Gázolaj árak 633 Ft Benzin árak 647 Ft EUR 393.39 Ft USD 367.51 Ft CHF 401.77 Ft GBP 459.14 Ft

Fórum

Becenév: agronomusnorbi
Csatlakozott: 2023-09-19 20:01:10
Utolsó belépés: 2024-04-10 19:46:27
Fórum hozzászólás: 31

Fórumhozzászólásai

Árpánál nagyrészt kint a zászlós levél.....5 lyukas ,,hugyozós" fúvókával 100 liter nitrosol kimenet még rá,vagy nagyon kockázatos lenne a dolog?

Előzmény: .Feco. #173 hozzászólása



A kisgazda pont azért vesz kombájnt,hogy le legyen szedve időben az övé is.......és kicsi alatt olyanra gondolok,akinek van mondjuk 30-40 hektárja 4 darabba,3 növennyel........nekem pl pont ez a felállásom,és egy jó kis 514-essel röhögve learattam max 2 nap alatt /növény úgy, hogy én is szállítottam be......mióta cégnél dolgozok,leszedem a Tucanoval,de ha nem nekem kellene kombájnozni,az biztos hogy most is a sajáttal vágnám.....évente max egy 100-as volt ráköltve meg a gázolaj,és sose hagyott cserben.....na meg olyan is volt,hogy majd minden nap mehettem vágni ide még oda,mert a szolgáltatók majd csak egyszer érnek oda.....meg tudod érteni,ha az ideg szétvágja a gazdákat mikor húzódik az aratás

Előzmény: VMisi #642 hozzászólása



Én fújtam kis harmatra is már,nem bántotta.....JD 732-vel 150 litert szoktam szórni szürke fúvókával,1-1,2 baron,szépen dolgozik,az automatikának semmi gondot nem okoz.....de még a 0,8 se....csak a membrán nyisson ki......repcével van tapasztalata valakinek?Szár megnyúlás kezdetén jár, 150-200 litert gondoltam neki adni Instrist inhibítorral,hogy elnyújtsa a feltáródást a tenyészidőben,és ezzel le is lenne tudva a nitrogén fejtrágyázás meg a 170 kiló is ki van maxolvasmile sweatdrop

Előzmény: VMisi #871 hozzászólása



Mert nem mutat esőt előre 2 hétre,csak meleget meg szeletsmile sweatdrop

Előzmény: Jóskabáttya #868 hozzászólása



De nitrosol után is?Nem perzseli meg a növényt,ha meg lesz törve a hengerrel utána? A szemes technológiával nyilvánvalóan nem fogja,viszont nedvesség nélkül a bánat tudja mikorra fejtené ki a hatását....a javát elszórtuk 12.én,azok kaptak is 15-6 milit,meg is látszik a hatása.....na ugyan ezt az eredményt szeretném elérni,azért próbálnám folyékonnyal,hátha időben előbb fel tudná vennismile smile

Valaki próbálkozott már olyannal,hogy nitrosol kiszórása után pár napra rá lejárta a táblát hengerrel? Croskill és gyűrűs áll rendelkezésre.....Amolyan bedolgozás gyanánt.....felső rész száraz,esőt nem mutat 2 hétre előre értelmes mennyiségetsmile sneaky

Előzmény: t.romsics #1932 hozzászólása



Most nem is akarok még bele menni,március közepére terveztem első nekifutásra a gyomirtást,hőmérséklet és időjárás függvényében persze......tavaly orbitális módon sikerült megcsúszni,mert akinek a dolga lett volna a szervezés,az mindenhol volt csak topon nem,én idén nem akarom elkövetni ezt a hibát.....nameg azért gondoltam a Fullra,mert az egymenetben intéz mindent.....idén nagyon nem az az év van,amikor a gazdák indokolatlan számlákat szeretnének kapnismile sweatdrop

Előzmény: t.romsics #1924 hozzászólása



Ez konkrétan az Aurora 40 Wg és a Mustang Se (vagy Forte?) keveréke.....sok a viszonylag késői vetés,és sok olyan, ami decemberi műtrágyaszóró-tárcsa kombóval lett vetve......nem jelentős benne a veronika,de előfordul főleg foltokban......ha nem muszály,nem mennék külön rá,ha jók a tapasztalatok esetleg ezzel a szerrel,akkor meg lehetne oldani 1 menetben arra gondoltam

