Gázolaj árak 633 Ft Benzin árak 647 Ft EUR 391.24 Ft USD 365.1 Ft CHF 400.96 Ft GBP 458.09 Ft

Fórum

Becenév: Sanyo81
Csatlakozott: 2013-12-23 08:20:46
Utolsó belépés: 2024-04-24 08:24:05
Fórum hozzászólás: 74

Fórumhozzászólásai

Nálam nem bánják a gazdák, hogy NAS Z vel vágom a forgójukat. Tény, hogy egy nagy tárcsának mindegy, hogy le van előtte zúzva, vagy nem. A szállítók, a kombájnk, talajmunka gépeit kíméli. A guminak viszont kampec lesz, ha 3. szezonra nem építek fel valami taposót. Első évben nem túl drasztikus volt a gumikár, idén már négyzetcentis darabokban omlik széjjel a kapaszkodóköröm. (bár nem tudom megállapítani, a kukorica vagy a napra bántja jobban) Nem egyszerű olyan taposót kreálni, egyikre sem, ami után ne dugulna a szár.

Előzmény: 6620 #20268 hozzászólása



Nincs kaparólemez a felső tengelyen? Állítólag a KITE mindenkinek felrakja, mert nélküle sok volt a feltekeréses gond naprában. Nekem van, és nem itt volt a gond, hanem a rostákon. W650

Előzmény: szanberg #1373 hozzászólása


Miközben szereltem befelé a dobtakaró léceket, ledöbbentem, hogy az eddig gondoltnál is durvábban középre hord a kukorica asztal. A festék még 2 év után sem kopott le a két szélső harmadáról. Szóval a két szélső sor lánc üresen megy, a középsők pedig agyig vannak kukival. Nincs az a lánc ami ezt kibírná, hogy csak a középső harmad dolgozik. Ezért holnap meg kell válnom a konzolcsiga feltekeredés mentességétől, és kap pár új bedobóujjat. A cséplőnek sem hiszem, hogy jó így, sőt az egész gépnek. Nem tartom kizártnak, hogy ezzel fogyasztáscsökkenést is érhetünk el. Egyenlőre új gyári láncot kap, mert sajnos időközben megérkezett.

Előzmény: bandigh #1360 hozzászólása


Most olvasom a prospektust, rengeteg előnyt írnak, ami talán igaz is lehet. De ott megakadtam, amikor azt írták, hogy "increased conveying speed and capacity". ööö what?

Legközelebb Hollandiában vagy Csehországban elérhető. Szanberg kolega! Megint vissza Cseho?? :D

Hallottatok már a silent drive ferde behordóról? https://www.youtube.com/watch?v=5dF3A_aYne4 Létezik magfelhoró változat, és kalászvisszahordó is. Nem véletlenül kérdezem, épp lánccsere előtt áll a gép.

Előzmény: raba.steiger.320 #1338 hozzászólása



Húúha. Köszi, majd odafigyelek rá. Nálunk a 8xxx traktor szériában a varicool meghajtása hullott széjjel 2000 üó körül. Ledarálta a blokk belsejét. A sok forgács mindent hazavágott. Komplett motorcsere lett a vége. A szervíz tehetetlenül vakarózott a fődarabok halálai után sorban. A kombájnban is ugyanez a motor van. Ami hasznos tanács lehet: a leengedett olajat mindig ajánlott egy mágnessel leellenőrízni. Általában éjszaka lecsorog, a fene szokta figyelni a nagy hordóba mi ment le... Na és az új varicool zsírozható. Bár nem a zsírhiányból adódott a baj.

Előzmény: ermike #18796 hozzászólása



Szép lett a hozamtérkép. Átállíthatod a mértékegységet a menü-> kijelző-> beállítások-> mértékegységek között. Ha hozamtérképed van, akkor 2 monitort használsz, mint én. A felső monitoron lesznek ezek.

Kérdés: az automata szakaszvezérlés Neked hány szakaszra van osztva? (asztal fogás szélesség) Nálam ez hiba a programban, csak egész és fél gépalj van. Így nagyon pontatlan a mérés, ha pl. 1 soron megyek. Búzánál 2 méter szakaszok vannak. Probléma: a lenti monitorról nem viszi fel az adatot a fentire, hogy 6 soros asztal van fent.

Kezdem megszokni a W650 kombájnt. Igaz, a szívem mindig visszahúz. De mióta a fekvő gabonában végzett munkám alapján ott a föld mellett jöttek a gazdák 50ha szója vágás igénnyel, kezdek megbarátkozni. El kell viselni, álló gabonában nincs teljesítmény. Kukoricában meg erő nincs. :) De azért összességében nem annyira rossz az, annak aki JD párti. Egy Claas-osnak csípi a fenekét.

