Fórum

Útvonalengedély, egyéb szabályok az utakon

Létrehozta: Vince, 2008-07-14 10:51:09

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #1 Vince | 2008-07-14 10:51:09

    Most az utvonalengedély nem egyszeri utvonalra szól egy adott időpontban? Tiszta cirkusz amit megint müvelnek....

  • Válasz » #2 Holmer | 2008-07-14 14:12:48

    Hát ez tényleg pofátlanság! Most aztán büntetnek is rendesen,mert állitolag fix a büntetési tétele. (200e)
    Egyébként az engedély tényleg egy utszakaszra szol,de azthiszem hosszabb ideig is tudják érvényesiteni. Mondjuk azt nem értem,ha nem északnak,hanem délnek megyek egy teljesen másik utvonalon teljesen máshová,akkor mivan?... Van már valakinek ilyen?

  • Válasz » #3 ErnőPapa | 2008-07-15 22:39:24

    Válasz #2. hozzászólásra

    Halljátok.
    Mi az 1-es számú főútra kértünk, de az BEHAJTÁSI ENGEDÉLY. Kb 5 km-es szakaszon kell igénybe vennünk. Egy telefon a Fehérvári közút Kth-hoz, egy kérvény faxon, és küldik 1-2 napon belül. Nekünk 2 hétre megadták 2 traktorra, és 3 pótkocsira.

  • Válasz » #4 jólaci | 2008-07-16 06:29:45

    Válasz #4. hozzászólásra

    zöldrendszám,és megoldódik a probléma.

  • Válasz » #5 Holmer | 2008-07-16 08:38:53

    Válasz #5. hozzászólásra

    A zöldrendszámtól nem lesz kisebb a kombájn,utvonalengedély akkor is kell rá.

  • Válasz » #6 kukaccsosz | 2008-07-16 10:09:40

    Az engedélyt nem csak egy úvonalra adják, lehet kérni országosat is és regionálisat ( 20 km sugarú) akár több hónapra is. Csak pénz kérdés.
    A zöld rendszám nem elég, ha 260 cm-nél szélesebb.
    A közútkezelő kht honlapján van űrlap is és tájékoztató is!

  • Válasz » #7 ErnőPapa | 2008-07-16 10:29:27

    Válasz #4. hozzászólásra

    Azt hittük, h majd fizetni is kell. Nem kellett! Mondom: 1 telefon, 1 fax, és 2 nap múlva kipóstázták levélben lepecsételve. 2 MGV-re + 3 piros rendszámos kocsira.

  • Válasz » #8 kukaccsosz | 2008-07-16 12:30:13

    Válasz #8. hozzászólásra
    Amit én írtam az a túlméretes járművekre vonatkozik pl: kombájn, traktor ikerkerékkel. Azért fizetni kell. Fél évre egy kistérségi azt hiszem 10000 körül volt

  • Válasz » #9 ErnőPapa | 2008-07-16 15:50:38

  • Válasz » #10 Ákos | 2008-07-16 20:12:04

    Adnak útvonalengedélyt a közútkezelőnél viszonylag egyszerűen.
    A kistérségi 1 évre szóló engedély 15000 Ft volt a Rábára max 3,5 méter szélességre.
    A kombájra 6 havi kistérségi útvonalengedély 3,5 méter szélességre 12000 Ft volt.
    Ügyintézés 3 óra ha viszel minden adatot!
    Tavaly a rendőr kétszer megbüntetett nem kérdés hogy csináltatok mikor egy bünteteés több mint a két gép engegélye!!

  • Válasz » #11 kisdobos | 2008-07-17 21:37:05

    Utvonalengedélyt lehet alkalomra szólót és évest is kérni.Megyeszékhelyen intézik a megyére szólót,Pesten az országost.3.5 méter alatt előírják a felvezető autót,afölötti méret már macerás!Idöszakos korlátozás is van.Normál ugyintézés kombájn esetében 15 napos,az alapár,éves esetén 15000.Háros napos sürgősség esetén 100%,három órás ügyintézés 200% felár.Ja és rendszám nélkül nem adnak!

