különb.
CF 4
Válasz Sanyee #606. hozzászólására
Válasz Mf-es? #605. hozzászólására
Stou-ba leginkább 10w30-ak vannak előírásként. Ezen a 40w olajon csodálkoztam.
* Stou motor, váltó és hidraulikába való ahol ez előírás. Fékfolyadék persze hogy nem.
Válasz Drisa #604. hozzászólására
Ez az univerzális olaj,W40-es.A traki gépkönyve,30-ast ír.Szerintem,ezért se jó bele.
Válasz Sanyee #603. hozzászólására
Igen mert váltó és hidraulika rendszerbe való ahol ez közös rendszeren van, de máshova nem való. Pl tiszta hidraulika rendszerekbe sem ajánlott. A rövidítés nem azt jelenti hogy ha szuper traktorod van akkor ez bárhova öntheted ahova olaj kell. Pl fékolaj helyett sem jó!