Nos, közben sokat gondolkoztam, melyik a legjobb kombájn. És most rájöttem, megmondom a tutit. Az a legjobb, amelyik valaha behozza az árát. Vagy legalábbis bírja termelni a saját törlesztőjét. Szerintem ez nem a W650 lesz. Messze nem. Mire kifizetődik, vége lesz.

Ja, ha már itt vagyok, újabb problem, keresztbe állt a ferde lánc. Nem volt laza, nem volt tele, megjárattam visszafelé, és átugrott. 400üó-nál.

Előzmény: Sanyo81 #474 hozzászólása


Megjött, itt van. Nagyon ésszerűnek látok rajta mindent, alaposan le van zsírozva, nem sajnálták. A festés puha anyagú. A csavarokat nem árt átnézni, van amelyik, csak bele van kapatva.

A szállítókocsit nem tudtam használni hozzá. A zúzó teljesen beleér a kerékbe. Ha kicsi kerék lenne, akkor talán jó. De ehhez inkább 2 tengelyes kocsi kellene. Kap majd szélességjelzőt, meg kíséretet, aztán hátha nem piszkálnak érte. Egyébként mindegy mert amelyik autós akarja, az úgyis letolja a kombájnt az árokba... meg sem érdemlik, hogy átszereljek.

Előzmény: Vinkó75 #3813 hozzászólása


Alacsony szója volt, a láda alatti gyűjtőasztal végén kezdi gyűjteni szálanként. Beakad ide-oda. Meg nem fordul el, a gyűjtőasztal végén van egy váju. Tegnap már vittem egy kampót, és minden ürítéskor kipiszkáltam. 1db kis pótkocsi el győzte hordani... :)

Ma vágtam szóját. Maci lett a vége. 30q/ha, 10 körüli víz, ha jól hallottam a termelőt.

Napra aratás zúzva?
Szója aratás?
Ezekért mennyit kell kérnem hektáronként ahol jó termések vannak?

Előzmény: szanberg #1290 hozzászólása


Mindjárt előkeresem az árajánlatokat, a T660 volt még lehetőség, de hát nyilván drágább volt. Nem mondom, hogy csalódás, erre számítottam, inkább a kereskedő felé csalódtam, fényezik a cuccot az egekbe magasztalják, aztán mikor ki van fizetve, könyöröghetsz hetekig, hogy a kötelező szervizt elvégezzék. Magasról tojnak a vevő fejére. De a másik nagynál is ez van. Hiába mondtam nekik a "vevőgondozást". Ha én kereskedő lennék, most becsüccsennék magam mellé a gépbe, és beszélgetnénk a lehetőségekről.

Nos, mivel kütyümániás vagyok, és ebben a gépben van is dögivel, lassan azért megbarátkozunk. Főleg azért is, meg kell említeni, rekordot döntöttünk. 6 táblában 23 ha 1 nap alatt. Persze az eddigi 9 évben mindig a nedves dőlt cuccokat súroltattam. Ahogy mondod, ha nem romlik a technika, akkor talán el leszünk egy ideig. :)

Saját 100ha gabona, 200ha kukorica van. Ezek után/közben szoktam menni bérmunkába, amennyiben a rövid szezon engedi. Még a Medionnal voltam, mikor 500ha volt egy évben, azóta folyamatosan csökken. 10 nap a gabonaszezon. De abban már a banket és a kijózanodás is benne van...

Köszi a tanácsot a túlcsépléssel kapcsolatban. Próbáltam, de nagyon óvatosnak kellett lenni, mert 10-11 körüli vizek voltak eső előtt. Rendesen darálja a cuccot egy ilyen manővernél. Különbséget nem vettem észre, bár próbáltam nedvesebb állományban is. Tegnap egy nedvesebb szárú 15,5%-os búzában 2,9-el tudtam menni. Persze, hogy elkapott az eső az utolsó 100 méteren.





Szépen tele van tűzdelve az aratási szezon pihentető esőkkel ugye? Nos, akkor írom a tapasztalatokat a W kombájnról búzában. Próbálom nem nagyon ekézni, nehogy baj legyen. Általánosságban tekintve megy, mint a zsebóra. De valóban. Nagyon csendes, semmihez nem fogható duruzsolás hallatszik, nedvesebb foltokon erősen ingadozott a motorfordulat, akkor volt némi változás. De ez sem hangos zaj.

Rendkívül finoman kopíroz. Erre számítottam. Ebben veri a Lexit lazán. Dőlt gabonában nagy előnye lesz.

Az asztal mögötti tarlóképre szinte hátradőlt helyzetben is rálátni. Ez óriási előny a Lexihez képest. Van is idő nézegetni, mert az SF1 gps is elviszi 10-10 cm ráhagyással.