  • Válasz » #12 JoseyT | 2009-12-31 15:25:11

    Január elsejétől lép életbe az új KRESZ, a szabályok nagyobb biztonságot adnak a gyalogosoknak, és lazítják a kerékpárosokra vonatkozó jobbra tartási kötelezettséget is - tájékoztatta a Közlekedési és Hírközlési Minisztérium (KHEM) csütörtökön az MTI-t.
    A péntektől érvényes közlekedési rendszabályok szerint az autósok csak olyan tempóban közelíthetik meg a gyalogátkelőket, hogy még előtte képesek legyenek megállni, de indokolt esetben jelzőtábla kihelyezésével is korlátozható a megközelítési sebesség - olvasható a közleményben. Az új előírások a tömegközlekedési eszközökről leszálló utasokat is hangsúlyosabban védik. A rendelet a kötelező fokozott figyelmet a villamosmegállók mellett más, menetrend szerint közlekedő járművek és az iskolabusz megállóhelyeire is kiterjeszti. Szigorúbb előírások érvényesek januártól a burkolati jellel kettéválasztott gyalog- és kerékpárúton közlekedőkre is.
    A gyalogosok és a kerékpárosok csak az út számukra kijelölt részén közlekedhetnek, a kerékpárosok legnagyobb sebessége pedig 20 kilométer/óra lehet a máshol érvényes 30-50 helyett.smile biggrin Az új KRESZ kimondja azt is: egyik fél sem akadályozhatja vagy veszélyeztetheti a másik forgalmát. Az új szabályok már lehetőséget adnak arra is, hogy a korlátozott forgalmú övezetet jelző táblát a lakott terület kezdetét jelző táblával együtt használják, így a teljes lakott területen megvalósítható a forgalomcsillapítás - közölte a szaktárca. A kerékpárosokra nézve is számos ponton változik a KRESZ januártól. A minisztérium közleménye szerint a módosítás feloldja a kerékpárosok szoros jobbra tartási kötelezettségét, már nem kötelező közvetlenül az útpadka mellett haladniuk. Hozzátették ugyanakkor, hogy a kerékpárosok ennek ellenére se m mehetnek az úttest közepén, az általános jobbra tartási kötelezettség rájuk is érvényes. Jövő év elejétől a kerékpárosok már akkor is behajthatnak az egyirányú utcába ellenkező irányból, ha nincs kijelölve kerékpársáv, és már táblával sem kell jelezni a behajtás lehetőségét.
    A KHEM ugyanakkor hozzátette, hogy azoknál a kereszteződéseknél, ahol az egyirányú utcából ellenkező irányból kerékpáros közlekedhet, a közútkezelő köteles egy erre figyelmeztető táblát kihelyezni. További könnyítést jelent a kerékpárosoknak, hogy januártól az álló autók mellett előresorolhatnak, például a piros lámpánál. Ezzel a minisztérium szerint megakadályozható, hogy a lassabban induló kerékpárosok beragadjanak a gyorsabban induló járművek közé. Hozzátették: a motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok nemcsak a járművek mellett, hanem közöttük is előre sorolhatnak. Kitértek arra is, hogy a motorosok számára is könnyebb lesz a közlekedés, mert az új KRESZ már engedélyezi számukra a három- vagy többsávos utakon az összes sáv használatát, így a motorosok a buszsávot is használhatják. A kormány november végén fogadta el a KRESZ módosítását, 2010. január elsejétől több mint hatvan ponton változnak a közúti közlekedés szabályai.
    (MTI)

  • Válasz » #13 satyesz | 2009-12-31 16:21:20

    Kérdezetek bátran..Töbszörös tulméret viszaesö vagyomk.. ano 2009smile cursing

  • Válasz » #14 Sanyee | 2010-02-01 20:05:05

    Idén igényelt már valaki útvonalengedélyt?
    Én úgy veszem észre, hogy árban nem változtattak semmit.
    http://akmi.kozut.hu/index.php?id=9456

  • Válasz » #15 .Feco. | 2010-02-01 23:10:21

    Válasz #14. hozzászólásra

    Attól függ, mihez képest... én tavaly tavasszal még 12.000-et fizettem az éves engedélyért, és ott a kistérségi csak 25 km volt, és 4 méter fölött szakkíséretet követelt...


    Ezekhez képest a mostani szinte már Tesco-Gazdaságos engedély...

  • Válasz » #16 Hartmy | 2010-02-01 23:21:54

    Válasz #5. hozzászólásra

    Mert az útvonal engedélytől kisebb lesz? smile lolsmile lol Tudom, hogy nem ez a lényege annak amit írtál, csak minden szempontból röhej ez az egész.