Sziasztok.....AuroraFull csomaggal van valakinek tapasztalata?Tudom,veronika és társai ellen ősszel a legjobb védekezni,vagy most izibe Legatoval,vagy valami hasonlóval,de az jelenleg nem lesz sajnos opció,illetve a gyomnyomás sem feltétlen indokolnásmile rolleyes

Előzmény: envagyok2 #803 hozzászólása



Én tegnap raktam ki új sárga lapot,ami kint volt azon 6 ormányost találtam,igaz azt még január elején tettem ki,mikor volt egy melegebb hullám .....nagyon remélem hogy nyugton maradnak még,a fene se akar már most fújkálnismile glare

Sziasztok.Csak érdeklődés képp kérdezném hogy egy BrownBox monitorból és egy ITC antennából összehozható-e egy Atu kormányforgató motorral automata kormányzás?Jelenleg sorvezetőként van használva,szabad kezes kormányzással is van olyan pontos,hogy nem lesz csíkos mondjuk egy tarlókezelés,de azért egy forgató motorral egyszerűbb lenne....igazából néha vegyszerezésre,gyakran pedig műtrágya szórásra lenne használva....illetve ha lehetne egy kicsit pontosítani rajta,akkor talajmunkára.....Mit lehetne kihozni belőle?smile smile

Előzmény: trikolor5 #1032 hozzászólása



Milyen gépek állnak rendelkezésre?smile smile

Előzmény: Csavarkulcs #1031 hozzászólása



Jó is van ez így,de innovációként meg forradalmasított dolgként haknizni vele 40 ezerért,hát leszakad az arcom nasmile sweatdrop
Nekem is mostanában egyre jobban tetszenek az amcsik módszerei......főként a classik DiscRipperek tavasziak alá....tárcsával felül kicsit aprítani-bekeverni,lazitókésket 35-40 centire járatni,henger ha kell van,ha nem akkor levenni,aztán kalap kabát tavaszig.....felül kicsit látványosabb,alul meg csak át van roppantva a szelvény ......szerintem a legjobb alternatíva a szántás kiváltsága első nekifutásra

Előzmény: termelo #1026 hozzászólása



Új konstrukciókat?Mi abba az új,hogy a Lemken újra feltalálta a lúdtalpas szántóföldi kuktivátort? A CrossCutter Disc,az oké,bár a hullámos tárcsa sem új dolgog,csak (talán) az elgondolás,hogy tegyük fel egy Carrierre....részemről egyébként sekély művelés terén a rugóztatott lúdtalp kapa a nyerő,lehetőleg a fecskefarkas fajta....mert az az,ami csak elvágja a gyökérzónát,mögötte egy sor fésű,az kifordítja a gyomor,meg esetleg egy henger,ami vissza zár....és kalap kabát....persze ehhez olyan talaj is kell,ahol nem 10-15 centis gödröt vannak,mint egy elbaszott szántásnál.....nincs új a nap alatt,csak elfeledett dolgok és praktikák újra csomagolva.......a 6 méter 200 ló az egy nagy osztás közű,masszívabb kombi lúdtalp kapával nagyjából....persze nem mindenhol......az hogy a gépkönyvbe mivan megadva,az meg csak egy nagyon nagyívű támpont......Jó példa volt erre kb 3 éve a Köckerling Vector 460 kontra JD8430 .....ott is minimum 220 ló van írva,ezzel szemben a 310(?) ló vért hugyozott előtte,már 15 centin is

Előzmény: MTZ1221.3 #236 hozzászólása



Azt mondtam hogy ez a legegyszerűbb,nem hogy a legjobb.....gyakorlatilag nem az én gépeim,ahol dolgozom már vagy 15 éve így mennek, már amikor Mtz-re kerül a sor,ami mostanában már egyre ritkább......saját pénzből meg had ne finanszírozzam már másnak a gépeitsmile sweatdrop Sajátom az gyári egykörös,a pótkocsim is....ha úgy adódna,nyilván átalakítanám