A pillanatnyi fogyasztás 16 körül van, táblaszinten (ürítéssel) ez már 20, vonulásokkal, ragasztgatás, üresjárat, eső hazamenés, újra kimenés 25,5 l/ha, kényszer kipufogótisztítás, állva járatás.

A ferde burkolata a kardánba is ütközik, és az asztal kardántartó részébe is. Csak úgy lehet nyitni, ha lábbal megnyomom lefelé... Profi tervezés.

Teljesítmény. Ahol a Lexivel mentem 5-6 al, itt bőven elég a 4. (6-6.1 méteres asztal). Régen volt ahol ette a 100mázsás búzát 7km/h felett. A motor közép terhelésen van, a láda kezd el szórni, csak úgy szalad felfelé a vonalka, már minimális gyorshajtásnál is.

Előzmény: Ares 826 #1183 hozzászólása



Rossz ezt mondani egy csúcskategóriás gépről. De. Szinte bármihez nyúlok, tudnék mondani rá valamit, hogy lehetett volna úgy megcsinálni, hogy ne átkozná az ember a gyárat, mire felszereli a gépre. Ez a gép úgy van csinálva, a kezelő csak hajtsa, arrafelé nem szerelgetnek.

Újra kicserélték a szájhenger emelő kart. Végre készített a gyár egy erősített öntvény változatot.

Valakinek van tapasztalata a rázóládára szerelhető cséplésfokozó taréjokkal? Mennyi lehet az ára, segít e valamennyit, berakható e a ládák kiszedése nélkül? Azt az infót kaptam, hogy talán 0,5 km/h val mehetek gyorsabban. Tehát 80q fölötti búzában 3,5 km/h. smile unsure

Előzmény: Vinkó75 #1178 hozzászólása


Jujj de holt szezon van... :) Mi is meg fogjuk hekkelni, de míg garis addig csak lefekszünk mellé, és várjuk a szervizt. Búzában szerintem nem lesz gond, mert az emelő tőke lapjára van, ezért nem feszegeti.

Meg volt a hivatalos tavaszi gép átnézés. Megtudtam, az új JD 650-esek ürítés rugója rendszeresen törik. A ferde láncok nyúlnak. A motorfedél a szívócsövet dörzsöli (nekem gariban cserélik, mert időben észrevettem). Mérgesítő apró gyerekbetegségek...

Köszi, nem a gyártótól lesz, egyéb okokból a méregzöld nagycégtől. Az ő akciós árukból is kaptam 80e kedvezményt és helybe szállítást. +ruházat és a szokásos vevőcsalogatók.

Előzmény: Szeni #469 hozzászólása


Én is megkaptam az árajánlatom. Felvenném Veled a kapcsolatot, de "hibás email" cím hibaüzit kapok.

Előzmény: Szeni #466 hozzászólása


A kuki asztalon nekem van taposó, nem megy olyan mélyen, hogy akár előre vagy hátrafelé tolja a földet. Sőt, nekem inkább feljebb kellett venni, hogy a szár ne duguljon be alatta. Volt vagy 2x, hogy leracsnizott miatta a törőhenger. Szóval 10-15 centire a földtől csak megdönti a szárat.

Jövő héten jön hozzám a kereskedő, valami ajánlattal. Én is a NAS Z felé hajlok az olvasottak alapján. Nálunk még nincs a városban zúzós... juhúú lesz meló smile whistling

Na de mit lehet elkérni pluszban a zúzásért? Érdekes, annyit biztos nem, mint amennyit megspórolsz a gazdának.

Előzmény: a2457 #1078 hozzászólása


A Pajero esete egyáltalán nem alátámasztott, nem én szervizeltem, és nem én szedtem szét az adagolót. Tehát a szervizes és a Kecel Bosch szerviz is mondhatott bármit.

A Lexion kombájn esete viszont érdekes folytatást mutat. Miután kikísérleteztem a megfelelő nem speckó csak sima O** kúti gázolajat szereti, kb 1 évig hibamentesen üzemelt. Aztán eladósorba került, elszekereztem vele a kereskedőhöz. A tankban minimális üzemanyag volt. Az úton van 3db híd, ami elég szűk, ezért a biztonság kedvéért kapott vagy 2 kanna gázolajat, hogy le ne álljon. Nem volt más, csak a maszek kutas anyag. És láss csodát, a füstölés visszajött. Pár nap múlva arra jártam az új kombájn ügyében, és épp szembe találkoztam a géppel, mentek át egy másik telephelyre. A szivem megszakadt, olyan fekete füstöt húzott folyamatosan, nem csak gyorsításkor. A maszek kutas szerint ez a gázolaj ugyanúgy a M** készletből van. Még egyszer megjegyzem, a többi gépben több tízezer liter fogy belőle gond nélkül.