  • Válasz » #17 norbika2 | 2010-02-02 07:52:53

    Ez az egész utvonalbaromság rohej ha már fizetek az engedélyért akkor had kozlekedjek akkor mikor én akkarok.

  • Válasz » #18 norbika2 | 2010-02-02 08:00:06

    Én összel váltotam engedélyt de ugy van hogy a telephelytöl számitot 50 km belül bárhova mehetek ez a kistérségi és 1 évre 6000 ft.A széleség bedig ugy van3.20 ig nincs idő korlátozás semelyik utra 3,20 felet meg1 és 3 számu urta is van idő korlátozás na és persze felvezető auto kotelező pl egy kombány elé is meg után is de ez tiszta röhely de ha két kombány megy egymás mogot akkor nem elég egy felvezető minden gépnek külön kell.A 4 számu utakra pedig nem kell utvonal engedély széleségtöl fügetlenül.Az biztos hogy amelyik idióta diplomás nagy hájfejü barom arcu ezt kitalálta azt fel kénne akasztani a többivel együtt.

  • Válasz » #19 Vadmalac | 2010-02-02 08:03:00

    Sokkal több értelme lenne annak, hogy aki túlsúllyal közlekedik az fizessen mert rongálja az utat, aki meg csak túlmérettel az ne, csak kötelező legyen az amúgy is előírt felvezetőautó, sárga villogó stb., ami a közlekedés biztonságát szolgálja. Lehetne kombinálni, hogy de csak valahanyadrendű útig, attól nagyobbra pl. 1 számjegyűre csak ha máshogy nem lehet megközelíteni a területet, egyébként csak külön engedéllyel, stb... A variációk száma végtelen.

  • Válasz » #20 Vadmalac | 2010-02-02 08:07:05

    Válasz #18. hozzászólásra

    Szerintem aki egy kombájba beleszáll nappal, bár amilyen fénytechnika van az ekkora újabb gépeken amellett éjszaka is, azt azonnal elküldeném alkalmasságira! Azt viszont megbüntetném, aki pl. összecsukott nehéztárcsával (ami így is van majd 4m széles világítás nélkül közlekedik.

  • Válasz » #21 Szabo Zoltan | 2010-02-02 08:38:01

    Egy csütörtök este megfogtak RÁBÁval amin 360cm -es méllykultivátor volt. 11 fénykép és kimeritö jegyzökönyv készült.Hétfö reggel jött,hogy 350ezerre büntetnek.Fellebezés után nagylelküen 150-re engedték,amit már nem lehet fellebbezni.

  • Válasz » #22 füves | 2010-02-02 10:02:12



    Mezőgazdasági járművek közútkezelői hozzájárulás iránti igénye

    A Magyarországon érvényben lévő szabályozások szerint - ezekről bővebben a Jogszabályok címszó alatt tájékozódhat - a 2,55 m szélességet meghaladó járművek/járműszerelvények közlekedéséhez útvonalengedély kiváltása szükséges.

    A közútkezelői hozzájárulást a forgalmi rendszámmal rendelkező vontatóra és a vontatott eszköz együttes legnagyobb méreteire kell kérni.


    Az közútkezelői hozzájáruláson egy forgalmi rendszámmal rendelkező vontatót és bármennyi vontatmányt fel lehet sorolni.



    Hozzájárulás típusok

    Eseti hozzájárulás
    -1 alkalomra érvényes a kiinduló és a célállomás között. Ezt a hozzájárulást bármilyen méretre lehet kérni.

    Időszakos hozzájárulás
    - 3, 6, 12 hónapra érvényes
    - Ezen belül lehet:

    - Országos közúthálózatra
    Szélesség: max. 3 m
    Hosszúság: max. 22 m
    Magasság: max. 4 m
    Össztömeg:
    2 tengelyes jármű: max. 22 tonna
    3 tengelyes jármű max. 28 tonna

    - Egy útra - kiinduló és célállomás között, oda – vissza.
    Szélesség: max. 3,5 m
    Hosszúság: max. 26 m
    Magasság: max. 4,3 m
    Össztömeg:
    2 tengelyes jármű: max. 24 tonna
    3 tengelyes jármű max. 36 tonna

    - Kistérségi közúthálózatra.
    Érvényes: a kiinduló állomás 50 km-es körzetében.
    Bármilyen szélességre kérhető.
    Össztömeg : max. 28 tonna