Nálunk a munkahelyemen Mtz-vel meg nyugati gépekkel is van húzva Fliegl és Farmtech kocsi,perzse mind 2 vezetékes.....ha Mtz-re került a sor,le lett cserélve a piros csatlakozófej a hagyományosra,és szépen működött úgy mint az egy körös....nekem meg tele lett a tököm,hogy sose találtam normálisat,aztán minden Mtz meg egykörös kocsi kapott piros csatlakozót,azóta cserélgetni sem kell,csak felakasztani.....ez a lehet,szerűbb megoldás,nem átszerelni,ha nem tévedeksmile confused

Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!smile rolleyes

Előzmény: termelo #1000 hozzászólása



Ottvan Norannak a Simple,Busáéknak az SzF 2 soros és Kukti-Kom 3 soros és a Sokorónak az Smk mulchkulti....lennének alternatívák,a legnagyobb baj az,hogy a gazdák nagy többsége még mindíg nem érti azt meg,hogy az iszcs technológia nem vezet sehova......ha nincs rá igény,akkor pedig a gyártóknak sem érdeke,hogy törjék magukat.....Noran megtalálta a rést pl az injectálóval annak a Cultan verziójával és sávművelővel is.....ha rohamokat elkezdenének terjedni minden szinten ezek a technológiák,ráállna más is,abban biztos vagyok......

Előzmény: termelo #997 hozzászólása



Szinte sosincs csúcsra járatva,az elődje 8430-as volt,az sem volt kihasználva előtte,mert 10 felett bepattogott,ahogy már írtam is......de ha becsületesen le van engedve új lapokkal kötött területen mondjuk első soron,azért a 300 ló kell elé,hogy egyenletesen tudja húzni....az lehet a katalógus ezt maxnak írja,de a 200 ló a hámfára szart előtte,pedig csak 8-10 centi közt akartam vele tarlót hántani.......na de az lenne volt a lényege az irományomnak,hogy attól mert nincs rátapasztva egy gép oldalára hogy Lemken vagy épp Vaderstad vagy Horsch,attól még egyáltalán nem biztos hogy nem tud olyan szintű munkát hagyni maga után mint azok.....a többiek egyet értünk,én is a forgatás nélkülit és a csökkentett menetszámot helyezem előtérbe,saját területen már 7, éve....

Előzmény: termelo #989 hozzászólása



A Diamant meg a Rubin 310-es 8R után van,a Juwel 8-as meg egy 200-as Deutz után......A szakértelemmel gond nincs,mert hozzáértő és jó gépeszek ülnek a gépeken,a Deutzon pont jómagam......a seggét is kinyalom minden gépnek,pont azért hogy szezonba ne kelljen vele szívni,holott nem a saját tulajdonom....Én értem hogy mit írtok,valóban jó anyagból vannak a Lemken cuccok,de a keresztmetszeteken akkor is spórolnak ugyan úgy,mint sok más gyártó is.....pont azokon a helyeken enged az összes gépünk,ahol már szemre is csúcsra van járatva az anyag meg a kötés......azért azt ne gondoljátok már komolyan,hogy a magyar gyártók eladják a gépeket,aztán kalap kabát.....fejlesztenek ők is,nyilván nem olyan mértékben mint a nagyok,de tartosságban biztos hogy nincsenek lemaradva.......Példának vehetjük a Kühne Condor ekéit,azok sem szakadnak szanaszét,pedig egyik sem mai darab már

Előzmény: .Feco. #964 hozzászólása



Olvasom itt a gruber témát az elejétől....nálunk ahol dolgozom, van Lemken Rubin 9-es 6 méteres.....a henger már nem egyszer szakadt le és a váza is tört már el,pedig nincs eszetlenül hajtva,nem is lehetne,mert bepattog....a Diamant 6 fejes ekéről már nem egyszer leszaladt tartóstul az első fej,és nem egy ekenyak görbült már el....Az 500-as Carrier úgy jött meg,hogy az egyik munkahengere gyárilag szar volt,mert engedett,meg csésze is el volt törve......a 4 fejes Juwel szezononként legaláb 2x hagyta el a mankóskereket meg a mélységallitó ingát mert egy ló.asz az egész elgondolás.....most egy Helti Titan kombikerekét szerkesztettük rá,nem is említeném egy lapon a két megoldást egy lapon,előbb fog elrohadni az eke,mint hogy ez bármikor is leszakadjon.....azért nem kell lebecsülni a magyar gyártókat sem,mert ha nem is olyan szép vagy innovatív,az biztos hogy a nyomában van a nagyobb gyártóknak......