Az üzemanyagkártyára gondolsz? Ha jó helyen néztem 4 Ft engedmény érhető el? Ez a max? Mennyit lehet ebből kicsikarni?

Leírom a tapasztalatom, mert én is tanácstalan vagyok. Hiába olvastam el többször az eddigi hozzászólásokat.

Maszek kúton kb. 20 Ft engedményünk van. Nálunk az összes John Deere ezzel megy. A kicsitől a nagyig, az öntözőkön keresztül az egyéb régebbi típusokon keresztül az L200, a Hilux, régi Pajero. Soha egyiknek sem volt adagoló, porlasztócsere. A JD gépek között volt 5-7000 üzemórás is.

Jött egy Mitsu Pejero DI-D. Nem tudtam elhinni, hogy az 500e forintos adagoló javítás e miatt a gázolaj miatt lenne. Volt az adagolóban rozsda, homok, víz, levegő. Minden olyan helyen, ahol nem kellene lennie. Gondoltam előbb-utóbb ez kopó alkatrész.

Aztán jött a Claas Lexion kombájn CAT C9 motorral. 2 nap alatt meghalt az adagoló (Heuri táp). Ebbe 1 millióba került 1 új cserével együtt (kimostunk mindent). Kapta ugyanazt a maszek gázolajat. Füstölt mint a fene, majdnem megint meghalt a földön, semmi ereje nem volt. Reggel alapjáraton úgy durrogott mint a csörgő mozdony. Hoztam bele Av** gázolajat, ami olyan középárúnak számít nálunk. Na azzal éppen hogy csak haza tudtam gurulni. Korom fekete füstöt fújt, menni is csak lépésben bírt. Hol volt ott a 300 lóerő...? 10 se nagyon. Naponta kellett utántölteni a motorolajat.

Hazaérve a tanktól kezdve megint mindent kipucoltunk. Már porlasztócserén gondolkodtam, de hoztam bele O** gázolajat. Csak pislogtam, amikor reggel kis köhögés után beállt a járása rendesre. Aztán 1-2 nap után szépen kitisztult a füstölés, megtáltosodott a gép. Nem lehetett nem észrevenni, hogy sokkal erősebb. Az addigi messziről látható füstcsík teljesen eltűnt.

Azóta böngésztem a gép előéletét a szervízkönyvben. Az előttem levő gazdánál levő 4000 üzemórában mindig erőtlenségre panaszkodtak. 100 üzemóránál kapott egy sor új porlasztót. Piszkálták állandóan, de mindig gyenge volt. Állítólag az iker társával együtt mindig a M**-nál tankoltak. De csak ennek volt baja az erővel.

És lám-lám, ettől az egy gázolajtól, ami nem is a prémium volt, nálam többé nem volt gond a motorerővel. Szegény gépet azóta eladtam.

Jött egy új JD W650 kombájn. Hiába méregetem, melyikből mennyit fogyaszt, képtelenség megállapítani. Pedig van nagyon pontos átfolyásmérő is benne, de a körülmény mindig más. Tönkrevágni sem akarom valami "száraz" üzemanyaggal, de adalékolni sem szabad a garancia miatt. De azért csak számol az ember kb. 10-15ezer liter évi fogyasztásnál nem mindegy.

Szerintetek??

Előzmény: szanberg #1175 hozzászólása


:) 9 éve várom azt a jó évet. Sohasem jön el. Vagy akadás van, vagy 100mázsás fekvő búza, vagy kesze-kusza kukorica. Ilyen ez.

A gép szépen pihen, szanaszét bontva. Amit még nem írtam, a szájhenger másik oldalán is eltört a kar. Tehát 1 zsír új gépnél 200 üó alatt 1 rugó és két szájhenger kar törés.

Zárójeles: volt ez előtt 2db 4000-5000 üzemórás gépem is, amikkel soha nem álltam ennyit semmilyen hiba okán. Jó, persze ennél 2 zsírzáson kívül hozzá sem nyúltunk semmihez.

Előzmény: 4964 #1125 hozzászólása


Kukoricában 10 perc alatt szedem meg a 60 mázsát. Gabonában még nem dolgoztunk vele. Én is a gabonától félek. Itt elég tetemes mennyiségek voltak idén is. Ráadásul 90% dőlt volt. A Lexion is majd meghalt benne. (napi 2-3 maci)

Előzmény: szanberg #1124 hozzászólása


Nálunk a városban minden gép 24 ért vágja. A búza 21+2 volt. Kukoricában én nem kértem semmit, hogy hátul is zúztam. Ekkora szármennyiségnél is szántották lefelé tárcsa nélkül.