    Díjak

    Eseti hozzájárulás
    - alapdíj: 1.000 Ft + ÁFA
    - mérettől, sürgősségtől függ (max. 9.000 Ft + ÁFA)

    Időszakos hozzájárulás teljes közúthálózatra
    - 12 hónap: 20.000 Ft + ÁFA
    - 6 hónap: 15.000 Ft + ÁFA
    - 3 hónap: 10.000 Ft + ÁFA

    Időszakos hozzájárulás egy kijelölt útvonalra
    - 12 hónap: 8.000 Ft + ÁFA
    - 6 hónap: 6.000 Ft + ÁFA
    - 3 hónap: 4.000 Ft + ÁFA

    Időszakos hozzájárulás kistérségi közúthálózatra
    - 12 hónap: 4.800 Ft + ÁFA
    - 6 hónap: 3.600 Ft + ÁFA
    - 3 hónap: 2.400 Ft + ÁFA

    A formanyomtatvány megtalálható a Jogszabályok, dokumentumok címszó alatt, illetve beszerezhető a területileg illetékes Megyei Igazgatóságon lévő ügyfélszolgálatoknál.
    A kitöltött formanyomtatványt telefaxon, levélben, vagy személyesen kell eljuttatni az ügyfélszolgálatok egyikére. A igényeket egyszerűsített formanyomtatványon is be lehet nyújtani.



    Nyomtatvány kitöltési minta

    Amennyiben a járművek üzembentartója nem magánszemély, úgy az Üzembentartóhoz a cég nevét kell beírni. A számlázási adatokhoz azokat kell beírni, aki nevére (magánszemély, cégnév) a számlát ki kell állítani.





    A közútkezelői hozzájárulás közlekedési feltételei

    A hozzájárulásokon a különböző szélességű járművekre/járműszerelvényekre különböző közlekedési feltételeket írunk elő.

    Kíséret, napszakkorlátozás

    Szélesség 2,55-3,20 m között van

    Kíséret

    - Az útvonalleírásban megjelölt, emelt sebességű, lakott területen kívüli (1,2 vagy 3 szám-jeggyel jelölt) főúti szakaszokon egy figyelmeztető jelzést használó kísérő kocsi biztosítása mellett közlekedhet.

    HA AZ ÚTVONALENGEDÉLY ÚTVONALLEÍRÁSÁBAN NINCS ILYEN SZAKASZ MEGJELÖLVE, NEM KELL KÍSÉRET.

    Napszakkorlátozás

    - Az útvonalleírásban megjelölt, 8000 egységjármű átlagos napi forgalmat meghaladó (1, 2 vagy 3 számjeggyel jelölt) főúti szakaszokon csak 19-06 és 10-15 óra között közlekedhet.

    HA AZ ÚTVONALENGEDÉLY ÚTVONALLEÍRÁSÁBAN NINCS ILYEN SZAKASZ MEGJELÖLVE, NINCS IDŐKORLÁTOZÁS.



    Szélesség 3,21-4 m között van

    Kíséret

    - Egy figyelmeztető jelzést használó gépjármű biztosításával közlekedhet.

    Napszakkorlátozás

    - Az útvonalleírásban megjelölt, 8000 egységjármű átlagos napi forgalmat meghaladó (1, 2 vagy 3 számjeggyel jelölt) főúti szakaszokon csak 19-06 és 10-15 óra között közlekedhet.

    HA AZ ÚTVONALENGEDÉLY ÚTVONALLEÍRÁSÁBAN NINCS ILYEN SZAKASZ MEGJELÖLVE, NINCS IDŐKORLÁTOZÁS.



    Szélesség 4,01- m felett van

    Kíséret

    - A mellékúthálózaton egy figyelmeztető jelzést használó gépjármű biztosításával közlekedhet.

    - Az útazonosító táblán 1, 2, 3 számjeggyel jelölt országos főutakon két figyelmeztető jelzést használó gépjármű biztosításával közlekedhet.

    Napszakkorlátozás

    - Az útazonosító táblán 1, 2, 3 számjeggyel jelölt országos főutakon a jármű/járműszerelvény 19-06 és 10-15 óra között közlekedhet. A MELLÉKÚTHÁLÓZATON NINCS IDŐKORLÁTOZÁS.