Előzmény: Mtz 550E #708 hozzászólása



Szia....perzse hogy működik....én kis Jympát húzok 82-essel,ha össze veszem a késtávot,a legszarabb homokot is megemeli teljes szélességben,azzal szinte bármikor lehet dolgozni.....elmunkálasra ásóboronát szoktam használni,tavasszal,ha télen rá kell menni még,akkor tárcsát

Előzmény: szanberg #661 hozzászólása



Jó döntéssmile laugh
Nekem kifejezetten tetszett,főleg hogy ezzel kezdtem a pályafutásom mint nagy gépész....amúgy masszív felépítésre,kezelni is nagyon jó,az a karfa azzal a Joystickal kényelmes,minden ott van egy helyen......na de az,hogy ha összkerékhajtással akarsz dolgozni,ki kell kapcsolni a hídrugózást,mert kicibálja a ardánt a házból?Na ez volt az első,amin kiakadtam,egy jó IH tárcsázáson kirázza az ember belét.....Mellette 8R310,6155M meg egy 6920-as van,a 2 újon is már volt laptop,apróbb elektromos bajok,de motor karatterisztikára megeszik a Deutzot reggelire,még a 155-ös is.....A traktor piaccal nem tudom mi lesz,de azt nézve hogy minél újabb,annál szarabb csillagászati árakkal,ez megspékelve a kopasz tárcás gazdákkal,nem hinném hogy bárkinek is kedve van kicsengetni 200 lovas gépeket 60-100 millákat

Előzmény: mtz1221 #660 hozzászólása



A régi kis 430-as Agrofarm,amit lentebb véletlenül Agrotronnak írtam,arról tudok nyilatkozni,mert kisegítő munkákat csináltam vele....nekem nagyon tetszett,masszív kis gép,erő is volt benne,ment mint a veszedelem.....mielőtt a céghez kerültem,azzal húzták pár szezont a 3 méteres Rapidot is,félig töltve kicsit komótosan,de egészen jól elboldogult vele,holott azért az nagyon nem ilyen gépnek való,persze sík Aldöldi vidéken......annak soha semmi baja nem volt pár apróság leszámítva kint pl kábel kidörgölődés,egy-két kapcsoló,meg az első hídnál a kerék csavarokat ésszel kellett meghúzni,mert megszakadt a menet.......Van még 2 másik is ismerősi körben,egy sima meg egy AdBlues.....a sima az 60-70 hektáron mindenes,ki sem akar szállni belőle a gazdája,olajcserén kívül hozzá nem nyúltak még,annyi hogy utólag megkapta a 2 külső munkahengert is,így könnyen emel akármit.....az AdBlues az betegesebb,magával az AdBlue rendszerrel szívnak mindíg,módjuk az csak kommunális munkákat csinál a helyi faluban,származó,pótkocsi,hóbortos ilyenek.....de annak se volt még jelentősebb baja ezek mindhárman 100-120 ló között vannak

Előzmény: szanberg #653 hozzászólása



Szia.....ha jót akarsz magadnak,inkább felejtsd el,mert az ideg szét fog b@szni.....én egy 6205 RcShiftel dolgozok főként,amíg viszonylag új volt,szépen ment,de 3-4 éves kora után annyi nyűgje az összes gépnek nem volt a portán,mint ennek 5400 óra alatt....elektronika egy katyvasz,a klíma szintén,összezsúfolva minden,a váltó tetején az összes kábelköteg,sárban beteríti a gané az egészet,aztán fél nap áztatás meg egy fél szippantó víz,mire valahogy kinéz....volt 430 Agrotron,az nagyon jó kis gép volt,de a nagy egy istenverése,főleg a Drótkerrel a háta mögött......azt hozzá kell tenni,hogy első szériás,egy kazal javítóprogram van már hozzá,de én be nem engednék a portára 100-130 lóerő feletti az biztossmile nonono