A termés mennyiségre való elszámolás vagy bármilyen más megoldás lehetetlenné tenné a folyamatot. Nálam úgy megy, mindent elvállalok. Mehet a méteres gaz, a kis terület, a talicskára ürítés. Itt mindenki ismer mindenkit, kiderül a hanyagság, rengeteg a kombájn. Ha válogatnék már rég nem lenne semmi munkám. Ahhoz, hogy hozzájussak egy 5 hektároshoz, le kell vágni a kiskerben is a 0,5 hektárt. A nagyobb 10-20 hektáros gazdák meg minden évben más kombájnoshoz mennek. Amelyik odaér. Még a rokon is.

Szakadok a nevetéstől. Nekem ilyen asztal leszedős tanyába betolatós és padlásra eresztős volt. Leszedték a cserepet!! :) Ja, persze sötét éjszaka volt, idegességemben összetörtem a gép hátulját.

Na és a terményfújóst ismeritek? Abba kellett beleeresztenem tölcsér nélkül. De a fújó szája nem bírja annyira nyelni, mint a csiga üríteni. Fele mellé megy. De nem baj, ketten felállnak, és rángatják/libegtetik az egész fújót. Na amikor egy ilyen esetnél belenézett a gazda a lyukon, a szél belefújta a sapkáját... majdnem kiestem a gépből a röhögéstől.

Előzmény: Drisa #1119 hozzászólása


Itt a körülmény ebben is katasztrófális. Ha valaki jön, hogy le kellene vágni 5ha-t, az is 2 darabban van, de mire kiérünk, kiderül, mindkettőt elvágja egy árok, tehát 4x kell a szegőben szenvedni. Ja, és persze a végén 5,8ha. És hozza a tulajdoni lapokat... ÁÁÁ

Szerintem amit eddig vágtam 215ha-t, az 100 darabban volt. :) A fogyasztás persze mire leszedem a végeit szenvedve meg beszorulva 2 szántás közé 1,5-2x. Ekkor jönnek a fogyasztások a 2. gépaljban, ami miatt fél asztallal kell mászkálni. Na és erre jön rá az, hogy mire beindulna a menet, elfogy a föld. De az is legalább úgy, hogy 1 soron végigmenve, majd üresen vissza.

Így vágunk le egy nap 16ha-t és költözünk legalább 3x. Soha nincs 1 nap 1 teljes tábla.

Előzmény: szanberg #1117 hozzászólása


Ha jól emlékszem olyan 110-115 lehet a cséplőóra, 215ha-nál járok. A talajok kicsit jobbak, kevesebb (130q/ha) termések vannak szolgáltatásban, így lement a fogyasztás 27 literre mindennel együtt.

Másik számítás: össz átlagban 2 liter/to fogyasztás jön ki, 1,2-1,3 liter/to ha csak a cséplést számolom.

2. meghibásodás: 210 motor üzemóránál eltört az ürítést indító munkahenger visszahúzó rugója. Tehát nem állt meg az ürítés. Szerencse, hogy nem tetejézésnél. Ez is szériahiba, de természetesen a nádudvari központban ebből sincs raktáron. Szombat volt, és természetesen ezt is nekem kellett javítani, hovatovább szervizszerződés.

Előzmény: szanberg #1065 hozzászólása


Én is tegnap vágtam a kísérletit. Nagyon jó volt a hozam/nedvességmérő, mert nem kellett külön mérlegelni. De így is ráment majdnem az egész nap. Minden fajta 19,5-20% vízzel jött, 150q/ha átlag. 1 fajta volt 160q/ha.

Szerintem ezért ennyire durva a fogyasztásom. Na majd a búzában kiadja magát, bár nálunk rengeteg a dőlt állomány mindig (jók a termések ott is), szóval nem reménykedek.

Előzmény: szanberg #1065 hozzászólása


Most már én sem csodálkozok az értékeken. Másokat is megkérdeztem itt, és hasonlóak az értékek. A minap lenulláztam a számlálót, és rögtön rájöttem, miből jön ez ki.

Mire elkezdtem dolgozni, 7 liter ment el. Garázsból kiállás, melegítés, tankolás, kimenet, munkahelyzet állítás. És ez a legközelebbi föld. Ezt egy 2 ha-os felázott táblán nehéz ledolgozni, ahol 2,5x ürítünk hektáronként. Tankoltam kúti gázolajat is, azzal is 28 liter lett az átlag. Szóval a körülmények messze a legrosszabbak fogyasztás szempontból.