  • Válasz » #23 Hartmy | 2010-02-02 10:11:35

    Válasz #18. hozzászólásra

    4-es számú útnak mik minősülnek? Erre van valami meghatározás gondolom. smile confused

  • Válasz » #24 .Feco. | 2010-02-02 14:55:56

    Válasz #23. hozzászólásra

    ezek az út számozásának a számjegyek száma...
    pl.: 3 sz. főút: 1
    35 sz. főút: 2
    435 sz. út: 3
    3335 sz összekötő út: 4

  • Válasz » #25 Hartmy | 2010-02-02 15:08:07

    Válasz #24. hozzászólásra

    Jaah, értem, ebben nem nagyon vagyok otthon, köszi.smile blush

  • Válasz » #26 jani6 | 2010-02-04 16:57:40

    Válasz #18. hozzászólásra Itt olvastam,hogy a 4 számjegyü utakra nem kell utvonol engedély bármely szélességtöl függetlenül! Milyen rendelet írja? Hol lehet megnézni,hogy melyik út hány számjegyü?

  • Válasz » #27 jani6 | 2010-02-04 18:26:19

    Válasz #26. hozzászólásra nem tudja senki hogy hol lehet megnézni interneten az utvonal számozást ! én nemjutottam sehova! Ha igaz az,hogy 4 számjegyü utra nem kell utvonal engedély,akkor a rendör mehet a....ba!

  • Válasz » #28 jani6 | 2010-02-04 19:11:34

    Válasz #27. hozzászólásra Fórum Moderátora: Te sok mindent tudsz ! Segits az utvonal és a zöld redszám ügyben! Köszönöm!

  • Válasz » #29 jani6 | 2010-02-04 20:09:34

    Válasz #28. hozzászólásra Mf-es Moderátor merre vagy?

  • Válasz » #30 jani6 | 2010-02-04 20:46:27

    Válasz #22. hozzászólásra Nincs szó a négyjegyü utakról ergo lehet közlekedni utvonal engedély nélkül kombájnnal??,smile lol

  • Válasz » #31 jani6 | 2010-02-05 12:40:21

    Ujból elolvastam: minden uton fízetni kell,a négyjegyű uton is!

  • Válasz » #32 Traktoros Jani | 2010-02-05 14:12:41

    Nekem a Forschritt E-514-es kombájnomon nincs rendszám,akkor nem is kérhetek rá útvonalengedélyt?

  • Válasz » #33 jani6 | 2010-02-05 15:21:40

    Válasz #32. hozzászólásra Csak redszám után adnak! Minket szerényen megbüntetett a rendör.:nem volt semmi a cd 105 konbájnon:se rendszám,se biztosítás ,se jositvány,se igazolvány.Még szerencse elnézte a széles vágóasztalt,--igazán az lett volna a húzos 150 nél kezdődik a tarifa,megúsztuk 60 ból.smile rolleyes

  • Válasz » #34 Traktoros Jani | 2010-02-05 18:30:22

    Válasz #33. hozzászólásra
    10 km-t kellene mennem a területre.Így akkor nem marad más, meg kell próbálni aztán vagy szerencsém lesz vagy nem.

  • Válasz » #35 Gox | 2010-02-18 08:41:05

    A híradóban mutogattak egy MTZ-s gazdát, hogy már ő is engedéllyel és kísérettel mehet közúton, ha pl. tárcsát is visz. Félre magyaráznak valamit?

  • Válasz » #36 gazsi 1 | 2010-02-18 08:55:25

    Még egy utolsó ütést akarnak mérni a szocialisták a termelőkre?
    2010.02.18.

    Sárga villogóval ellátott kísérőautó és engedély kiváltása nélkül telephelyük közelében sem közlekedhetnek traktoraikkal a gazdák a hamarosan megkezdődő tavaszi mezőgazdasági munkák idején. Ha mégis megteszik, több százezer forintos bírságot kockáztatnak.

    A Marcaltőn élő Nagy Lajos 35 hektáron gazdálkodik. Éppen annyi a bevétele, amiből a családja meg tud élni. Inkább kerülőutakon fog eljutni a földjére, de arra már nincs pénze, hogy újabb engedélyekre költse, és figyelmeztető jelzéssel ellátott autóval kísértesse a traktorját.

    Kovács Zoltán egyéni gazdának hat munkagépe és öt alkalmazottja van. Ha minden gépre engedélyt vásárol tavasszal, és beszerzi a hivatásos jogosítványt, amely egy sárga villogóval ellátott kísérőautó vezetéséhez szükséges, már elköltött 100 ezer forintot úgy, hogy még hozzá sem látott a földek megműveléséhez.