Előzmény: .Feco. #2241 hozzászólása



Őszinte leszek,konkrétan erről,hogy szártörő gomba,még nem is hallottamsmile sweatdrop Gomba betegségekkel nem szokott baj lenni,idén 90%,hogy megúsztam volna egy kalászvédelemmel,de nem mertem tovább húzni a cérnával,így kapott egy tebukonazolt kalászos előtt 2 héttel......igazából ez kényszer volt,mert a cirok tarló,ahova került volna,mélyfekvésű kötött rész,mire beérett, levágtam,jött az eső,és még hozzá sem tudtam eddig nyúlni.....amúgy nem szoktam monokultúrázni,búza-napra-árpa-cirok forgót alkalmazok.....Nem nagy a birtok,30 hektár 4 kuktúrára osztva,szóval oda tudok érni időben mindenhova,ha igényli,kapja a gombaölőt

Tegnapi mulchvetés......Búza tarló,szalma szecskázva,majd kicsit megkésve kapott egy tarló kezelést,végül vetés előtt 180 kg 3x15-ös Npk-t....vetőmag 220kg/Ha Aurelius.....kíváncsi leszek,mit tud majdsmile thumbup


Előzmény: andrasiandras030 #1907 hozzászólása



Glifozát.....állomány herbicid nem tartja vissza a gyomokat aratás után.....hántatlanok a tarlóim,ahol nem volt parlagfű előtte,ott szinte totálozás nélkül is tiszta,mint ha tegnap lett volna vágva.....de ahol volt,na ott volt mit takarítania a fozátnak

Sziasztok.....egy kis próba,meglátjuk mi lesz belőle.....0,4 hektár,zúzott cirok tarló,nedves,kötött talaj....170kg/Ha
SU Jakubus ősziárpa.....műtrágyát nem kapott,igazából csak magára a direkt vetésre vagyok kíváncsi,hogy mit mutat a gruberozotthoz képest.....smile rolleyes

Előzmény: számkivetett #1380 hozzászólása



El vagy tévedve te tulok,elmondtam a véleményem,meg a valóságot amiben élünk......erre jössz itt a f.... meg a fajtámmal?


Moderátor által módosítva: 2023-10-30 14:07:00

Előzmény: számkivetett #1353 hozzászólása



Most komolyan ez a felhozott érv?Azért nincs név,mert a rohadt korrupt módszerekkel mindenkit el lehetetlenít ez a szarházi banda,akiknek a valagát fényezitek......ugyan azzal a módszerrel operáltok,mint a rendszer váltás előttiek.....aztán ti ugattok,hogy libsi meg komcsi? Mert 10 millió magyar közül csak a köpcös tudja vezetni az országot,aki úgy rángatózik a ruszki vezér előtt,mint akinek orgazmusa van? Hol élsz te ember,szatyorba? Te meg a hozzád hasonló begyepesedett emberek ássák meg ennek az országnak a sírját orosz meg kínai gyarmatként......de remélem,ti is pusztultak leghamarabb éhen,mert azt érdemlitek semmi mástsmile angry

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Üzemanyagárak: reagált a Magyar Ásványolaj Szövetség
Üzemanyagárak: reagált a Magyar Ásványolaj Szövetség
Szerintük a magyarországi üzemanyagárak a környező országok között a...
Sajtóközlemény
A HUN-REN ATK kutatói megfejtették egy különleges dohányfaj ellenállóképességének titkát
A HUN-REN ATK kutatói megfejtették egy különleges dohányfaj ellenállóképességének titkát
Ez a faj a többi növényhez képest sokkal jobban ellenáll a vírusoknak.
Kardános betonkeverő
Kardános betonkeverő

335.000 Ft

Kombinátor 3,2 m
Kombinátor 3,2 m

210.000 Ft

Mtz 80 első híd és kormányoszlop
Mtz 80 első híd és kormányoszlop

55.000 Ft

IVECO DAILY
IVECO DAILY

3.450.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]