Előzmény: Vinkó75 #1052 hozzászólása


Napra nem jellemző nálunk, talán most a vetésforgó miatt muszáj lesz, de nem jelentős. A szalma lenne fontos, hogy maradjon mert szolgáltatásban még nem jöttek rá mennyire jó a talajnak.

Van itt egy régi CTS, azt hiszem 7m-es asztallal. Amikor egymás mellett dolgoztunk a Lexionom utáni rendet alig lehetett lehetett átlépni, a CTS után meg csak 1 kis törekcsík maradt. (Na persze, az TSZ, mi meg maszek, de azért mégis óriási a különbség.)

Szóval ilyesmire lennék kíváncsi.

Előzmény: szanberg #1049 hozzászólása


Hozam-, nedvességmérő, sorérzékelő, GPS előkészítés, kuki készlet, 6m gabona asztal, 800-as Mitas gumik, magyar szállítókocsi, 3 év szervizszerződés, nettó 60.

Előzmény: szanberg #1050 hozzászólása



Cat C9 indulása
Pont ilyen hangot adott, hideg indításkor ilyen sűrűn, majd ritkábban. 2 fordulat alatt beindult a motor, ami gyári érték ezeknél azt hiszem. Főleg alapjáraton lehetett észrevenni, hogy csúnyán durrogtat. Fekete füstje volt. 5-6 km/h tempónál 100% terhelésen volt a gép. Vásárlástól számítva 1,5 nap alatt ki is nyírta a Heuri szivattyút. Az Axi cég mosta kezeit, nekem 1 millióba került. Az új Heurival ugyanezt csinálta. Aztán kimostuk az egész üa. rendszert. Hoztam bele kúti gázolajat, és pár nap alatt helyrejött a járása, a gép meg megtáltosodott.

A régi Heuri most is a polcon várja, hogy új életre keljen.

Előzmény: szanberg #1036 hozzászólása


Ha váltásra adod a fejed, előtte fussunk össze, járjuk fel az országot, nézzük meg ezeket a gépeket munka közben. Én még egyszer nem veszek gépet "szalonból". Hogy mondta a munkatársam? "Mire rájössz, hogy átvertek, már rég letelt a vásárlástól való elállás lehetősége."

Előzmény: szanberg #1030 hozzászólása


Valóban. Mondom meg nézem már a "T" sorozat adatait. (Nyilván nálam szóba sem jött, mert így is visítva jött ki az önerőm.) Ezek szerint ami nekem fontos paraméter lenne, az a T-ben sem nagyobb. Ezek szerint maradt volna az S, az már brutális monstrum lett volna. Búzában a saját területeket mindet zúzzuk, de szolgáltatásban sok helyen rendre vágunk. Valóban igaz amit írnak, hogy "kíméletes szalmakezelés"? A Hybrid Lexionnál is ezt emlegetik. Van erről tapasztalat?

A CAT motornál nálam a reggeli csúnya indulás egy csapásra megszűnt, amikor a "kannás" gázolajról áttértem a kúti osztrák cég olajára. Kár, hogy akkor nem vettem videóra, amikor kihagyott a járása, mint az öreg csörgőnek.

Előzmény: .Feco. #1027 hozzászólása


Meglepődtem kissé, mert a könyv írja, a gép a terhelésből és fordulatból számolja ki a fogyasztást. Ebből én arra következtetek, hogy nincs is benne átfolyásmérő? Azt is lespórolják? Ebben az esetben 2 különféle forrásból származó gázolajat sem tudok összehasonlítani. Mert a Lexinél volt különbség. Mérni nem lehetett, mert a "kannással" egyszerűen nem ment.

Hát igen, az adapter. Így, hogy ki kell hurcolászni az anyagot az útra, nem volnék előrébb nagy adapterrel. A mi tábláinkon most kb 11.000 literes tartály kellene, hogy egy kerülőt kibírjon. Sokat spórolnék vele. De persze ezt az opciót hiába kértem... 8 sorral nem is tudom, talán elég lenne a 12500. Na de az nem W kombájn már. Nem mintha annyira ragaszkodtam volna, hogy csak ez lehet. smile glare

Elfelejtettem írni, nekem is megy a szecska hátul, a kukorica szára meg olyan mint az ásónyél. A talaj jó süllyedős. Túl vagyunk a bejárató, óvatoskodó fázison, jobban kenjük neki, így valamivel kedvezőbb. Az össz átlag kúszik lassan lefelé, de még mindig 28,5l/ha. Ugyanezeken a területeken a legnagyobb átlagom 21,5l/ha volt agyig hatoló sárban a Medionnal.

fogy
Szerintem a bácsika ezért mondta, hogy a gép leeszi a gatyáját. A sok mászkálás miatt a fő kijelző rettenetes értéket mutat.