    A Veszprém Megyei Gazdakörök vezetője szerint a gazdák nem az előírások betartása, hanem a tönkretételükre irányuló kísérletek alól akarnak kibújni. Győrffy Balázs úgy véli, a szocialisták még a leváltásuk előtt egy utolsó, nagy erejű ütést akarnak mérni a termelőkre, amellyel elérhetik, hogy a gazdálkodók a maradék földjükről is maguktól mondjanak le.

    "A tavalyi egyeztetés során felajánlottak egy olyan alternatívát, ami egyébként ma már jogszabályként is működik, hogy 6, illetve sürgősségi eljárással 12 ezer forintért lehet engedélyt kérni ezeknek a járműveknek a közlekedésére. Ebbe a Magosz nem ment bele, mi továbbra is fenntartjuk azt az álláspontunkat, hogy 50 kilométeres körzetben ezt az engedélyt ingyenesen bocsássák a gazdák rendelkezésére" - mondta el Győrffy Balázs.

    Szabálytalan közlekedés miatt a rendőrség a munkagép üzemben tartójával pótdíjat fizettethet, amelynek mértéke az adott útra vonatkozó díj tízszerese, de minimum 40 ezer forint, de a hatóság meg is tilthatja a további közlekedést.

    Forrás: hirtv.hu

  • Válasz » #37 gazsi 1 | 2010-02-18 08:57:01

    Traktorosok a büntetések és a bürokrácia fogságában
    2010.02.18.

    Az ígéretek ellenére nem született döntés időben a mezőgazdasági nehézgépjárművekre vonatkozó közlekedési szabályok enyhítéséről. Így a gazdáknak a hamarosan kezdődő tavaszi munkák előtt hivatali tortúrán kell átesniük, hogy megközelíthessék a földeket - írja a Magyar Hírlap. A cikkre reagált a közlekedési minisztrérium, közleményében hangsúlyozta: a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium az agrárkamarákkal és mezőgazdasági érdekképviseletekkel egyeztetett módon már tavaly nyáron enyhítette a vonatkozó előírásokat.

    Ha valaki például útnak akar indulni egy 2,55 métert meghaladó szélességű járművel, akkor hozzájárulást kell kérnie a területileg illetékes közút üzemeltetőjétől. Nem mindegy azonban, hogy hány kilométert akar a gazda megtenni, és az sem, melyik napszakban.

    Nem mellékes egyébként, hogy mennyi műtrágyát szállít a gazda, s milyen anyagból készült a teherautó platója. Adott esetben rendőrségi felvezetést kell kérnie, s egy sárga villogóval felszerelt járműnek is csatlakoznia kell a sorhoz. Ezt az autót azonban csak az vezetheti, akinek erre szakvizsgája van. Az engedélyek költségét, a rendőri felvezetést a gazdáknak kell fizetnie.

    Ha valamit elvét, a hatóság a jármű üzemben tartójával pótdíjat fizettet, amelynek mértéke az adott útra vonatkozó díj tízszerese. A bürokratikus terhek csökkentését régóta kérik az érintettek, akiknek tavaly júliusban azt ígérték, hogy olcsóbbá, egyszerűbbé teszik a túlsúlyos, túlméretes járművek közlekedésének engedélyeztetését.

    Ezzel szemben a minisztériumi arról tájékoztatta az Autómenedzser.hu-t, hogy 2009 júniusában megjelent új rendelet a telephelytől számított 20 kilométeres körzethatár helyett 50 kilométerben állapította meg a közútkezelői hozzájárulás hatáskörét. Ezzel a változással a szabályozás a korábbiaknál jobban megfelel a hazai birtokszerkezet sajátosságainak. Emellett 60 százalékkal, éves szinten nettó 4800 forintra mérséklődött a hozzájárulás beszerzésének költsége. Könnyítést jelent az is, hogy megszűnt a pótdíjfizetési kötelezettség, nincs kétszeres büntetés, csak közigazgatási bírságot szabhatnak ki azokra, akik az előírásokkal szemben vétenek. Megszűnt a napszakkorlátozás lehetősége azokon az utakon, melyeket átlagosan napi 8000 járműnél kevesebb használ. A 3,2 méternél nem szélesebb járművekhez csak akkor kell kísérőkocsit biztosítani, ha az emelt sebességű főúti szakaszon halad át. Földutakon pedig tavaly nyár óta útvonalengedély nélkül is közlekedhetnek a túlméretes mezőgazdasági járművek.