A fenti százalékos magtartály kijelzés a gyakorlatban nagyon hasznos dolog. Pontosan ki lehet számolni, hol mennyit ürítsen az ember, hogy minél kevesebb legyen a mászkálás és a fél tartályos ürítés. Hajszál pontosan mér, ezért ha több gazdának megyek aratni, nem kell beküldeni félig rakottan a szállítót sem a mérlegelés miatt.

Fogyasztási adatok. JD W650, 150+q/ha kukoricában, sok eső után, 800-as gumikkal.

Sajnos normális fogyasztási statisztikát nem ír ki a gép. Az egyik egy pillanatnyi fogyasztási mutató munka közben. Ebben nincs benne az ürítés, a forduló és semmi más "apróság". Ez 6,5 km/h-nál 15-16 liter/ha, 8 km/h-nál 14-15 liter/ha. Nagyon baráti érték.

Fogyasztás úton 1l/km, ürítéskor 1l/tartály, mászkálás a füldön tele tartállyal 1,5-2 liter/600méter, alapjárat 6 liter/óra.

Össz fogyasztás, amiben benne van minden (lényegében használhatatlan érték, mert mindenkinél más a körülmény). Benne van az aratás, az ürítés, a mászkálás tele tartállyal, a vágóasztal nyitogatás alapjáraton, a ki-be mászkálás a földre, a szerviz tesztje, meg minden "apróság". 28,5 liter/ha. A szegők vágásánál vagy 100 méteres táblában tele oszloppal és belógó fákkal nyugodtan lehet számolni 35 liter/ha értékkel.

Ha lesz megfelelő tábla, mérek majd egy normális értéket, amiben benne van maga a betakarítás ürítéssel úgy, hogy a föld szélén van a gép, normális 600m-es táblában.

Előzmény: Vinkó75 #931 hozzászólása


Inkább élnék a 15 napos pénzvisszafizetési garanciámmal. De fura, hogy egy ilyen értékű cuccnál nem tudod érvényesíteni. Átveszed a gépet x napon, és nyilván nem mész vele azonnal aratni, a papírjai sincsenek kész, meg át kell nézni, szerelni, és még jó pár dolog itt kerül rá az otthonodban. Közben te rég aláírtad x dátumon az átvételi elismervényt. Kész, rögtön le is telt a 15 nap.

Na hogy ne legyen egyoldalú az álláspontom. A Claas Lexion vázát is hegesztgettük kb 2 hétig, mert a hátsó traktus mindenhol el volt repedve. Utána szétnéztem a nyíregyházi telephelyen, és mind ugyanott van törve, ahol a (volt) enyém. De legalább kasztnizás után jó lett. Szóval a brutális külső ellenére az is enged valahol.

Kíváncsi vagyok ma végre lepukkasztanak a telepről végre valahonnan egy kart, hogy tudjak dolgozni. Igen. Ezt nem írtam meg. Fizetsz 4 misit a szervizre. De ők ennek ellenére nem abban érdekeltek, hogy a gép menjen is! Jó, ha 17-kor felveszik a telefont. Ha magadnak szerelsz mindent, a csillagokat lehozod vasárnap délután ha elromlik, és este már mész kifelé -ha másra nem-, 1 órát dolgozni.

Belecsaptam Kollégák az állóvízbe ugye? No nem baj, mindenkinek igaza van. Nem lenne itt semmi baj, mindenki hajtaná amit szeret, de sajnos csak kapunk ide, kapunk oda, és félek sehol sincs meg a kívánt minőség. Ők jó ideje azt fejlesztik már, hogy egyszerre nyiffanjon ki minden a gépben. Erre megy el a feljesztés jó része. Egy biztos, szeretjük ezt a szakmát, és előbb vagy utóbb meg lesz az a "jobb" kombájn, amire a cím utal.

Előzmény: bandigh #918 hozzászólása


Mi is gondoltunk épp erre. De ezt a KITE soha nem fogja elismerni. Vagy felismerni. A racsni addig recsegett be, míg nem raktuk be a kőfogó fedőt. A ferde lánc a kettős fogaskerék nagyobbik fogaskerekén van, tehát a gyári előírt kukoricás sebességtől gyorsabb, a búzától lassabb.

Előzmény: Szeni #926 hozzászólása


Igen, olyan furcsa állása van, nem látszik a képen a jobb oldali bedobólapátka. De ott van. Ez olyan jobbra balra hajigáló, de csinálhatták volna nagyobbra is.

Előzmény: szanberg #917 hozzászólása


Igen. Látom. De nem az eső miatt álltunk, hanem mert a szerviz észrevette ezt a törést. És mivel garanciás, nem is lehet "megmókolni" házilag. A molcsoló esőben mi is mentünk, láttam a nedvességmérőn, hogy semmi gond, lehet hajtani.

A mai nap eredménye az érzés, hogy megveszel egy új gépet, hogy ne kelljen szerelni, és kifizetsz 4 milliót a szervizszolgáltatásra, majd ha elromlik valami, megrendeli a körzeti szerelőd, másnap délre ígérik az alkatrészt, majd 14 órakor csörögsz, hogy hol vannak már...? Alkatrész sehol. Majd mégis lesz alkatrész, de hát a logisztika, 17 órára ér nálad. Na jó, érte mész 140 km oda-vissza. Aztán próbálod TE beszerelni, és rájössz, hogy nem jó a cucc. És ez az 1 nap volt jó idő!!! A megrendelők meg annyira vágatnának, hogy ugrálnak befelé a kerítésen. Felejtsétek el ezt a céget, meg a 600 Berlingó szervizkocsijukat de gyorsan.

E miatt állok 1 napja, és még fogok ki tudja mennyit. Az új kar furata nem jó irányú. Hillmasterre való.

kar

Előzmény: Máté80 #913 hozzászólása


Valóban nem tekert még fel semmit, az biztos. Pedig voltunk nagyon dudvásban is. Kint volt a szerviz, lefényképezte, és talán meg lesz kérdezve a gyártól, hogy engedélyezik e az átalakítást úgy, hogy megmarad a garancia.

Tudjátok mi a hasonló egy 5-7000 ha-t vágott ócska gép és egy zsír új között? Most kiderült. Hát az, ha jön az eső, mindkettőben ott fekszel 2 napig...
Eltört a szájhenger magasság állító kar. Nem jutottam szóhoz, amikor csak felhajtottam, és kész a kukorica állás. Na most sem jutok szóhoz.

Ezen kívül belemezeltük végre a dobot, mert mégis jobb a gépkönyv szerinti beállítás. Sok helyen dübögnek most a gépek, mert nagyon jó a termés.

Előzmény: Sanyo81 #910 hozzászólása



csigacsiga2szecska
A probléma végigmegy a gépen. A kőgyűjtő fedőlemezén 25-25 cm-en még rajta van a festék.

Előzmény: szanberg #909 hozzászólása


Már olvasgatom az ide vonatkozó topikot... Bár a Claas nekem már bizonyított. Pont a Te géped előtt volt itt egy Geri, amikor egymás mellett dolgoztunk. Én akkor még Medion + Oros HSA-val. Nap végén szóltak, hogy segítsek már, mert állandóan dugul a sok száraz levél miatt. Ez egy olyan év volt. Segítettem 1ha-t levágni, az Oros valahogy jobban elvitte a sok levelet.

Töltök fel képet arról, hogy a gép 2 széle nem dolgozik az asztal csigája miatt.


Előzmény: Tomi22 #905 hozzászólása


Már előre félek... :)
Itt a lemez, minden csavarnál el van repedve, több helyen komplett hiányzik a felfogatás helye.
A kaparólemez.

Előzmény: bandigh #904 hozzászólása


Nincs belemezelve, mert azt mondták, nem csinál semmi bajt, ha hiányzik belőle. Nem is érzek kiegyensúlyozatlanságot, és nem is szalad át a gépen a cső.

A cséplődob elülső ajtajára van ez a lemez felcsavarozva. A szerviz azt mondta, nem szokták kiszedni (pedig a könyv azt írja), találkoztak már ilyen gonddal, gariban cserélik.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Fűszerpaprika-termelők, figyelem! Támogatás igényelhető
Fűszerpaprika-termelők, figyelem! Támogatás igényelhető
A termeléshez vásárolt fémzárolt vetőmag költségeinek részbeni kompenzálására.
MATE: a régió első számú agráregyeteme lehet – interjú Dr. Gyuricza Csaba rektorral
MATE: a régió első számú agráregyeteme lehet – interjú Dr. Gyuricza Csaba rektorral
A MATE révén megvalósult integráció valamennyi campuson előrelépést hozott.
Güttler 5 méteres SuperMaxx kultivátor (Demógép)
Güttler 5 méteres SuperMaxx kultivátor...

21.987 EUR

Tenyész hasas kocák
Tenyész hasas kocák

270.000 Ft

PÖTTINGER TOP 33 RENDSODRÓ,  RENDTERÍTŐ ELADÓ
PÖTTINGER TOP 33 RENDSODRÓ, RENDTERÍTŐ...

690.000 Ft

IFA HL 60.02 pótkocsi műszakival eladó
IFA HL 60.02 pótkocsi műszakival eladó

780.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]