    A túlsúlyos vagy túlméretes járművek fokozott közlekedési kockázatot jelentenek, ugyanakkor más járművekhez képest nagyobb mértékben járulnak hozzá az úthálózat elhasználódásához. Ezért a kormány változatlanul szükségesnek tartja közlekedésük különleges szabályozását és bizonyos esetekben díjkötelezettségét.

  • Válasz » #38 füves | 2010-02-18 10:15:49

    Tudja valaki tőlunk nyugatabra ,hogy van ez? Mert néha látni 1-2 "csodát"
    oda át.JOGHARMONIZÁCIÓsmile hammersmile blush

  • Válasz » #39 gabri86 | 2010-02-25 15:19:35

    És az hogy is van, hogy a paradicsomkombájn (Guaresi)gépkönyvében 2,5m van írva szélességnek, valójában pedig 2,8-nak mérte A KPM:-(((! Tehát elvileg útvonalengedéj köteles. Érdekes!

  • Válasz » #40 e t | 2010-02-26 10:53:47

    a traktoron a sárga villogot be kell jegyeztetni a forgalmiba? Van erröl jogszabály?

  • Válasz » #41 antaljoco0 | 2010-02-26 22:07:11

    Válasz #40. hozzászólásra

    Ha mobil villogó, akkor nem. De csak az útvonal engedélyben leírtak szerint használható.

  • Válasz » #42 antaljoco0 | 2010-02-26 22:10:58

    Elnézést, rosszul írtam. Az útvonal engedélyben leírtak szerint nem csak használható, hanem kötelező is használni. De a lényeg, ha mobil akkor nem kell bejegyeztetni.

  • Válasz » #43 Garfield | 2010-02-26 22:21:41

    ti ezen rágodtok? a legujabb,hogy gázolajat vegyszert mütrágyát csak adr-es potkocsin adr-es személy szállithat

  • Válasz » #44 lothár | 2010-02-26 22:25:16

    Válasz #43. hozzászólásra

    még vannak ötleteik a tarsolyaikban nemigaz? Az ember nem tud csalodni bennüksmile nonono

  • Válasz » #45 moly | 2010-02-26 22:25:30

    Válasz #43. hozzászólásra

    Mi az,hogy ADR-es pótkocsin? _lófaxt,neked legyen ADR vizsgád.(32000ft,egy nap alatt megvan)

  • Válasz » #46 Garfield | 2010-02-26 22:28:30

    csak tudd egy fullos adr-es vizsga(kamionozás céljábol),100er ehez képest a 32000 kurva sok

  • Válasz » #47 jd /4650 | 2010-02-26 22:28:54

    Válasz #45. hozzászólásra

    nekem is megvan de ha a shützh televan /1000 lityi/ akkor már nem ér a vizsga semmit ha a pótkocsi vagy utánfutó nem ADR es
    megmondták már a vizsgán issmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile thumbdownsmile thumbdownsmile thumbdown

  • Válasz » #48 moly | 2010-02-26 22:43:04

    Válasz #47. hozzászólásra
    Én pont ma voltam,főleg azért mert a 34%-os AM miatt baxogatják az embert.Ehez nem kell különleges pót.(1000literig a kannás gázolajhoz sem)

  • Válasz » #49 jd /4650 | 2010-02-26 22:47:54

    Válasz #48. hozzászólásra

    ezek azt mondták ha 1000 lityi megvan a szerelvény már ADR köteles!
    na mondtuk akkor minek az egész
    legfeljebb azt ajánlották ne tankoljuk tele a shützitsmile lol

  • Válasz » #50 moly | 2010-02-26 22:53:33

    Válasz #49. hozzászólásra

    Minek az egész?
    Píízbehajtás!
    80 valahányan voltunk, 2.6 miller..smile cursing

Gép- és alkatrész kereskedők, gépgyártók

Lista megtekintése
4P Agro LXV Kft.
Agramír Kft.
Agri Mach Kft.
Agro-Alfa Kft
Agro-Contakt 2000 Kft.
Agro-man
Agro-Viko Kft.
Agrobazár
Agrogama Kft
Agroker Holding Zrt.
Agroko95 Kft.
Agromaster Kft.
AgroPark
Agroshop
Agrosprinter
Alexagro Kft.
APS Agro Kft
Auditker Kft.
Axiál
Balla Imre
Bedenek és Társa Bt.
Bicsak Kft.
Bionova Hungary Kft
Bohr
Contstar Kft.
Csiszár Csapodi Kft.
Digitroll Kft.
Dorker Kft.
Eu-GépKer Kft.
Farkasagro Plusz Kft
Fliegl Abda Kft.
Gál Mobil Kft
Gépközvetítő Kft.
Gold Bull Kft.
Hanki-ker
Hidro Master Kft
Homokháti Agrogép
HSC Motor Kft.
IG+JM Kft
Inter Plant Kft.
Interforst Hungary Kft.
Jászgép-2001 Kft.
Kaposgép Kft.
Kecel Agrotechnika
Készenlét Zrt.
Kiskorpád Gépker Kft.
Kistata Agro Kft
Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.
LGW Traktorcenter
Madarász Kft.
Majorgép szerviz
Mayer László egyéni vállalkozó
Metalwolf Kft.
Multiva Magyarország Kft
Nyári Joker Kft.
Nyírker Kft.
Omega Gépker Kft.
Pal-Tis Kft.
Phylazonit Kft.
Realagro Kft.
Romeplow Hungary Bt
S.C. Lorger S.R.L.
Sato-Gép Kft.
Schriffert Kereskedőház Bt.
Silliker Kft
Sokoró Kft.
Stand-Agro Kft
Stefán-Camion Ker. 2006 Kft.
SZAL-AGRO Kft.
Szentmihályi Gép Kft.
Takács Lajos
Tó-Ba Gumi Kft.
TRAKMAX Gépcentrum
VAgro Mezőgazdasági Gépgyár
Valkon Kft.
Vektor-Holding Kft.
Vogel&Noot Mezőgépgyár Kft.
Wirax-Hungária Kft-Alsónémedi
Zetor-Vas
Agráció Kft.
Agrárkert Centrum Kft.
Agriline Kft.
Agro-Békés Kft.
Agro-Krisz Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Agro-Tipp Kft.
Agroázis Kft.
Agrobörze
Agrogép 2004 Kft.
Agroker Pannonia Kft.
Agrolánc Kft.
Agromehanika Kft.
Agrosat Gépker
Agrospic Kft.
Agrotec Magyarország Kft.
Alfa-Gép Kft.
Atra Kecskemét Kft.
Austro Diesel
Bács-Agrogép Kft.
Bartifarm Kft.
Bezerédi Agro Kft.
Bihar-Express Kft.
Bodzsár András Tibor
Busa Bt.
Crystal- Mezőtúr Kft
D+V 1999 Kft.
Diós-Gumi Kft
Egyedi GépKer Kft.
Faragó Bt.
Ferro-Flex Gép és Szerkezetgyártó Kft.
Forestdepo Kft.
General-Agri Hungary Kft.
GG 55 Kft.
Győri Agroker Zrt.
Hergon Plus Kft
Hoffmann Zsolt e.v.
Horváth Ákos
Idea-Agro Kft.
IKR Gépkereskedelmi Kft.
Interat Zrt.
Invest Gépkereskedelmi Kft
KaposFlex Gumikereskedelmi Kft.
KC-Békés Kft.
Kelet Agro Kft.
Két Kata Kft.
KissGép
Kőrös-Welt Kft
Lakkos Kft.
M.C.I. Kft.
Magtár Kft.
Mark-Opall Kft.
Mercatron Kft.
Mező-Gép Agro Kft.
Novis Trade Kft.
Nyírhidraulik Kft.
Odisys Bt.
Oraker Kft.
Pap-Agro Kft.
RapidAgro Kft.
Rexxon-Trade Kft.
Royal-Kert Kft.
Sasform Agrotechnika Kft
SC Interoffice Trade Service Srl Magyarországi Fióktelepe
Selector Export-Import Kft
Sióagrár Kft
Speed-ex Kft.
Starex Pro Kft.
Szakadáth-Gépker Kft.
Szegána Kft.
Szunyogh József Egyéni Vállalkozó
Té-Géta-68 Kft.
Trade Impact Kft
Újhelyi Kft.
Valbert Bt.
Városkert Gépipari és Kereskedeli Kft.
Velox-Ker Kft.
Wild Control Kft.
Wirax-Hungária Kft.